Wat doe je met je Stromer ST2 na 3 jaar en bijna 18500 km.....

Plaats reactie
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Deze vraag heb ik me meerdere malen gesteld, zelfs overwogen om de Stromer te verkopen ....vermits ww-verkeer nu niet meer nodig is. Anderzijds ontdekte ik dat de fiets toch nog vrij veel gebruikt werd voor boodschappen enz...De problemen die in het begin opdaagden kan ik nu onder een noemer plaatsen (vochtproblemen via de open claxon) Eenmaal Jeroens oplossing geplaatst en krimpkous aangebracht waren eigenlijk alle problemen van de baan. De lagers in het achterwiel baren me nog steeds zorgen, maar ik hoop dat binnen afzienbare tijd wel een of ander bedrijf winst ziet in het herstellen van dit minpunt. Vermits in België heel wat leasefietsen in omloop zijn en deze na drie jaar op de markt komen kan je met goed zoeken een zaak doen... Dus inplaats van mijn ST2 te verkopen heb ik er nog eentje bijgekocht met een bijna nieuwe Bat. nieuwe controller enz... Perfect onderhouden alles genoteerd in het servicemenu....maar zonder degelijk claxonkapje van Jeroen...dit dus maar direct besteld en hopen op een even probleemloze fiets . Valt er nu eentje uit heb ik de keuze een onderdeel uit de andere of toch nog tweedehands zoeken.... @Golvas deze oplossing was ongeveer de prijs van een nieuw blauwtje....en vermits mijn blauwe reeds 3jaar is en 18500 km in de kiezen heeft is dit onderdeel normaal het eerste kostenplaatje...vandaar de aankoop.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Bicarbonaat

is het een lease fiets of prive ?
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

De fiets die bijgekocht is ,is een gewezen leasefiets....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Goede zaak denk ik ... :ay

De tweedehandsprijzen worden momenteel gekelderd door de ex-leasefietsen die op de markt komen en als je daar je gerief tussen vindt in een correcte staat dan mag je eenvoudigweg niet twijfelen om je voordeel ermee te pakken ... proficiat !

Is het een optie om de "nieuwe" zijn garantie nog te verlengen ? ... ga je hem (ook) inschrijven of ga je enkel een duplicaat plaatje bijkopen ? :mrgreen:

Momenteel actie bij Van Zijp : viewtopic.php?p=107099#p107099
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Hey Dirk....voor de korting was ik te vroeg... Heb de fiets volledig klaar gemaakt om te gebruiken (ook correct ingeschreven ...) Mijn wederhelft rijdt nog met een ST1 van 2016, ondanks dat de fiets in perfecte staat is vindt ze hem nogal zwaar. Ze heeft al een paar keer met mijn ST2 gereden en vond dat een wereld van verschil. Vandaar ook een deel de aankoop ,ze kan de fiets gebruiken als het nodig is(zal beperkt zijn ) en anderzijds heb ik de mogelijkheid bij problemen om rustig naar de meest degelijke oplossing te zoeken .... Heb een nieuwe ketting en cassette geplaatst en alles nagekeken ...fiets is tip top in orde. zo goed als nieuwe bat. nieuwe controller enz... Heb het claxonkapje van Jeroen geplaatst en nog een paar dingen ,klaar voor gebruik ! Even getest met dezelfde instellingen als mijn fiets en prima, doet wat hij moet doen zonder trillingen enz....Ik tevreden . :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie