Staat er los van.
Er zijn immers heel wat particulieren die een SP beter kunnen onderhouden én afleveren dan bepaalde Stromer verkopers ... die mogen dan wel door de "fabrikant" gecertificeerd (of zoiets) zijn, maar er zijn er bij die het verschil niet kennen tussen het blad en het handvat van een schroevendraaier.
Band spontaan van velg af tijdens rijden!
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
Afleverbeurt? Bij particuliere aankoop weet je dat zelf een controle moet doen.
Misschien nog gewoon de originele band er op, die het nu naar 400km van de nieuwe eigenaar het begeeft.
Denk niet dat dit bij 3600km al zichtbaar was, anders was het vast al eerder gebeurd.
Misschien nog gewoon de originele band er op, die het nu naar 400km van de nieuwe eigenaar het begeeft.
Denk niet dat dit bij 3600km al zichtbaar was, anders was het vast al eerder gebeurd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat stond dan ook met een reden tussen aanhalingstekens.Edgecrusher schreef: ↑26 aug 2021, 21:14 Afleverbeurt? Bij particuliere aankoop weet je dat zelf een controle moet doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:45
- Locatie: Almere
- Merk SP: ST1x
- Km-stand: 3873
Volgens de docu die de verkoper meegaf zijn de zijn de eerste (1000 km) en de tweede (bij 2000 km) onderhoudsbeurt uitgevoerd door de dealer waar de fiets gekocht is. Navraag vandaag bij de verkoper leert het volgende. De achterband is de originele en hij heeft er geen problemen mee gehad. De band is de bekende Schwalbe Balloon Big Ben. Ik heb toevallig binnenkort al een afspraak voor een (4000 km) onderhoudsbeurt bij een bekende Stromer-dealer uit Amsterdam. Misschien kunnen zij wat meer verklaren. Ik ben uiteraard benieuwd naar een oorzaak van dit onbegrijpelijke euvel en vooral de kans op herhaling. Of is dit gewoon stomme pech?
Sinds kort op een tweedehands ST1 X uit 2019.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als de buitenband het begeven heeft, dan zie je schade aan de band. Anders lijkt het erop dat de binnenband tussen de hieldraad van de buitenband en de velg heeft gezeten. In dat geval lagen de binnen- en buitenband er niet goed op.
De verantwoordelijke is in dat geval degene die de band er als laatste op heeft gelegd.
De verantwoordelijke is in dat geval degene die de band er als laatste op heeft gelegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- JanR
- Expert
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
- Locatie: Noord-Brabant
- Merk SP: Stromer St2 pinion
- Km-stand: 24048
Ik heb hetzelfde meegemaakt met de BigBens als Ericc een jaar geleden. De originele BB op mijn St1x had een gescheurde rand (die in de velgrand haakt) waardoor de band slingerde. Dealer kreeg m niet meer terug op de velg.
Een nieuwe BB erop door de dealer. Deze heeft het precies 2 km gedaan: band lek, buitenband van de velg in een bocht. Bleek een staaldraad van 10 cm de binnenband lekgeprikt te hebben. Staken na controle zelfs twee staaldraden uit de hiel van de buitenband.
Afijn: een nieuwe Stromer BB band gekregen van de dealer. Nog extra gecontroleerd maar niks kunnen ontdekken. Zelf erop gelegd. Na precies 20 km: band lek. Weer een staaldraad van 6 cm door de binnenband.
Vertrouwen weg in de Big Bens.
Nu overgestapt naar 2 Continentals Contact Plus City. Van de dealer gekregen uit coulance.
Fijne band, stiller, lekbestendiger, meer grip bij nat en comfortabeler.
Een nieuwe BB erop door de dealer. Deze heeft het precies 2 km gedaan: band lek, buitenband van de velg in een bocht. Bleek een staaldraad van 10 cm de binnenband lekgeprikt te hebben. Staken na controle zelfs twee staaldraden uit de hiel van de buitenband.
Afijn: een nieuwe Stromer BB band gekregen van de dealer. Nog extra gecontroleerd maar niks kunnen ontdekken. Zelf erop gelegd. Na precies 20 km: band lek. Weer een staaldraad van 6 cm door de binnenband.
Vertrouwen weg in de Big Bens.
Nu overgestapt naar 2 Continentals Contact Plus City. Van de dealer gekregen uit coulance.
Fijne band, stiller, lekbestendiger, meer grip bij nat en comfortabeler.
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
De binnenband overleeft het geen 400km tussen de hieldraad en de velg en ook met een verkeerde montage kun je geen 400km probleemloos mee rijden.Stromeur schreef: ↑28 aug 2021, 00:12 Als de buitenband het begeven heeft, dan zie je schade aan de band. Anders lijkt het erop dat de binnenband tussen de hieldraad van de buitenband en de velg heeft gezeten. In dat geval lagen de binnen- en buitenband er niet goed op.
De verantwoordelijke is in dat geval degene die de band er als laatste op heeft gelegd.
Een verzwakking in de buitenband, al dan niet zichtbaar, lijkt logischer. (draadbreuk in de band zonder noemenswaardige uiterlijke schade kan)
Of de band er nu slecht opgelegd is door de vorige eigenaar of door een dealer, het resultaat is het zelfde.
Er ligt een nieuwe band op en er is weinig of geen schade… en we hebben weer een ongewone foto een ballon band.
Nu gewoon weer het fietsje op en genieten
Er ligt een nieuwe band op en er is weinig of geen schade… en we hebben weer een ongewone foto een ballon band.
Nu gewoon weer het fietsje op en genieten
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting