Lage rugpijn & polspijn bij het pendelen

Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

Bij Stromer heb je de keuze uit 2 tot 3 maten met een indicatie van de lichaamslengte.
Hierdoor heb ik gekozen in overleg met dealer voor een large.
Bovenbuislengte komt op een paar mm na overeen met mijn andere fietsen.
Jammer genoeg geen reach en stack bij Stromer.
mrstrom

Phil schreef: 06 sep 2021, 11:26 Bij Stromer heb je de keuze uit 2 tot 3 maten met een indicatie van de lichaamslengte.
Hierdoor heb ik gekozen in overleg met dealer voor een large.
Bovenbuislengte komt op een paar mm na overeen met mijn andere fietsen.
Jammer genoeg geen reach en stack bij Stromer.
Een st1 kan je toch nog redelijk verbouwen naar wat je nodig hebt? Stuurpen die past etc? ander stuur?

(even buitenbeschouwing laten van of je stuurpen mag uitwisselen) Ik zou het in jouw geval doen als je daarmee je rugpijn oplost.
Phil
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2020, 10:45
Locatie: Ingelmunster
Merk SP: ST5 ABS WREN KINEKT

De stuurpen heb ik gewijzigd van de standaard naar een 120mm op -7°.
Zo kom ik wat verder en dieper te zitten.
Wat mij vooral opviel bij de testrit van de St3, is dat die zoveel zachter reed.
Bandendruk was zelfs hoger dan op mijn St1.
lucasdepeer
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 nov 2020, 23:56

Uiteindelijk het toch maar eens tot bij een bikefitter geschopt. Na wat minimale kleine aanpassingen blijkt een stuurpen die iets langer is perfect voor mij te zijn.
Ik heb nu de standaard 110mm 17° die op de 22" ST1X zit. Bestaat er een optie van 120mm 17°? Ik vind niet direct iets terug hierover.
Ik zou zomaar eentje kunnen bestellen natuurlijk van de eerste de beste webwinkel. Maar hoe ben ik zeker of de beugel van de koplamp hier ook op past?

Iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer heeft nooit alternatieve stuurpennen voor de ST1 X geleverd. Tegenwoordig kan dat wel bij de ST1 en de ST2, maar 120mm 17° zit daar sowieso niet bij.

Je kunt het beste zoek gaan naar een 120mm 17° stuurpen waar het frontplaatje van je huidige stuurpen op past. Mogelijk kan je FM je helpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie