Is een tweede batterij (570Wh, 850Wh en binnenkort 1200Wh) geen oplossing voor het probleem met het bereik van je Klever ?SirJohnDoe schreef: ↑01 dec 2020, 13:21 met de 983 wH batterij zou ik een veel beter bereik dan met mijn huidige Klever X Speed hebben.
welke snelheid halen jullie ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:34
- Locatie: Doesburg
- Merk SP: ST2
- Km-stand: 6000
Wellicht is dit al tot in details behandeld, maar wat zijn de instellingen op de Stromer (ST2) waarmee je het snelst kunt fietsen en dus de hoogst mogelijke snelheden haalt? Dit wat betreft trapondersteuning, etc.? Ik haal eigenlijk die 45 km zo goed als niet. Op de OMNI kom ik niet verder dan 44-46 km/uur wat in GPS snelheid iets minder is. Als ik echt heel hard ga meetrappen dan kan ik iets daarboven komen, maar uh ... dat ik niet continu vol te houden.
Stromer ST2
Ondersteuning op stand 3, trapsensor op 100% ... heb je de trapsensor al eens gekalibreerd ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De topsnelheid op de OMNI van de verschillende Stromer modellen schommelt zo rond de 46,5 a 48,5km/u. De topsnelheid van de test-Klever X-Speed PINION die ik hier twee maanden heb gehad ligt hoger dan die van de meeste Stromers. X-Speed rijders behoren daarmee tot de zeldzame SP-ers die een gemiddelde Stromer voorbij kunnen steken.
Persoonlijk vind ik dat allemaal gerommel in de marge. Het is geen wedstrijd, en zoals LNY zeer terecht al aangeeft, is topsnelheid nauwelijks van invloed op de gemiddelde snelheid. Dat gaat om omstandigheden, conditie en rijgedrag.
Maar, als de ondersteuning daadwerkelijk wordt gekapt ónder de 45km/u op de OMNI, dan is er iets niet in orde en dat dient de FM te herstellen.
Naast ondersteuning op 3, trapsensor op 100, recup uit en trapsensor kalibreren vroeg ik mij nog af: was je accu 100% vol geladen? Als er b.v. nog maar 30% in zit, dan ga je dit merken aan de ondersteuning en aan de topsnelheid. (Instelling vanuit Stromer, kan de eindgebruiker niks aan wijzigen.)
Dat gezegd hebbende: wil je hard, harder, aller-aller- állerhardst, dan legt de ST1 X het inderdaad af tegen een X-Speed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 09 sep 2020, 20:06
- Locatie: Noord Brabant
- Merk SP: Stromer ST3
Bijzonder dat ze allemaal op de OMNI een hogere snelheid aangeven dan op GPS. Je zou ze bijna van lichte misleiding kunnen beschuldigenStromeur schreef: ↑01 dec 2020, 16:48De topsnelheid op de OMNI van de verschillende Stromer modellen schommelt zo rond de 46,5 a 48,5km/u. De topsnelheid van de test-Klever X-Speed PINION die ik hier twee maanden heb gehad ligt hoger dan die van de meeste Stromers. X-Speed rijders behoren daarmee tot de zeldzame SP-ers die een gemiddelde Stromer voorbij kunnen steken.
Persoonlijk vind ik dat allemaal gerommel in de marge. Het is geen wedstrijd, en zoals LNY zeer terecht al aangeeft, is topsnelheid nauwelijks van invloed op de gemiddelde snelheid. Dat gaat om omstandigheden, conditie en rijgedrag.
Maar, als de ondersteuning daadwerkelijk wordt gekapt ónder de 45km/u op de OMNI, dan is er iets niet in orde en dat dient de FM te herstellen.
Naast ondersteuning op 3, trapsensor op 100, recup uit en trapsensor kalibreren vroeg ik mij nog af: was je accu 100% vol geladen? Als er b.v. nog maar 30% in zit, dan ga je dit merken aan de ondersteuning en aan de topsnelheid. (Instelling vanuit Stromer, kan de eindgebruiker niks aan wijzigen.)
Dat gezegd hebbende: wil je hard, harder, aller-aller- állerhardst, dan legt de ST1 X het inderdaad af tegen een X-Speed.
Afijn, geldt dit eigenlijk ook voor andere merken? De X-speed, ligt de GPS daar ook lager dan de display? En bij de berucht "trage" Riese & Müller Supercharger hs 2, die met moeite boven de 40 geraakt, is dat dan eigenlijk 37-38km/u?
ST3 Cool white - 983Wh - 25km enkel ww
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Niet bijzonder, gewoon een gevalletje indekken tegen claims. In alle producten zitten afwijkingen. Geldt voor banden, wielen, sensoren, ...Stijnemans schreef: ↑01 dec 2020, 17:29 Bijzonder dat ze allemaal op de OMNI een hogere snelheid aangeven dan op GPS. Je zou ze bijna van lichte misleiding kunnen beschuldigen
Al die marges bij elkaar opgeteld kan best 1-2 km/h verschil maken. Stel dat jouw fiets 2 km/h naar onder zou afwijken, ofwel hij geeft 43 aan als je 45 rijdt. Dat zou een boete kunnen opleveren terwijl jij overtuigd bent dat je je keurig aan de snelheid houdt.
Auto's hebben ook altijd een kleine afwijking, tegenwoordig 3-5 km/h maar vroeger was dat wel eens 10-15 km/h.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Geen misleiding, want: zie boven. Trek Allant-SP's: idem, die heb ik getest en een Garmin mee laten lopen. Zelfde geldt voor de snelheidsmeter van mijn auto, wat dankzij navigatie met GPS en snelheidsmeter inmiddels voor iedereen met een auto gewoon inzichtelijk is.Stijnemans schreef: ↑01 dec 2020, 17:29 Bijzonder dat ze allemaal op de OMNI een hogere snelheid aangeven dan op GPS. Je zou ze bijna van lichte misleiding kunnen beschuldigen
Afijn, geldt dit eigenlijk ook voor andere merken? De X-speed, ligt de GPS daar ook lager dan de display? En bij de berucht "trage" Riese & Müller Supercharger hs 2, die met moeite boven de 40 geraakt, is dat dan eigenlijk 37-38km/u?
Ik zou proberen je fixatie op dat beetje boven de 45km/u proberen een beetje los te laten. Vrij goed 45km/u kunnen rijden is belangrijk, maar daarbuiten kan ik veel belangrijkere zaken bedenken dan die 2 of 3 km/u nog harder, zoals probleemvrij rijden, veiligheid, comfort, ondersteuning bij wind tegen/heuvel op (voel een X-Speed op dat vlak eens aan de tand en vergelijk dit met een ST3, dát gaat pas over het gemiddelde) etc.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
- Locatie: Beerzel
- Merk SP: Stromer ST3
Kan er mij eventjes iemand uitleggen wat de verschil is in kalibreren, en ook wat dat doet als je rijd.
- op de fiets zitten
- naast de fiets staan
- achterwiel van de grond
Thanks
- op de fiets zitten
- naast de fiets staan
- achterwiel van de grond
Thanks
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 983 Wh :: - 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 983 Wh :: - 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
-
- Runner-up
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 25 jun 2020, 22:08
Wind mee, door de duinen langs de zee een keertje 72 km per uur op teller.