Defecte bevestiging kentekenplaathouder/achterlicht

marvin11
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2019, 18:13
Locatie: Vorden
Merk SP: stromer st1x
Km-stand: 3000

Hallo mensen, dit is heel herkenbaar bij mij trilt de nummerplaat ook vaak los.. zo vandaag weer ik hoorde iets klapperen en stopte en zag dat ie weer afgezakt was, kabel van achterlamp kapot. Ik dacht hey is kijken of meer mensen dit meemaken en jawel dus. Ik heb nog nooit mn stromer ik de auto vervoerd oid. Ik zal dinsdag de fietsenmaker eens bellen er zal toch een nieuw kabeltje gelegd moeten worden.

Ik rijd op een st1x, ben over het algemeen heel blij met de fiets.. nooit problemen behalve dit dan. :D
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Merkte gister ook een rammel t.h.v. het achterspatbord en zag dat het bovenste (nogal ielig) schroefje, binnenzijde spatbord bij het achterlicht, een stukje was uitgedraaid waardoor de de kentekenhouder met het achterlicht los zitten.
Maar eens zien of ik er makkelijker bij kan na het leeg laten lopen van de achterband, of dat het hele achterwiel eruit moet. Benieuwd hoe het schroefdraad er aan toe is en misschien dat een maatje steviger met wat Loctite het geheel wat steviger vastzet.
NickName schreef: 02 nov 2019, 10:50
Bericht door mboelis » 26 okt 2019, 02:11

Bij de ST3 zit de nummerplaathouder aan het eind van het spatbord vast met een schroef, dus niet afhankelijk van de klemming van het eindstukje. Bij het achterlicht zit de 2e schroef. Dat geeft aan de de constructie van de ST2 verbeterd moest worden.
ST3-rijders kunnen bij aankoop misschien best toch ook eens controleren of het wel vast genoeg zit. In mijn geval niet en daarom de uitgesleten onderste schroef (hoe is het mogelijk op een gloednieuwe fiets?) dan maar even vervangen door een deugdelijker exemplaar.
ST3 borgschroef achterlicht nieuw en origineel.jpeg
ST3 borgschroef achterlicht nieuw en origineel.jpeg (64.52 KiB) 520 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie