ondersteuning stand knop

ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

het knopje om de ondersteuning van de motor naar stand 1 of 2 te zetten werkt niet meer. het lijkt erop dat het blijft hangen. zou ik dat oplossen met een beetje contactspray of maak ik dan meer stuk dan me lief is?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De knoppenring is bestand tegen invloeden van buitenaf, dus ook tegen contactspray ... ik zou je SP eens resetten, dat kan als volgt : batterij uit de fiets halen terwijl hij aan staat, een aantal minuten wachten en dan je batterij weer terugplaatsen.

Lost dat het probleem op ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

hi, dank voor tip. ik heb het geprobeerd maar helaas werkt het niet. ik merk echt dat het knopje vastzit. de + knop voel je klikken als je hem indrukt, de - knop zit vast.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Kijk eens goed met een zaklamp of er een zandkorrel tussen de knop en het kastje zit.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt alsof de tact switch niet meer werkt; die is dan geblokkeerd of lam. Daar gaat contactspray (bedoeld om beter contact/geleiding te maken, niet om iets wat niet beweegt weer gangbaar te maken) niet aan helpen.

Als je nog garantie hebt: terug naar de dealer ermee. Als je geen garantie meer hebt, dan zou je kunnen bekijken of je de knoppenring zelf open kunt maken en of je de schakelaar weer gangbaar kunt krijgen, of dat je de switch zelf kunt vervangen.

En anders wordt het een nieuwe knoppenring.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rachaad
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2018, 21:33

Heb dit probleem ook gehad. Contactspray werkte niet. Uiteindelijk heeft de dealer het opgelost door het bedieningspaneeltje (met de +, - en lamp knopje) te vervangen.
ppeter
Pro
Pro
Afghanistan
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 dec 2017, 15:32

ok. allemaal bedankt voor de reacties. ik ga er morgen even aan rommelen en lukt het niet laat ik het vervangen.
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Stromeur schreef: 29 apr 2020, 19:48 ..... bekijken of je de knoppenring zelf open kunt maken en of je de schakelaar weer gangbaar kunt krijgen, of dat je de switch zelf kunt vervangen....
De knoppenring bestaat uit gesloten membraanschakelaars en een electronische schakeling die de toetsfuncties op een seriële bus brengt.
Als de verlichting van deze schakelaars niet meer oplicht zou een slecht contact of een onderbroken verbinding de oorzaak kunnen zijn.
Meestal wordt alles vervangen.
Laurenso1
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2020, 19:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: ST2S
Km-stand: 6100

Ik heb zelfde probleem. Af en toe (vaak) werkt de schakelaar niet om ondersteuning te regelen en dus ook de schakelaar voor grootlicht van M99 koplamp. Knopjes voelen (klikken) verder goed.
Kan ik het circuit doormeten via één van de stekkertjes die aangesloten zijn aan omni display? Makkelijkste zou natuurlijk zijn om nieuwe schakelaar te proberen, echter, dealer heeft ze niet zomaar liggen (Juizz Utrecht).

Iemand een idee waar ik moet zoeken of hoe ik duidelijkheid kan krijgen door te meten?
dj.fons
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 nov 2020, 09:12
Locatie: antwerpen
Merk SP: st1 2020
Km-stand: 29000

Heb ik ook voorgehad , -knopje werkte niet meer , FM gebeld en direct onder garantie vervangen, half uurtje werk aan gehad
Playing the waiting game🕠st3 pinion ipanema brown on the way🙌🏻
Plaats reactie