Dat had ik je ook wel kunnen vertellen... De remsensor instelling (de naam zegt het al) geeft alleen aan dat wat er gebeurt zodra je de rem in begint te knijpen. Het eerste stukje inknijpen triggert alleen de sensor (je perst nog geen olie samen) dus rem je op de motor. Hoe feller je die zet, hoe meer je kunt recupereren. (pas wel op, want als je hem flink laat recupereren, dan is doseren moeilijker. Sowieso adviseer ik iedereen VOOR de bocht te remmen, maar je kan altijd iets te hard gaan en dan wil je niet om deze reden op je plaat gaan) --> zodra je de remhendel inknijpt, remt hij dan meteen volle bak op de motor. Dat is anders dan wanneer je voorzichtig met je frictieremmen begint te remmen
Wat mogelijkheden zijn; verschil in kilometerstand. Vaak lopen nieuwe lagers 'iets stroever' - omdat ze vol zitten met nieuw vet. Mijn ervaring is, met welke machine dan ook, is het een wiellager van een auto, kogellager van een klepelmaaier of wiellagers bij een auto > is dat ze na verloop van tijd (zij het fractioneel) soepeler gaan lopen!
De meest logische optie is m.i. dat je remmen enigszins aanlopen, want dat kan uiteraard ook nog. Is dat niet het geval, loopt alles soepel etc? Dan zou ik je weinig zorgen maken... Vertrouw je het alsnog niet en kom je er zelf niet uit, dan zou ik het door een (goede) fietsenmaker laten beoordelen.