invloed van ......op de vrijloop van de motor.

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Heb hier nu 2 ST2 staan van hetzelfde bouwjaar met in beiden een reeds vervangen motor(beide motoren hebben nu ongeveer eenzelfde aantal km gelopen )Beide fietsen staan hetzelfde ingesteld wat de sensorwaarden betreft, behalve de remsensor .Deze staat op een fiets hoger ingesteld(ongeveer op 40%) de andere op 10%. Beide fietsen reageren hetzelfde bij normaal fietsen ,ook bij hard optrekken gedragen ze zich identiek. Het enige verschil ligt hem in de vrijloop. Bij het stoppen met trappen bolt de ene soepel door daar waar de andere het gevoel heeft van toch even in te houden . Kan dit komen door de instelling van de remmen? Ik dacht van niet maar misch. vergis ik me.... :?:
PS....De body loopt soepel remmen lopen niet aan......deze zaken kan je allemaal uitsluiten ,zijn nagekeken .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

jovdt schreef: 28 nov 2021, 12:46 Kan dit komen door de instelling van de remmen?
Schakel die eens volledig uit op beide fietsen en test ze dan eens opnieuw ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Golvas schreef: 28 nov 2021, 12:51
jovdt schreef: 28 nov 2021, 12:46 Kan dit komen door de instelling van de remmen?
Schakel die eens volledig uit op beide fietsen en test ze dan eens opnieuw ?
Was ik van plan Dirk maar met dit rotweer geen zin in een toertje....dacht misschien zit hier wel een genie met meer wetenschap en praktijk ondervinding... :mrgreen:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij mijn eigen ST2 staat dat volledig uitgeschakeld (wegens ik-zie-er-het-nut-niet-van-in) en ervaar ik alvast geen inhouden bij stoppen met trappen ... tot daar mijn ervaring. ;)

Vanaf 17u wordt het droger ... :D
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Golvas schreef: 28 nov 2021, 13:10 Bij mijn eigen ST2 staat dat volledig uitgeschakeld (wegens ik-zie-er-het-nut-niet-van-in) en ervaar ik alvast geen inhouden bij stoppen met trappen ... tot daar mijn ervaring. ;)

Vanaf 17u wordt het droger ... :D
Als ik dan nog zin heb doe ik de test.... Anders wordt het maandag. :D
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 568
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Die remsensor staat bij mijn ST3 op 100%. Maar bij stoppen met trappen rolt de fiets neutraal uit.
Ik dacht dat die waarde betekend hoe hard de fiets op de motor remt bij inknijpen van de rechter remhendel.
Linker hendel heeft een vaste waarde, rechts kan je instellen. Toen ik nog fakebook had zei iemand daar dat die sensor voor het uitrollen is.. Maar mijn ST3, de leen ST3 van Egberts en de ST1x die ik van hun mee kreeg deden alle 3 hetzelfde op die sensor, en alle 3 rolden ze neutraal uit. Zeg het maar
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Vandaag even een poging ondernomen om proefondervindelijk vast te stellen of de sensor iets uitmaakt.... Stromer portaal niet bereikbaar probeer later nog eens.... Dus ja geen resultaat... :dwarf: . Komt nog wel een van de volgende .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Vandaag was alles ok dus tijd voor een snelle test. De instelling van de sensor heeft geen invloed op de vrijloop. Door een hogere instelling krijg je enkel een snellere lading van de bat. bij remmen met de achterrem.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 568
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Toch wel he.. ik kreeg al de opmerking dat ik een bijzondere fiets had. Maar als 3 fietsen hetzelfde doen, en nu 4, zal het toch niet aan mij liggen ;)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Zeg maar 5 fietsen, heb de sensor bij beide fietsen even anders ingesteld .....geen merkbaar verschil.... Het even inhouden bij trappen kan ik voelen omdat ik hier 2 identieke fietsen heb, iemand die zomaar met een van beide fietsen rijdt gaat dit niet voelen . De vrijloop gaat ook perfect na die ene aarzelingen, laat het nu net dat zijn dat me was opgevallen en waardoor mijn zoektocht startte.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie