Foutcode e210003

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Na 11000km had ik met mijn ST2 voor de tweede keer serieuze problemen. Drive error e210003. Blijkt te liggen aan defecte accu. Fiets 3 jaar oud en heb wel garantie bij stromer verlengd (weet dat sommigen hier dat onzin vinden, maar ik houd van weinig gezeik). Helaas accu valt niet onder die garantie. Stromer gaat nu kijken of ze de batterij kunnen repareren, zo ja dan doen ze dit gratis hebben ze al aangegeven. Zo nee dan moet dat fietsenmaker samen stromer even kijken wat ze doen. Baal klein beetje want wil volgend jaar mijn stromer gaan inruilen en heb liever geen grote uitgaven meer, maar het zei zo.

(Sylvia mocht je vinden dat deze post beter elders hoort, verplaats ‘m gerust!)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromerfred schreef: 30 sep 2021, 18:27 Na 11000km had ik met mijn ST2 voor de tweede keer serieuze problemen. Drive error e210003. Blijkt te liggen aan defecte accu. Fiets 3 jaar oud en heb wel garantie bij stromer verlengd (weet dat sommigen hier dat onzin vinden, maar ik houd van weinig gezeik). Helaas accu valt niet onder die garantie.
(Sylvia mocht je vinden dat deze post beter elders hoort, verplaats ‘m gerust!)
Het fragielste én tegelijk duurste onderdeel van je fiets is niet verzekerd bij stromer. De premie is tegelijk ook meer dan 2x zo duur als die waarbij de batterij wel onder garantie valt. Maar het is inderdaad alvast duidelijk, zonder gezeik of je nu een nieuwe krijgt, refurbished, of hij hersteld wordt, of je vervangbatterij krijgt,... je moet er gewoon voor opdraaien.
Maar dat is ook meteen de reden waarom wij dat onzin vinden...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Helaas gaan controllers, motoren etc ook nog wel eens kapot en die vallen wel onder de garantie. Iedereen maakt hierin zijn eigen afweging en dat is toch prima! Ik doe het de volgende keer niet anders.

Maar de Nederlandse wet is duidelijk je mag er vanuit gaan dat accu langer dan 3 jaar meegaat: afschrijving batterij is zo’n 1000 euro. Dus het is redelijk als ie kapot is dat ik 1000e bijbetaal voor nieuwe. We zullen zien, houd jullie op de hoogte.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 01 okt 2021, 17:59 Helaas gaan controllers, motoren etc ook nog wel eens kapot en die vallen wel onder de garantie.
Klopt, en die zijn bij de "niet - Stromer garantie uitbreiding" ook gedekt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

FreddyH schreef: 01 okt 2021, 18:33

Klopt, en die zijn bij de "niet - Stromer garantie uitbreiding" ook gedekt.
Als je fietsenmaker die aanbiedt is dat inderdaad voordeliger, helaas die van mij deed dat indertijd niet.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Update:

Vandaag hoorde ik van Juizz Haarlem dat Stromer de accu “beyond repair” heeft verklaard. Helaas geen aanbod vanuit Juizz of Stromer hoe dit op te lossen. Ik heb Juizz (met wie ik de koopovereenkomst heb) inmiddels schriftelijk gewezen op de zgn “wettelijke garantie” en hen voorgesteld mij voor de helft van de aanschaf kosten een nieuwe accu te leveren. Ik wacht hun reactie af. 😁
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Is er voor de rest niets anders mis met je fiets? Kortom; met een andere accu doet hij het goed? Weet je het moment waarop je accu stuk is gegaan; met rijden? Of met laden bijvoorbeeld?

Mijn controller heeft ook 1 van mijn blauwtjes om zeep geholpen bij het opladen vd fiets. En deze kon Juizz niet (zelf) repareren. (Lees; de soft-zekering resetten. Daarvoor moest die naar Stromer)

En er zijn meerdere gevallen hier op het forum waarbij (waarschijnlijk) de controller de bron was van het probleem.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Jan-Willem Wisselink schreef: 21 okt 2021, 08:20 Is er voor de rest niets anders mis met je fiets? Kortom; met een andere accu doet hij het goed? Weet je het moment waarop je accu stuk is gegaan; met rijden? Of met laden bijvoorbeeld?

Mijn controller heeft ook 1 van mijn blauwtjes om zeep geholpen bij het opladen vd fiets. En deze kon Juizz niet (zelf) repareren. (Lees; de soft-zekering resetten. Daarvoor moest die naar Stromer)

En er zijn meerdere gevallen hier op het forum waarbij (waarschijnlijk) de controller de bron was van het probleem.
Ik fiets inmiddels 2 weken met leenaccu. Geen problemen gehad. De accu is opgestuurd naar Stromer en deze hebben teruggekoppeld aan Juizz dat de accu defect is.

De eerste keer dat ik merkte dat er iets mis was was op mijn werk toen mijn accu leger was dan normaal nadat ik hem weer aanzette. Daarna kreeg ik de foutcode en gaf de Omni aan dat laadpercentage 0% was. Later startte de fiets überhaupt niet meer op.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

En je laadt / laadde niet op op je werk?

Dan is met 2 weken testen met een leen accu, de rest vd fiets (+ lader) wel redelijk uitgesloten.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Nee die dag niet.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie