aanloop geluid...of motor?

Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Nee,
Was wel de planning maar het slot is te smal en wou al nauwelijks over de band en dus al helemaal niet over het spatbord. Ik zou eerst het achterwiel moeten verwijderen voordat dat lukt.
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou dat toch eerst eens doen alvorens beschuldigend naar de motor te kijken. Bijgeluiden uit de motor komen zelden tot nooit voor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

Ook ik heb sindskort het idee dat mijn achterwiel een aanloop geluid maakt. Om bepaalde zaken uit te sluiten heb ik de remblokken verwijderd uit het achterwiel. Nadat ik de fiets met de hand op til en vervolgens het achterwiel rond draai hoor ik het geluid nog steeds. Ik denk zelf dat er een rem sensor blijft hangen die mogelijk een reset nodig heeft.

Echter als ik in het serivice menu dit wil controleren dan krijg ik een vraag om een pincode in te vullen. Echter is dit een andere pincode die ik zelf gebruik. Kan het zijn dat mijn dealer of Stromer dit uit voorzorg heeft beveiligd met een pincode?

Of is hier een standaard pincode die hier op het forum bekend is? Want in dat geval zou ik deze handeling zelf kunnen uitvoeren.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

wiseguy schreef: 02 dec 2019, 18:58 Ik denk zelf dat er een rem sensor blijft hangen die mogelijk een reset nodig heeft.
:bn:
De remsensor zit aan je stuur in je remhendel, hoe kan die voor een aanloopgeluid zorgen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
wiseguy
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2019, 10:25

hmm ok dan weet ik het ook niet meer. Het klinkt als een heeel licht gekreun (ff zonder gekheid :) )
Het is in ieder geval geen hoog of fel geluid maar tijdens het rijden voel ik het wel en lijkt hierdoor de snelheid anders te zijn van het achterwiel. Het recuppen heb ik volledig uitstaan.
FreddyH schreef: 02 dec 2019, 19:20
wiseguy schreef: 02 dec 2019, 18:58 Ik denk zelf dat er een rem sensor blijft hangen die mogelijk een reset nodig heeft.
:bn:
De remsensor zit aan je stuur in je remhendel, hoe kan die voor een aanloopgeluid zorgen?
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Ik heb zojuist het het slot eraf gehaald. En hier even hard mee geschud maar hoor geen enkel rammeltje. Ik ga er morgen achter komen of het heeft geholpen.
Ik kan verder niets vinden alles zit goed vast.
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Mijn st1x lijkt hetzelfde te hebben als ik hem lopend-aan-de-hand heen en weer beweeg.

Maar het is echt maar 'soms'. Volgens mij als de accu er _niet_ in zit of zo, of als hij niet lekker is afgesloten?
Vandaag kwam de FM langs en ik wilde het laten horen, maar toen deed ie het niet (meer).
Robertjan
Runner-up
Runner-up
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 jun 2019, 10:17

Ik heb een dergelijk geluid / trilling ook maar bij mij komt het zeker uit het ringslot. Voordat ik ga fietsen druk ik het hendeltje van het slot iets naar beneden. Zo heb ik geen trilling meer.
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Het was het slot....snap dr niks van...maargoed het geluid is weg :ay

Wat doen jullie met je slot? Ook helemaal eraf? Deze was nodig voor de verzekering.
Aangezien mn abus bordo niet als goedgekeurd slot telt?

Ik las hierboven het slot iets dichtdoen/aanduwen?
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Binnenband tussen het slot en het frame, ander merk of type slot (andere resonantie frequentie), krimpkous over de stalen pin, ...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie