Neen ... volgend jaar trap ik de ST2 buiten en hier komt sowieso geen Stromer meer binnen.
Voorlopig hou ik ze bij, later gaat ze de verkoop in.
Neen ... volgend jaar trap ik de ST2 buiten en hier komt sowieso geen Stromer meer binnen.
Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Inderdaad vervelend, dat zou niet moeten mogen....PIPOOO schreef: ↑23 aug 2021, 11:52 Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Grt. Bert.
MarcelH schreef: ↑23 aug 2021, 11:59Inderdaad vervelend, dat zou niet moeten mogen....PIPOOO schreef: ↑23 aug 2021, 11:52 Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Grt. Bert.
enige probleem is dat er amper alternatieven zijn, die gelijkwaardig rijden.
Volgens mij is de enige die in de buurt komt de Klever Alpha....reed prima, maar toch rijd mijn ST5 lekkerder en de looks dat is smaak.
Andere alternatieven rijden toch een stuk minder S pedelec, is mijn ervaring.
Belangrijk is daarom wel een goede dealer, die zaken netjes oplost en een leenfiets ter beschikking stelt...blijft het een frustratie maar een stuk minder.
Pfohh als ik zoiets hoor, dan wil ik toch echt nog wel ff wachten wat die ST3 Pinion gaat doen... Al neem ik wel aan dat fouten uit het verleden niet meer gemaakt worden bij stromerPIPOOO schreef: ↑23 aug 2021, 11:52Hier gaat de Stromer ook volgend jaar er uit. In 10.000 km. 3 achterwielen/motor, 1x display, 1x printplaat, 1x balhoofdlager en nu is de accu aan de beurt. Op de accu na alles onder garantie verholpen maarr... het is lastig en geeft te denken over de kwaliteit van zo'n dure fiets.
Grt. Bert.
Hoe is dit afgelopen? Heb namelijk mogelijk vergelijkbaar probleem (stromer analyseert mijn accu nog). Is jouw FM Juizz? Volgens mij waren die namelijk formeel niet failliet, maar is er sprake van bedrijfsovername (en dus rechtsopvolging: hetgeen betekent dat je eventueel nog steeds aanspraak kunt maken op de wettelijke garantie) ook bij faillissement geldt trouwens in sommige gevallen dat je je kunt beroepen op rechtsopvolging.Neneok schreef: ↑20 apr 2021, 18:39 Ik heb vandaag een antwoord gehad van de Nederlandse vertegenwoordiger van Stromer op mijn claim op herstel of vervanging van mijn blauwe accu. (2,5jr, 500 uur ca 320 cycli en helemaal dood bij SOH 89%). Ze zeggen dat ik terug moet naar mijn verkoper die net doorstart maakt uit een faillissement. ....Misschien dat hij het op kan lossen, maar dat is aan hem......Er wordt gesteld dat ik geen verkoop overeenkomst met Stromer heb. Formeel correct hoor, maar ik wordt dus helemaal niet als klant gezien door Stromer. Ben benieuwd waar een groot deel van de €6900 2,5 jaar geleden heen is gegaan. Er wordt niet vanuit de eindgebruiker gedacht, zoveel is duidelijk. Echt heel slecht.
Na 2,5 jr, één nieuwe motor, een nieuwe controller, een nieuwe dagrij lamp, en een nieuwe bagagedrager had ik zelfs aangegeven eventueel in te willen ruilen voor een volgende Stromer maar dat deert blijkbaar niet.
Sorry, beetje gefrustreerd hier.
Dat is bij zo’n fiets, en eigenlijk bij elke fiets, zeker belangrijk. Maar het zou mij niet helpen als ik ‘s morgens om 05.45 op de fiets wil stappen naar het werk… en dat is toch waar ik een SP voor heb aangeschaft.
Dat kan geen slijtage zijn. Dat zijn defecten.Bram Roose schreef: ↑01 okt 2021, 10:05 Ik zit momenteel aan een ratio van 1 accu per 2300 km.
nu 10 000km en accu 4 zit er in.
Inderdaad, het bleek uiteindelijk een defecte controller te zijn, die bij tests toch een nominale waarde aangaf, maar af en toe een piekvermogen stuurde naar de batterij waardoor die kapot ging... Maar het feit dat dat een mogelijkheid is: je controller kapot en daardoor ook je batterij kapot, is verontrustend, het zal je maar overkomen net na je garantieperiode.Stromeur schreef: ↑01 okt 2021, 12:02Dat kan geen slijtage zijn. Dat zijn defecten.Bram Roose schreef: ↑01 okt 2021, 10:05 Ik zit momenteel aan een ratio van 1 accu per 2300 km.
nu 10 000km en accu 4 zit er in.
En eerlijk gezegd vraag ik me af of de FM wel goed heeft onderzocht wat de root cause is van vier accu's die zo achter elkaar door de geest geven. Want dit is een enorme uitschieter t.o.v. het gemiddeld aantal defecte Stromer accu's waar we hier van lezen. (Of er moet een nieuw structureel probleem zijn met Stromer accu's, maar daar komen we dan over een tijdje wel achter als er meer meldingen komen.)