Levensduur accu

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 03 jul 2021, 13:16 @Golvas: heb jij plannen in die richting met je defecte blauwtje?
Neen ... volgend jaar trap ik de ST2 buiten en hier komt sowieso geen Stromer meer binnen.

Voorlopig hou ik ze bij, later gaat ze de verkoop in.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Golvas schreef: 03 jul 2021, 21:11
Stromeur schreef: 03 jul 2021, 13:16 @Golvas: heb jij plannen in die richting met je defecte blauwtje?
Neen ... volgend jaar trap ik de ST2 buiten en hier komt sowieso geen Stromer meer binnen.

Voorlopig hou ik ze bij, later gaat ze de verkoop in.
Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Grt. Bert.
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

PIPOOO schreef: 23 aug 2021, 11:52 Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Grt. Bert.
Inderdaad vervelend, dat zou niet moeten mogen....

enige probleem is dat er amper alternatieven zijn, die gelijkwaardig rijden.
Volgens mij is de enige die in de buurt komt de Klever Alpha....reed prima, maar toch rijd mijn ST5 lekkerder en de looks dat is smaak.
Andere alternatieven rijden toch een stuk minder S pedelec, is mijn ervaring.

Belangrijk is daarom wel een goede dealer, die zaken netjes oplost en een leenfiets ter beschikking stelt...blijft het een frustratie maar een stuk minder.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

MarcelH schreef: 23 aug 2021, 11:59
PIPOOO schreef: 23 aug 2021, 11:52 Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Grt. Bert.
Inderdaad vervelend, dat zou niet moeten mogen....

enige probleem is dat er amper alternatieven zijn, die gelijkwaardig rijden.
Volgens mij is de enige die in de buurt komt de Klever Alpha....reed prima, maar toch rijd mijn ST5 lekkerder en de looks dat is smaak.
Andere alternatieven rijden toch een stuk minder S pedelec, is mijn ervaring.

Belangrijk is daarom wel een goede dealer, die zaken netjes oplost en een leenfiets ter beschikking stelt...blijft het een frustratie maar een stuk minder.

Helaas moet ik weer een item aan de onvolkomenheden toevoegen. Vanavond op de terugreis van mijn werk, viel het licht uit en kreeg ik de melding ¨Overbelasting op de controller. Controleer de koplamp en de bediening er van¨ en ¨Er is een systeemfout opgetreden¨. Dus maar weer een afspraak gemaakt bij mijn dealer voor volgende week. Zucht....

Bij thuiskomst de accu even verwijdert en teruggeplaatst verlichting doet het gewoon.

Ben benieuwd wat ze volgende week gaan vinden.
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

PIPOOO schreef: 23 aug 2021, 11:52
Golvas schreef: 03 jul 2021, 21:11
Stromeur schreef: 03 jul 2021, 13:16 @Golvas: heb jij plannen in die richting met je defecte blauwtje?
Neen ... volgend jaar trap ik de ST2 buiten en hier komt sowieso geen Stromer meer binnen.

Voorlopig hou ik ze bij, later gaat ze de verkoop in.
Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Grt. Bert.
Pfohh als ik zoiets hoor, dan wil ik toch echt nog wel ff wachten wat die ST3 Pinion gaat doen... Al neem ik wel aan dat fouten uit het verleden niet meer gemaakt worden bij stromer :)

Desalniettemin positieve noot, heb zelf een ST2 uit 2015 en behalve het beruchte rammelende Abus slot, geen problemen... Ook niet met de controller, al heb ik wel sinds ik besloot door alle weersomstandigheden door te rijden - de spatbordverlengers 190mm gemonteerd. Verder doe ik 'm met pekel een klein jasje om :D Zit pas op ca. 10000km, maar goed ik kocht hem iets meer dan een jaar geleden met ca. 900km, dus still going strong :)

Accu voelt ook nog prima, ik heb altijd al iets van 35% nodig op een enkeltje werk, ook met een enkeltje 40km (aantal weken gedaan) redde ik dat met ca. 70%, als ik toen terugrekende wat ik aan capaciteit nog had zou dat 93-95% zijn. Dus zeer tevreden! :mrgreen:

Oh en de enige echte kosten zijn bij mij van m'n val gekomen... Met 45kmh het stuur om laten slaan is geen aanrader, alhoewel ik niet meer had dan geschaafde handremmen (250 euro per stuk) en totaal afgeschaafde trappers + een lampsteuntje :ck:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Neneok schreef: 20 apr 2021, 18:39 Ik heb vandaag een antwoord gehad van de Nederlandse vertegenwoordiger van Stromer op mijn claim op herstel of vervanging van mijn blauwe accu. (2,5jr, 500 uur ca 320 cycli en helemaal dood bij SOH 89%). Ze zeggen dat ik terug moet naar mijn verkoper die net doorstart maakt uit een faillissement. ....Misschien dat hij het op kan lossen, maar dat is aan hem......Er wordt gesteld dat ik geen verkoop overeenkomst met Stromer heb. Formeel correct hoor, maar ik wordt dus helemaal niet als klant gezien door Stromer. Ben benieuwd waar een groot deel van de €6900 2,5 jaar geleden heen is gegaan. Er wordt niet vanuit de eindgebruiker gedacht, zoveel is duidelijk. Echt heel slecht.
Na 2,5 jr, één nieuwe motor, een nieuwe controller, een nieuwe dagrij lamp, en een nieuwe bagagedrager had ik zelfs aangegeven eventueel in te willen ruilen voor een volgende Stromer maar dat deert blijkbaar niet.
Sorry, beetje gefrustreerd hier.
Hoe is dit afgelopen? Heb namelijk mogelijk vergelijkbaar probleem (stromer analyseert mijn accu nog). Is jouw FM Juizz? Volgens mij waren die namelijk formeel niet failliet, maar is er sprake van bedrijfsovername (en dus rechtsopvolging: hetgeen betekent dat je eventueel nog steeds aanspraak kunt maken op de wettelijke garantie) ook bij faillissement geldt trouwens in sommige gevallen dat je je kunt beroepen op rechtsopvolging.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik zit momenteel aan een ratio van 1 accu per 2300 km.
nu 10 000km en accu 4 zit er in.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

MarcelH schreef: 23 aug 2021, 11:59
Belangrijk is daarom wel een goede dealer, die zaken netjes oplost en een leenfiets ter beschikking stelt...blijft het een frustratie maar een stuk minder.
Dat is bij zo’n fiets, en eigenlijk bij elke fiets, zeker belangrijk. Maar het zou mij niet helpen als ik ‘s morgens om 05.45 op de fiets wil stappen naar het werk… en dat is toch waar ik een SP voor heb aangeschaft.

Mijne heeft 1 keer een groot probleem gehad dat niet goed is opgelost (na garantie, twee maanden geduurd). Maar verder heeft de fiets me nooit in de steek gelaten, en dat is me heel veel waard.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 01 okt 2021, 10:05 Ik zit momenteel aan een ratio van 1 accu per 2300 km.
nu 10 000km en accu 4 zit er in.
Dat kan geen slijtage zijn. Dat zijn defecten.

En eerlijk gezegd vraag ik me af of de FM wel goed heeft onderzocht wat de root cause is van vier accu's die zo achter elkaar door de geest geven. Want dit is een enorme uitschieter t.o.v. het gemiddeld aantal defecte Stromer accu's waar we hier van lezen. (Of er moet een nieuw structureel probleem zijn met Stromer accu's, maar daar komen we dan over een tijdje wel achter als er meer meldingen komen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 01 okt 2021, 12:02
Bram Roose schreef: 01 okt 2021, 10:05 Ik zit momenteel aan een ratio van 1 accu per 2300 km.
nu 10 000km en accu 4 zit er in.
Dat kan geen slijtage zijn. Dat zijn defecten.

En eerlijk gezegd vraag ik me af of de FM wel goed heeft onderzocht wat de root cause is van vier accu's die zo achter elkaar door de geest geven. Want dit is een enorme uitschieter t.o.v. het gemiddeld aantal defecte Stromer accu's waar we hier van lezen. (Of er moet een nieuw structureel probleem zijn met Stromer accu's, maar daar komen we dan over een tijdje wel achter als er meer meldingen komen.)
Inderdaad, het bleek uiteindelijk een defecte controller te zijn, die bij tests toch een nominale waarde aangaf, maar af en toe een piekvermogen stuurde naar de batterij waardoor die kapot ging... Maar het feit dat dat een mogelijkheid is: je controller kapot en daardoor ook je batterij kapot, is verontrustend, het zal je maar overkomen net na je garantieperiode.
ST3 black 983wh
Plaats reactie