Ook deze mijlpaal is geslecht....40.000 km vandaag overschreden.
Het heeft door de COVID19-maatregelen wat langer geduurd dan gedacht want ik hoef nu niet per week 500 km weg te peddelen en mag wat vaker thuis werken.
Eigenlijk heeft m'n ST3 geen echte bijzonderheden gehad:
- een korte periode scooteren. Eerst heeft de FM nog de TMM-sensor gereinigd (mogelijk zandkorreltje) maar het bleef terug komen. Toen domweg vervangen.
- een aantal keer een foutmelding waarbij ik wel door kon Stromeren en geen enkel hinder ondervond. En bij uit- aanzetten verdween de melding. Ik was een vroege ST3 klant en deze "storingsmeldingen" waren uit de prille beginperiode van die fiets.
- een keer totaal systeem shut-down. Geheel verklaarbaar en eigen fout. Ik had door gezonde tegenwind, hoge snelheid en hoge buitentemperatuur de accu goed heet gekregen. Vervolgens duik ik op de Grebbeberg naar beneden in standje RECUP. Dat werkt natuurlijk niet want de batterij wordt niet geladen boven de 40 graden. Even stoppen en de uit/aanzet-truc. En door....
Normale slijtage:
- ongeveer iedere 10.000 km nieuw kransje 11. Bij mij het enig echt slijtende kransje. En voor de compleetheid pak ik dan kransje 12 en 13 mee maar feitelijk hoeft dat niet.
- al een keer de ketting vervangen.
- remblokjes gaan langer dan 10.000 km mee maar als hij dan toch in de hangijzers bij de FM hangt doe dat dan maar gelijk want mijn remvermogen is me dierbaar. Ik vervang in ieder geval eerder dan in mijn ST1X-periode waarbij ik doorreed tot eigenlijk te laat.
- bagagerack. Door het meevoeren van altijd 2 goed gevulde zijtassen en een accutransporter zie je goede slijtplekken op de Racktime.
Ben heel blij met de geveerde voorvork en van Zijp's spatbordverlengers en accutransporter.
En de zoektocht naar de optimale band is voor mij nu geëindigd bij de Pirelli Cycle-E WT met Foss binnenband. Met die combi rijd ik nu meer dan 10.000 km rond zonder problemen, zonder lek en nog steeds keurig profiel. Hulde.
Veel veilige kilometers toegewenst.
Op naar de 50K.
Stromer ze,
Reinout
Club 40K
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
uitslover
Daar ga ik nog even 3/4 - 1 jaar over doen verwacht ik.
Eerst nog even aanmelden in een ander clubje
Daar ga ik nog even 3/4 - 1 jaar over doen verwacht ik.
Eerst nog even aanmelden in een ander clubje
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind het superknap gedaanm gefeliciteerd!Reinout-ST3 schreef: ↑16 sep 2020, 17:51 Ook deze mijlpaal is geslecht....40.000 km vandaag overschreden.
Interessante test-case ook voor de kwaliteit van de ST3. Ik vind het echt prima klinken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Gefeliciteerd Reinout! Mooi dat je in ‘blind’ vertrouwen de ST3 besteld hebt en Stromer dat vertrouwen niet heeft beschaamd!
Nog wel benieuwd, heb je al een moment/situatie in het hoofd wanneer je ‘m gaat vervangen? Een bepaalde km-stand, tijd of beschikbaar komen nieuw model, ... En benieuwd waarmee je ‘m zou vervangen ST5 met ABS, of blijft de di2 een no go? Of een ST2 met riem?
Nog wel benieuwd, heb je al een moment/situatie in het hoofd wanneer je ‘m gaat vervangen? Een bepaalde km-stand, tijd of beschikbaar komen nieuw model, ... En benieuwd waarmee je ‘m zou vervangen ST5 met ABS, of blijft de di2 een no go? Of een ST2 met riem?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Goedenavond Barry,
heb op dit moment geen enkel behoefte aan een Stromer-wijziging; wat mij betreft ga ik deze "oprijden". Een soort super-duurtest van dit ST3 model. Geheel ondersteund door de FM die nou wel eens wil weten hoe lang de ST3 mee gaat en wat ik onderweg aan uitdagingen tegenkom.
En in de tussentijd komen er allemaal super-interessante opties voorbij: riem-aandrijving, ABS, laat maar komen.
Daarmee kijk ik dus uit naar de aanstaande Stromerdagen bij m'n FM om die riemaangedreven ST2 uit te proberen.
Want mocht ik naar een nieuwe SP moeten uitkijken wil ik wel weten wat de markt biedt. Wat dat betreft meer dan interessante tijden.
Op dit moment kijk ik vooral naar het verloop van de 2 blauwtjes die ik heb. De ene is nu 2 1/2 jaar oud en de andere 1 1/2 jaar. Beiden staan op 90 resp 91% restcapaciteit. Ben superbenieuwd hoe de stand is na de volgende koude periode.
Stromer ze,
Reinout
heb op dit moment geen enkel behoefte aan een Stromer-wijziging; wat mij betreft ga ik deze "oprijden". Een soort super-duurtest van dit ST3 model. Geheel ondersteund door de FM die nou wel eens wil weten hoe lang de ST3 mee gaat en wat ik onderweg aan uitdagingen tegenkom.
En in de tussentijd komen er allemaal super-interessante opties voorbij: riem-aandrijving, ABS, laat maar komen.
Daarmee kijk ik dus uit naar de aanstaande Stromerdagen bij m'n FM om die riemaangedreven ST2 uit te proberen.
Want mocht ik naar een nieuwe SP moeten uitkijken wil ik wel weten wat de markt biedt. Wat dat betreft meer dan interessante tijden.
Op dit moment kijk ik vooral naar het verloop van de 2 blauwtjes die ik heb. De ene is nu 2 1/2 jaar oud en de andere 1 1/2 jaar. Beiden staan op 90 resp 91% restcapaciteit. Ben superbenieuwd hoe de stand is na de volgende koude periode.
Stromer ze,
Reinout
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Ook wel benieuwd - en vele forumgenoten met mij - hoe lang jouw ST3 meegaat! Ben er zelf nog niet uit wat ik ga doen met de ST5, maar overweeg wel om ‘m op te rijden.
Terugloop van de accu valt me zeer mee! Ik ga bij de heren ook eens vragen dit bij mijn accu te checken.
Terugloop van de accu valt me zeer mee! Ik ga bij de heren ook eens vragen dit bij mijn accu te checken.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
"Uw prestaties" ≠ de prestaties van je huidige fiets ... de teller loopt gewoon door als je een andere Stromer koopt.
Voor de huidige SP check je de km-stand bij de bike-status.
Voor de huidige SP check je de km-stand bij de bike-status.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)