Club 40K

Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

Dan meld ik me als volgende!
April 2019 was de maand dat ik aan het grote Stromer-avontuur begon. Ik woon in Kampen en werk al jaren in Apeldoorn. Omdat het de laatste jaren steeds drukker op de weg werd ging ik over het ritje steeds vaker meer dan 45 minuten doen dan minder. Ik ben toen in de zomer van 2018 begonnen met oriënteren op de wondere wereld van de speedpedelec. Al snel kwam ik terecht op dit geweldige forum en werd ik heel erg enthousiast over het idee om mijn dagelijkse rit van Kampen naar Apeldoorn (42,5km enkele reis) met een speedpedelec te gaan afleggen. Wat helemaal mooi was dat ik erachter kwam dat er in het prachtige Kampen zelf een dealer zat van Stromer dus dan moest het natuurlijk helemaal een Stromer worden!
In de herfst van 2018 was het dan zover dat ik op een probeer-ST1 voor het eerst een weekje op pad kon. Wat ik vooral wilde weten was of het haalbaar was de rit binnen het uur te rijden als ik zelf een beetje mijn best doe. De route kende ik namelijk al goed omdat ik in de zomermaanden wel eens met de racefiets op en neer ging. Ik wist dus al dat de route eigenlijk bestaat uit 2 lange rechte wegen (10km en 15km) met daar tussen 2 dorpen die goed te doorkruisen zijn op de grote weg en een mooi lang stuk door het bos via een asfalt fietspad. Over de hele rit zitten welgeteld 5 stoplichten waarvan 3 stuks bijna altijd op groen staan.
Op de ST1 was het niet helemaal haalbaar om binnen het uur de route af te leggen maar na een paar dagen kwam ik al wel in de buurt! Na die drie dagen proberen wilde mijn vrouw ook wel eens haar woon-werk route (Kampen-Nunspeet 25km enkele reis) proberen. Nou je begrijpt het al die was ook enthousiast! Via mijn werk kreeg ik een mooi aanbod om die winter een ST3 editie 2019 te kunnen kopen en begin April was het dan zo ver dat we daadwerkelijk konden gaan rijden met de ST3!
Wij hadden altijd twee auto's voor ons woon-werk-verkeer maar na een paar maanden bleek de tweede auto, die er voor de zekerheid nog stond, niet meer van de plek kwam. Wij besloten die auto er dus uit te doen. Dit betekende wel dat elke dag iig 1 van ons beide met de Stromer op pad moet/mag. Maar tot op heden is dit geen probleem geweest en komt het er in de praktijk op neer dat ik 4 dagen in de week naar mijn werk fiets en mijn vrouw de week doormidden zaagt op woensdag met fiets. Alleen vorige jaar winter toen er veel sneeuw lag zijn we een paar dagen met de auto over Nunspeet naar Apeldoorn gereden en dit bleek eigenlijk een prima oplossing.

De cijfers:
- 40.000km
- 554 dagen in 2 jaar en 7,5 maand
- 902,5 uur
- vorige jaar bij 25.000km gratis een nieuwe accu gekregen!
- rij nu op het vijfde setje tandwielen achter en met de vijfde ketting. (sinds deze zomer eindelijk een adres gevonden om alleen 11, 13 en 15 te vervangen aangezien ik 95% van de tijd op de 13 rijd)
- rij nog steeds met de originele banden en heb in de 40.000km 1 keer een lekke band gehad (kwam na het werk bij de fiets die plat stond)
- 475kwh weggetrapt (=10,8 w/km)
- 0 storingen gehad los van een keer of 5 een accu melding die dan weg was als de accu opnieuw geplaatst werd.
- 1 keer met panne langs de weg gestaan. Doordat ik de cassette achter los had getrapt was die vast gaan zitten tussen het wiel en het frame en kon ik niet meer voor of achteruit.

Kortom hier zit een zeer tevreden stromerrijder! Ik ben benieuwd hoe lang de motor en wiellagers meegaan maar voorlopig geen enkele reden om naar iets anders te kijken!
Stromer 1.jpg
Stromer 1.jpg (57.1 KiB) 1559 keer bekeken
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Indrukwekkend aantal kilometers in die bijna drie jaar, even als de gemiddelde snelheid !!

Helemaal het stukje storingvrij...mooi verhaal, dank je.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Wim_B
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2019, 18:34
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 41.000

Jan-Willem Wisselink schreef: 15 nov 2021, 20:06 Gaaf man!! Wat een afstand! Die hoop ik ook nog op mijn ST1x te kunnen zetten in de toekomst.

Leuk ook die old school fietsbel! Maar vanwaar de tape bij het balhoofd?

Die tape heb ik aangebracht als afschermkapje voor de connector van de lader, omdat ik vaak in de regen rij en deze connector bij de Stromer ST1 niet is afgeschermd. Het ziet er niet uit, maar ik hoop op deze manier geen water binnen te krijgen in de elektro.

Die old school fietsbel rinkelt als geen ander. Er staat geen claxon op deze ST1.
Stromer ST1 (mei 2014)
Wim_B
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2019, 18:34
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 41.000

Golvas schreef: 15 nov 2021, 20:16 Je bent hier - bij mijn weten - de eerste die de 40K daadwerkelijk op de teller zet ... respect ! :ay
thx Golvas! Ik ben wel een early adopter natuurlijk ....
Stromer ST1 (mei 2014)
Wim_B
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2019, 18:34
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 41.000

Helmert schreef: 16 nov 2021, 12:17 Dan meld ik me als volgende!
April 2019 was de maand dat ik aan het grote Stromer-avontuur begon. Ik woon in Kampen en werk al jaren in Apeldoorn. Omdat het de laatste jaren steeds drukker op de weg werd ging ik over het ritje steeds vaker meer dan 45 minuten doen dan minder. Ik ben toen in de zomer van 2018 begonnen met oriënteren op de wondere wereld van de speedpedelec. Al snel kwam ik terecht op dit geweldige forum en werd ik heel erg enthousiast over het idee om mijn dagelijkse rit van Kampen naar Apeldoorn (42,5km enkele reis) met een speedpedelec te gaan afleggen. Wat helemaal mooi was dat ik erachter kwam dat er in het prachtige Kampen zelf een dealer zat van Stromer dus dan moest het natuurlijk helemaal een Stromer worden!
In de herfst van 2018 was het dan zover dat ik op een probeer-ST1 voor het eerst een weekje op pad kon. Wat ik vooral wilde weten was of het haalbaar was de rit binnen het uur te rijden als ik zelf een beetje mijn best doe. De route kende ik namelijk al goed omdat ik in de zomermaanden wel eens met de racefiets op en neer ging. Ik wist dus al dat de route eigenlijk bestaat uit 2 lange rechte wegen (10km en 15km) met daar tussen 2 dorpen die goed te doorkruisen zijn op de grote weg en een mooi lang stuk door het bos via een asfalt fietspad. Over de hele rit zitten welgeteld 5 stoplichten waarvan 3 stuks bijna altijd op groen staan.
Op de ST1 was het niet helemaal haalbaar om binnen het uur de route af te leggen maar na een paar dagen kwam ik al wel in de buurt! Na die drie dagen proberen wilde mijn vrouw ook wel eens haar woon-werk route (Kampen-Nunspeet 25km enkele reis) proberen. Nou je begrijpt het al die was ook enthousiast! Via mijn werk kreeg ik een mooi aanbod om die winter een ST3 editie 2019 te kunnen kopen en begin April was het dan zo ver dat we daadwerkelijk konden gaan rijden met de ST3!
Wij hadden altijd twee auto's voor ons woon-werk-verkeer maar na een paar maanden bleek de tweede auto, die er voor de zekerheid nog stond, niet meer van de plek kwam. Wij besloten die auto er dus uit te doen. Dit betekende wel dat elke dag iig 1 van ons beide met de Stromer op pad moet/mag. Maar tot op heden is dit geen probleem geweest en komt het er in de praktijk op neer dat ik 4 dagen in de week naar mijn werk fiets en mijn vrouw de week doormidden zaagt op woensdag met fiets. Alleen vorige jaar winter toen er veel sneeuw lag zijn we een paar dagen met de auto over Nunspeet naar Apeldoorn gereden en dit bleek eigenlijk een prima oplossing.

De cijfers:
- 40.000km
- 554 dagen in 2 jaar en 7,5 maand
- 902,5 uur
- vorige jaar bij 25.000km gratis een nieuwe accu gekregen!
- rij nu op het vijfde setje tandwielen achter en met de vijfde ketting. (sinds deze zomer eindelijk een adres gevonden om alleen 11, 13 en 15 te vervangen aangezien ik 95% van de tijd op de 13 rijd)
- rij nog steeds met de originele banden en heb in de 40.000km 1 keer een lekke band gehad (kwam na het werk bij de fiets die plat stond)
- 475kwh weggetrapt (=10,8 w/km)
- 0 storingen gehad los van een keer of 5 een accu melding die dan weg was als de accu opnieuw geplaatst werd.
- 1 keer met panne langs de weg gestaan. Doordat ik de cassette achter los had getrapt was die vast gaan zitten tussen het wiel en het frame en kon ik niet meer voor of achteruit.

Kortom hier zit een zeer tevreden stromerrijder! Ik ben benieuwd hoe lang de motor en wiellagers meegaan maar voorlopig geen enkele reden om naar iets anders te kijken!
Stromer 1.jpg
Op de as van mijn achterwiel zit speling: niet heel veel, maar de speling is voelbaar.
Stromer ST1 (mei 2014)
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Knap!!! Ik denk dat jij de enige bent die zo tevreden is over de originele banden. Ofwel heb je een borstel voorop zodat de weg altijd netjes is😄😄👍
Precies 5 maanden vóór mij begonnen en al bijna het dubbele van me. Ik zit nu aan ongeveer 21500. Is fijn om te horen dat er mensen zijn die positieve ervaringen hebben.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Helmert schreef: 16 nov 2021, 12:17 Stromer 1.jpg
44.4km/u? HOE DAN? Wat een monsterlijk gemiddelde!! Dan rijdt je eigenlijk altijd op max cruise snelheid toch?!

Maar gave cijfers hoor! Fijn dat de ST3 zo goed bevalt!
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Helmert,

indrukwekkend; vooral die gemiddelde snelheid ?!
Zelf peddel ik al bijna 27K op een ST3 en ook ik klaag echt niet over die fiets; een behoorlijk uitontwikkeld product wat me al jaren fijn ondersteunt. Nou rijd ik vanwege COVID19-maatregelen niet meer dagelijks, dus die laatste paar 1000 km naar de 30K (en in totaal 50K Stromer kilometers) gaat langer duren dan aanvankelijk gedacht.
De ST3 is gewoon een toffe fiets ! Ook over mijn banden (Pirelli WT; niet goedgekeurd.....want oude model) geen probleem als 4 seizoenenband en 17K km verder. Bizar dat jij nog steeds op je eerste setje banden rijdt; is daar nog profiel aanwezig ?
Ook ik vervang rond de 10.000 km alleen de kleinste kransjes.
Toch stap ik in maart over op een nieuwe ST3 Pinion. Niet omdat de huidige fiets sip zou zijn (dan had ik niet weer een ST3 gekozen) maar de mogelijkheid van de Pinion en ABS lokken.......

Nog steeds een buitengewoon hoge gemiddelde snelheid. Ik vond mijn 38+ km/h op de ST1X (20K) en de 40,1 km/h op de ST3 (27K) al behoorlijk snel; jij bent duidelijk de buitencategorie. Geen ongelukken en dit soort afstanden: je weet waar je mee bezig bent.
Nog steeds: nog veel veilige kilometers toegewenst.

Grtz, Reinout
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

WoW Helmert. Wat een indrukwekkend gemiddelde heb je op de ST3 gereden tussen Kampen en Apeldoorn.
Noord-Veluwe is door de lange rechte stukken ideaal terrein voor hoge gemiddelden.

Leuk om te lezen dat je vrouw en jij samen doen met 1 Stromer. Wordt er bij de wissel iets aan de afstelling van stuur of zadel veranderd?

Mag ik vragen of je oostelijk of westelijk langs het schietkamp rijdt?

Veel veilige kilometers gewenst.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Helmert
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 apr 2019, 08:38
Locatie: Kampen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 75000

Als mijn vrouw op de stromer rijd gaat alleen het zadel wat naar beneden ik zit vrij 'diep' dus voor haar staat het stuur nog prima! Knelsluiting op het zadel maakt dit een koud kunstje!
Ik rij altijd ten oosten van het schietterein! dit is mijn route:
https://www.google.nl/maps/dir/Oranjesi ... 426905!3e1
Plaats reactie