Achterwiellager

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

peeters schreef: 10 mar 2020, 18:35 We kunnen de garantie verlenen met 3 jaar en in mijn geval zou het 89 euro kosten per jaar zijn.
Je leest alles over garantieverlenging in dit topic. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tomasj schreef: 17 feb 2020, 06:39
Elsje schreef: 16 feb 2020, 15:34 Bij mij schuurt er ook iets achteraan. Het rare is wel dat het alleen schuurt als trap dus als de motor kracht levert. Het geluid is geen permanent geluid dus afhankelijk van de snelheid. Het komt zeker uit het achterwiel omdat het geluid niet afhankelijk is van mijn cadans (trapas). De rem is het volgens mij niet. Ik heb een tijdje het idee dat de motor minder vermogen levert. Ik haal mijn topsnelheid niet meer (accu is nog geen half jaar oud). Ik heb geen garantie meer dus hoop heel erg dat het niet de lagers zijn.

Hoe zou jij het schurend geluid bij jou omschrijven?
Geluid is eigenlijk niet zo verschillend van het schurend geluid van remmen. Maar met wat ik lees, zou je wel eens hetzelfde probleem kunnen hebben. Om te weten of het de lagers zijn, kan je ook eens wat harder remmen, want wanneer je remt zou je geen geschuur meer mogen horen van de remmen.
Ik heb al even niets meer van mij laten horen. Afgelopen weken heb ik meerdere keren de remklauw afgesteld. Dat hielp niet echt. Ik kreeg het vermoeden dat het misschien toch niet de lagers zijn omdat het geluid er niet altijd is. Uiteindelijk besloten de remblokjes te vervangen en opnieuw de klauw af te stellen. Naderhand heb ik nog 1 keer het schurende geluid gehoord. Het lijkt in mijn geval zeer waarschijnlijk geen lagerprobleem te zijn. Daar ben ik erg blij om.
Het zou in mijn geval misschien ook een vastzittende zuiger kunnen zijn. Mijn fiets is intussen 4,5 jaar oud en nog steeds zeer betrouwbaar!
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 10 mar 2020, 11:14 Kan zijn dat er weer voorraad is bij Stromer, aangezien het wiel van Tomasj nu ook eindelijk in de buurt van zijn FM begint te komen. Die wielen worden in batches gemaakt, ze zijn niet "made to order".
Je lijkt gelijk te hebben Stromeur. Vandaag contact gehad met Qicq en mijn nieuwe achterwiel ligt klaar om vervangen te worden. Afspraak is gemaakt.

Ik wist wel dat er wat issues waren met Stromer, maar dat achterwiel lagers na een 1k/2k km al af zijn vind ik wel schokkend hoor. Heb er nu 3,5k op staan maar heb het geluid van de versleten lagers al lange tijd zonder te weten wat het was..
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

2k is niet normaal, bij 25 of 30k km horen we dit wel vaker. Ik denk dat jouw lager van begin af aan niet goed is geweest. Wat zegt je dealer over jouw zorgen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ben al aan mijn 2e achterwiel bezig en deze "giert" al weer alsof de rem aanloopt :? heb al een nieuwe koppelsensor, drl, controller, nu 12000km. Heb voor de backup m'n racefiets van goede verlichting voorzien en de BMWboxer lopend gemaakt&onder lading gezet :bh: wil de auto NIET pakken voor woon<>werk....alternatief? geen die st5 is een fijne sp maar heeft veel gebreken en ik hoop dat het nu een beetje over is anders gaat ie weg en voorlopig geen andere sp meer tot ze "volwassen" zijn.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 13 mar 2020, 19:26 2k is niet normaal, bij 25 of 30k km horen we dit wel vaker. Ik denk dat jouw lager van begin af aan niet goed is geweest. Wat zegt je dealer over jouw zorgen?
Dat denk ik ook. Ik had vanaf moment 1 last van aanlopende remblokjes en na het fiksen van dat punt had ik nog steeds een geluid in het achterwiel. Ik ging er echter vanuit dat dat zo hoorde, dat dat het geluid van de motor was.

Ik merkte de laatste tijd dat tijdens het fietsen mijn remblokjes op willekeurige momenten (zonder te remmen) begonnen aan te lopen. Er zit nu zoveel speling in het wiel dat hij filink heen en weer beweegt.

Maar maandag is het zover, hij wordt vervangen :) Ik heb verder niet mijn zorgen geuit, ze reageerden meteen en resouluut dat het wiel vervangen ging worden. En dat is exact wat ik wilde horen en dat is waarom ik mijn fiets bij hen heb gekocht. Nu overweeg ik echter wel de garantie maar eens te gaan verlengen..
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Huubster schreef: 19 mar 2020, 08:32 maandag is het zover, hij wordt vervangen
Dus, in NL zijn de FM's nog operatief ? Heu ? :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

Jaja andere aanpak mij dealer doet allen nog mobiliteit service geen regulier onderhoud.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 19 mar 2020, 19:36
Huubster schreef: 19 mar 2020, 08:32 maandag is het zover, hij wordt vervangen
Dus, in NL zijn de FM's nog operatief ? Heu ? :ai
Wij hebben geen lock down zoals in BE (even los van dat hier helemaal geen exacte definitie van bestaat). De scholen, sportscholen, horeca e.d. zijn wel door de overheid gesloten, en sinds vandaag mogen ouderen in verzorgingscentra geen bezoek meer ontvangen.

Andere bedrijven moeten minimaal de richtlijnen van het RIVM volgen, maar hoeven niet dicht.

Enkele grote ketens, zoals IKEA en De Bijenkorf hebben inmiddels wel alle vestigingen gesloten, maar er zijn genoeg middenstanders die nog gewoon open zijn, of in een aangepaste variant. Sommigen proberen er zelfs een slaatje uit te slaan... (Kappers die bezoek aan huis aanbieden en hun webshop promoten b.v.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Huubster
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2019, 18:24
Locatie: Muiderberg
Merk SP: Stromer

Tot nu toe nog wel inderdaad, maar ga er morgen wel een belletje om wagen. Dit is vorige week afgesproken, heb verder nog geen bericht gehad dat ze het niet meer doen. En aangezien ik ook thuis werk tegenwoordig, wellicht een poging waard om de thuis service eens in te roepen :D
Stromer ST2s 2018 met BodyFloat, Van Zijp spatbord verlenger/versteviger met SKS spatlap, 1 zwarte Ortlieb Backroller High Visibility (rechts dragend :D ) en Abus Pedelec 2.0 helm.
Plaats reactie