Na het verwijderen van mijn accu krijg ik mijn sleuteltje er niet meer af. Het zit volledig vast. Mijn fiets verkoper is nog een week op vakantie en ik wil niets forceren of breken.
Heeft iemand dit al voorgehad en hoe heb je dit opgelost?
Sleutel om accu te verwijderen zit vast
Vorige week ook gehad. Durfde ook niet doordraaien dus met de fiets (zonder batterij want mijn batterij was aan het laden uit de fiets) naar de fietsmaker getrapt Hij heeft gewoon aan het sleuteltje gedraaid en kwam los... Dus stevig doordraaien en dan lukt het blijkbaar wel om het sleuteltje los te krijgen. Succes!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het is mij ook 2x gebeurd toen ik mijn ST1 X net had. Diep ademhalen en kracht zetten, dan komt-ie zeker weer los!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22818
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik herinner me nu ook ineens weer dat de man van Qicq die mijn ST1 X thuis kwam bezorgen het ook al had. Het was zijn aller-eerste werkdag en met rood aangelopen hoofd belde hij de zaak. Het advies was eveneens: kracht zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
- Locatie: Hamme
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 8000
Ik heb hier hetzelfde voor. sleuteltje ziet moervast :-(
Moet ik naar voor of naar achter draaien om het sleuteltje lost te krijgen?
(Niet veel zin om langs de verkeerde kant brute kracht te zetten :-) )
Moet ik naar voor of naar achter draaien om het sleuteltje lost te krijgen?
(Niet veel zin om langs de verkeerde kant brute kracht te zetten :-) )
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Lefty loosly... righty tighty!
Dus als je loodrecht op de draai-as van sleutel kijkt: tegen de klok in draaien om hem los te draaien. Zodat je de steutel er weer uit kan halen; het kleine uitstekende pennetje op het einde van de sleutel, moet oplijnen met het kleine sleufje wat je van buitenaf kan zien. (Maar dat pennetje kan je natuurlijk niet zien nu, omdat het in het slot zit).
Als hij nu helemaal met de klok mee is gedraaid, zal je een 'hard' punt hebben bij het terugdraaien (tegen de klok in). Dit is het mechaniek wat de accubak weer sluit. En dat gaat best zwaar!
Dus als je loodrecht op de draai-as van sleutel kijkt: tegen de klok in draaien om hem los te draaien. Zodat je de steutel er weer uit kan halen; het kleine uitstekende pennetje op het einde van de sleutel, moet oplijnen met het kleine sleufje wat je van buitenaf kan zien. (Maar dat pennetje kan je natuurlijk niet zien nu, omdat het in het slot zit).
Als hij nu helemaal met de klok mee is gedraaid, zal je een 'hard' punt hebben bij het terugdraaien (tegen de klok in). Dit is het mechaniek wat de accubak weer sluit. En dat gaat best zwaar!
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
-
- Expert
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
- Locatie: Hamme
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 8000
Gelukt! Thanks :-)Jan-Willem Wisselink schreef: ↑27 nov 2021, 09:43 Lefty loosly... righty tighty!
Dus als je loodrecht op de draai-as van sleutel kijkt: tegen de klok in draaien om hem los te draaien. Zodat je de steutel er weer uit kan halen; het kleine uitstekende pennetje op het einde van de sleutel, moet oplijnen met het kleine sleufje wat je van buitenaf kan zien. (Maar dat pennetje kan je natuurlijk niet zien nu, omdat het in het slot zit).
Als hij nu helemaal met de klok mee is gedraaid, zal je een 'hard' punt hebben bij het terugdraaien (tegen de klok in). Dit is het mechaniek wat de accubak weer sluit. En dat gaat best zwaar!
-
- Veteraan
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Fijn!!
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.