Dat was even schrikken...

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Voor die plekken met gratis WiFi zijn VPN's uitgevonden. Zelfs voor gewoon rondneuzen op het Stromer Forum heb ik een VPN aanstaan als ik op een onbekend WiFi aanmeld.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 29 dec 2019, 23:31 Voor die plekken met gratis WiFi zijn VPN's uitgevonden. Zelfs voor gewoon rondneuzen op het Stromer Forum heb ik een VPN aanstaan als ik op een onbekend WiFi aanmeld.
Wat FreddyH zegt, gebruik een VPN :bf:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ben er voor het plezier. :)

Nu al een paar keer meer betaald dan gepland, maar volgens de prijslijst klopte het wel. Gewoon meer geleverd en door ons in eerste instantie als “inclusief” geaccepteerd.

Inmiddels ook al 1x echt opgelucht: we hebben betaald voor een hotelkamer die er niet is. Morgen even langs de politie.

V.w.b. data: maak alleen gebruik van WiFi.

Over VPN: hoe maak je daar gebruik van bij andermans WiFi?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Henry schreef: 30 dec 2019, 08:58 Over VPN: hoe maak je daar gebruik van bij andermans WiFi?
De VPN provider heeft normaal een app die (in je netwerk instellingen) instelt dat alle verkeer via een beveiligde 'tunnel' naar jouw VPN provider gaat. Hiermee maak je mensen die op een onbeveiligd* WiFi "man in the middle" willen spelen of andere vervelende dingen wil doen onmogelijk.

Let wel op bij het kiezen van je VPN: al je verkeer gaat nu via hen, dus zorg dat je hen kunt vertrouwen! Er is meestal niet zoiets als gratis, dus:
- indien je eigen ISP een VPN aanbiedt kies die dan
- gebruik anders een betaalde VPN die goed gereviewed wordt. Ik gebruik TunnelBear maar er zijn nog meer goede VPN'S


*) overigens ben je op een beveiligd WiFi pas veilig als je zeker weet dat je de beheerder kunt vertrouwen, buiten thuis en op je werk dus nergens!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie