ST1 verlichting wil niet meer uit

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tony Mb schreef: 27 dec 2017, 21:43 Het probleem zit hem in de leen fiets. ik heb een onderhoudscontract gekocht voor twee beurten met vervangfiets.
Ik zou de dealer in dat geval schriftelijk in gebreke stellen, en eventueel Stromer in-kopiëren ter info. Stromer kan in dit geval namelijk weinig voor je doen vrees ik, aangezien dat onderhoudscontract met vervangende fiets een product is van je dealer, niet van Stromer zelf. Maar het kan zeker geen kwaad om Stromer te laten weten dat je je gepiepeld voelt door één van hun dealers, want deze werkwijze past niet bij wat Stromer als premium merk wil uitstralen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Kun je proberen of je de verlichting via het service menu van de fiets uit kunt zetten?

Zelf denk ik aan het controllerbord.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Een ST1 heeft bij mijn weten geen service menu. Ik kan normaal het licht ook niet aan of uit zetten. Als je met de fiets rijdt gaat het licht aan en als je er er +/- 5 min mee stilstaat gaat het licht vanzelf uit, of als je de fiets lockt (wat ik bijna altijd doe) dan gaat het licht direkt uit.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Oh oké, dan zou je zeggen dat de controler niet helemaal in orde is.
Of heb jij misschien ook last van vocht in de connectoren?
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Vocht in de connectoren kan, het is begonnen na de sneeuwrit.
Controler vervangen wordt nog een dingetje... die zit blijkbaar bij de ST1 in de motor...
Hopelijk vandaag nieuws...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

hi ik heb dat met mijn stromer ook, heel simpel een schakelaartje tussen geplaatst aan de opening onder het frame achter het balhoofd. simpel en nu kan ik hem zelf aan en uit doen.
een kabel onderbreken en klaar , nog geen 5 min werk.
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ja, zo kan het ook, en waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan :bn:
Ik ben er gisteren nog even langs geweest, ze hebben er ze zijn er de hele dag mee bezig geweest, met support van Stromer, en zijn er achter gekomen dat de controler moet gewisseld worden. Dit wil dus zeggen dat er een nieuwe motor in moet... Jammer maar helaas, na 4000 Km wordt dus de motor vervangen... Met de jaarwissel rekenen ze op een weekje voor ze de nieuwe motor hebben. Nog steeds geen leenfiets maar de fiets wordt terug in elkaar gestoken en mag hem tot dan wel komen halen... :ck: Wordt vervolgd...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jammer dat het zo moeizaam gaat met deze dealer. Maar in ieder geval mooi dat ze een oplossing hebben gevonden.

Tenminste, dat hoop ik maar, kan natuurlijk ook zijn dat ze niks hebben gevonden en i.o.m. Stromer nu de controller maar gaan vervangen. Maar als dat het probleem oplost, dan heb jij ieder geval meteen een kersverse motor in je ST1 zitten.

Al overwogen om je geld voor dat onderhoudscontract inclusief leenfiets terug te vragen omdat ze de overeenkomst niet nakomen? Of er anders nog twee gratis onderhoudsbeurten bij te eisen ter compensatie? (Daar zou ik dan over beginnen nadat je fiets is hersteld, niet eerder.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Er stond nog een nieuwe ST1 naast de mijne, ik vermoed dat ze het wiel gewisseld hebben en dan kijken of de fout mee ging, wat dan wel gebeurd is waarschijnlijk (althans dat zou ik doen als ik een reserve fiets had staan).
Ook een ST1 is dus gevoelig aan vocht... Jammer
Daar ga ik inderdaad nog over beginnen. Een extra onderhoudje met leenfiets zou er minstens in mogen zitten. Al was het maar om te bewijzen dat ze wel leen Stromers kunnen leveren.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Er is eindelijk wat goed nieuws te melden. Ik ben gisteren nog eens langs de dealer geweest de motor is binnengekomen. Het is zelfs een compleet wiel. Maar ze moeten deze motor bij Stromer aanmelden en hun site lag plat gisteren... Altans dat was hun (al dan niet flauwe kul) praatje voor gisteren. Al zou dit nog wel kunnen. Maandag zijn ze dicht dus dinsdag kan ik de fiets ophalen. Geen dag te vroeg want maandag begint iedereen hier weer te werken en beginnen de scholen terug dus dat wordt nog 2 dagen file rijden. :aq
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie