welke snelheid halen jullie ?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

SirJohnDoe schreef: 01 dec 2020, 13:21 met de 983 wH batterij zou ik een veel beter bereik dan met mijn huidige Klever X Speed hebben.
Is een tweede batterij (570Wh, 850Wh en binnenkort 1200Wh) geen oplossing voor het probleem met het bereik van je Klever ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

Wellicht is dit al tot in details behandeld, maar wat zijn de instellingen op de Stromer (ST2) waarmee je het snelst kunt fietsen en dus de hoogst mogelijke snelheden haalt? Dit wat betreft trapondersteuning, etc.? Ik haal eigenlijk die 45 km zo goed als niet. Op de OMNI kom ik niet verder dan 44-46 km/uur wat in GPS snelheid iets minder is. Als ik echt heel hard ga meetrappen dan kan ik iets daarboven komen, maar uh ... dat ik niet continu vol te houden.
Stromer ST2
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ondersteuning op stand 3, trapsensor op 100% ... heb je de trapsensor al eens gekalibreerd ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

sjjan schreef: 01 dec 2020, 15:06 Op de OMNI kom ik niet verder dan 44-46 km/uur wat in GPS snelheid iets minder is.
De topsnelheid op de OMNI van de verschillende Stromer modellen schommelt zo rond de 46,5 a 48,5km/u. De topsnelheid van de test-Klever X-Speed PINION die ik hier twee maanden heb gehad ligt hoger dan die van de meeste Stromers. X-Speed rijders behoren daarmee tot de zeldzame SP-ers die een gemiddelde Stromer voorbij kunnen steken.

Persoonlijk vind ik dat allemaal gerommel in de marge. Het is geen wedstrijd, en zoals LNY zeer terecht al aangeeft, is topsnelheid nauwelijks van invloed op de gemiddelde snelheid. Dat gaat om omstandigheden, conditie en rijgedrag.

Maar, als de ondersteuning daadwerkelijk wordt gekapt ónder de 45km/u op de OMNI, dan is er iets niet in orde en dat dient de FM te herstellen.

Naast ondersteuning op 3, trapsensor op 100, recup uit en trapsensor kalibreren vroeg ik mij nog af: was je accu 100% vol geladen? Als er b.v. nog maar 30% in zit, dan ga je dit merken aan de ondersteuning en aan de topsnelheid. (Instelling vanuit Stromer, kan de eindgebruiker niks aan wijzigen.)

Dat gezegd hebbende: wil je hard, harder, aller-aller- állerhardst, dan legt de ST1 X het inderdaad af tegen een X-Speed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stijnemans
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 sep 2020, 20:06
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3

Stromeur schreef: 01 dec 2020, 16:48
sjjan schreef: 01 dec 2020, 15:06 Op de OMNI kom ik niet verder dan 44-46 km/uur wat in GPS snelheid iets minder is.
De topsnelheid op de OMNI van de verschillende Stromer modellen schommelt zo rond de 46,5 a 48,5km/u. De topsnelheid van de test-Klever X-Speed PINION die ik hier twee maanden heb gehad ligt hoger dan die van de meeste Stromers. X-Speed rijders behoren daarmee tot de zeldzame SP-ers die een gemiddelde Stromer voorbij kunnen steken.

Persoonlijk vind ik dat allemaal gerommel in de marge. Het is geen wedstrijd, en zoals LNY zeer terecht al aangeeft, is topsnelheid nauwelijks van invloed op de gemiddelde snelheid. Dat gaat om omstandigheden, conditie en rijgedrag.

Maar, als de ondersteuning daadwerkelijk wordt gekapt ónder de 45km/u op de OMNI, dan is er iets niet in orde en dat dient de FM te herstellen.

Naast ondersteuning op 3, trapsensor op 100, recup uit en trapsensor kalibreren vroeg ik mij nog af: was je accu 100% vol geladen? Als er b.v. nog maar 30% in zit, dan ga je dit merken aan de ondersteuning en aan de topsnelheid. (Instelling vanuit Stromer, kan de eindgebruiker niks aan wijzigen.)

Dat gezegd hebbende: wil je hard, harder, aller-aller- állerhardst, dan legt de ST1 X het inderdaad af tegen een X-Speed.
Bijzonder dat ze allemaal op de OMNI een hogere snelheid aangeven dan op GPS. Je zou ze bijna van lichte misleiding kunnen beschuldigen :dwarf:

Afijn, geldt dit eigenlijk ook voor andere merken? De X-speed, ligt de GPS daar ook lager dan de display? En bij de berucht "trage" Riese & Müller Supercharger hs 2, die met moeite boven de 40 geraakt, is dat dan eigenlijk 37-38km/u?
ST3 Cool white - 983Wh - 25km enkel ww
sjjan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
Locatie: Doesburg
Merk SP: ST2
Km-stand: 6000

>>trapsensor op 100, recup uit en trapsensor kalibreren.
Dit ga ik morgen eens opnieuw instellen en eens kijken hoe ver ik kom. Accu’s (heb er 2 inmiddels) zitten op 100%.
Stromer ST2
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stijnemans schreef: 01 dec 2020, 17:29 Bijzonder dat ze allemaal op de OMNI een hogere snelheid aangeven dan op GPS. Je zou ze bijna van lichte misleiding kunnen beschuldigen :dwarf:
Niet bijzonder, gewoon een gevalletje indekken tegen claims. In alle producten zitten afwijkingen. Geldt voor banden, wielen, sensoren, ...
Al die marges bij elkaar opgeteld kan best 1-2 km/h verschil maken. Stel dat jouw fiets 2 km/h naar onder zou afwijken, ofwel hij geeft 43 aan als je 45 rijdt. Dat zou een boete kunnen opleveren terwijl jij overtuigd bent dat je je keurig aan de snelheid houdt.

Auto's hebben ook altijd een kleine afwijking, tegenwoordig 3-5 km/h maar vroeger was dat wel eens 10-15 km/h.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stijnemans schreef: 01 dec 2020, 17:29 Bijzonder dat ze allemaal op de OMNI een hogere snelheid aangeven dan op GPS. Je zou ze bijna van lichte misleiding kunnen beschuldigen :dwarf:

Afijn, geldt dit eigenlijk ook voor andere merken? De X-speed, ligt de GPS daar ook lager dan de display? En bij de berucht "trage" Riese & Müller Supercharger hs 2, die met moeite boven de 40 geraakt, is dat dan eigenlijk 37-38km/u?
Geen misleiding, want: zie boven. Trek Allant-SP's: idem, die heb ik getest en een Garmin mee laten lopen. Zelfde geldt voor de snelheidsmeter van mijn auto, wat dankzij navigatie met GPS en snelheidsmeter inmiddels voor iedereen met een auto gewoon inzichtelijk is.

Ik zou proberen je fixatie op dat beetje boven de 45km/u proberen een beetje los te laten. Vrij goed 45km/u kunnen rijden is belangrijk, maar daarbuiten kan ik veel belangrijkere zaken bedenken dan die 2 of 3 km/u nog harder, zoals probleemvrij rijden, veiligheid, comfort, ondersteuning bij wind tegen/heuvel op (voel een X-Speed op dat vlak eens aan de tand en vergelijk dit met een ST3, dát gaat pas over het gemiddelde) etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
wimvanc
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
Locatie: Beerzel
Merk SP: Stromer ST3

Kan er mij eventjes iemand uitleggen wat de verschil is in kalibreren, en ook wat dat doet als je rijd.

- op de fiets zitten
- naast de fiets staan
- achterwiel van de grond

Thanks
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
stromerstx1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 jun 2020, 22:08

Wind mee, door de duinen langs de zee een keertje 72 km per uur op teller.
Plaats reactie