Re: Club 40K
Geplaatst: 16 nov 2021, 12:17
Dan meld ik me als volgende!
April 2019 was de maand dat ik aan het grote Stromer-avontuur begon. Ik woon in Kampen en werk al jaren in Apeldoorn. Omdat het de laatste jaren steeds drukker op de weg werd ging ik over het ritje steeds vaker meer dan 45 minuten doen dan minder. Ik ben toen in de zomer van 2018 begonnen met oriënteren op de wondere wereld van de speedpedelec. Al snel kwam ik terecht op dit geweldige forum en werd ik heel erg enthousiast over het idee om mijn dagelijkse rit van Kampen naar Apeldoorn (42,5km enkele reis) met een speedpedelec te gaan afleggen. Wat helemaal mooi was dat ik erachter kwam dat er in het prachtige Kampen zelf een dealer zat van Stromer dus dan moest het natuurlijk helemaal een Stromer worden!
In de herfst van 2018 was het dan zover dat ik op een probeer-ST1 voor het eerst een weekje op pad kon. Wat ik vooral wilde weten was of het haalbaar was de rit binnen het uur te rijden als ik zelf een beetje mijn best doe. De route kende ik namelijk al goed omdat ik in de zomermaanden wel eens met de racefiets op en neer ging. Ik wist dus al dat de route eigenlijk bestaat uit 2 lange rechte wegen (10km en 15km) met daar tussen 2 dorpen die goed te doorkruisen zijn op de grote weg en een mooi lang stuk door het bos via een asfalt fietspad. Over de hele rit zitten welgeteld 5 stoplichten waarvan 3 stuks bijna altijd op groen staan.
Op de ST1 was het niet helemaal haalbaar om binnen het uur de route af te leggen maar na een paar dagen kwam ik al wel in de buurt! Na die drie dagen proberen wilde mijn vrouw ook wel eens haar woon-werk route (Kampen-Nunspeet 25km enkele reis) proberen. Nou je begrijpt het al die was ook enthousiast! Via mijn werk kreeg ik een mooi aanbod om die winter een ST3 editie 2019 te kunnen kopen en begin April was het dan zo ver dat we daadwerkelijk konden gaan rijden met de ST3!
Wij hadden altijd twee auto's voor ons woon-werk-verkeer maar na een paar maanden bleek de tweede auto, die er voor de zekerheid nog stond, niet meer van de plek kwam. Wij besloten die auto er dus uit te doen. Dit betekende wel dat elke dag iig 1 van ons beide met de Stromer op pad moet/mag. Maar tot op heden is dit geen probleem geweest en komt het er in de praktijk op neer dat ik 4 dagen in de week naar mijn werk fiets en mijn vrouw de week doormidden zaagt op woensdag met fiets. Alleen vorige jaar winter toen er veel sneeuw lag zijn we een paar dagen met de auto over Nunspeet naar Apeldoorn gereden en dit bleek eigenlijk een prima oplossing.
De cijfers:
- 40.000km
- 554 dagen in 2 jaar en 7,5 maand
- 902,5 uur
- vorige jaar bij 25.000km gratis een nieuwe accu gekregen!
- rij nu op het vijfde setje tandwielen achter en met de vijfde ketting. (sinds deze zomer eindelijk een adres gevonden om alleen 11, 13 en 15 te vervangen aangezien ik 95% van de tijd op de 13 rijd)
- rij nog steeds met de originele banden en heb in de 40.000km 1 keer een lekke band gehad (kwam na het werk bij de fiets die plat stond)
- 475kwh weggetrapt (=10,8 w/km)
- 0 storingen gehad los van een keer of 5 een accu melding die dan weg was als de accu opnieuw geplaatst werd.
- 1 keer met panne langs de weg gestaan. Doordat ik de cassette achter los had getrapt was die vast gaan zitten tussen het wiel en het frame en kon ik niet meer voor of achteruit.
Kortom hier zit een zeer tevreden stromerrijder! Ik ben benieuwd hoe lang de motor en wiellagers meegaan maar voorlopig geen enkele reden om naar iets anders te kijken!
April 2019 was de maand dat ik aan het grote Stromer-avontuur begon. Ik woon in Kampen en werk al jaren in Apeldoorn. Omdat het de laatste jaren steeds drukker op de weg werd ging ik over het ritje steeds vaker meer dan 45 minuten doen dan minder. Ik ben toen in de zomer van 2018 begonnen met oriënteren op de wondere wereld van de speedpedelec. Al snel kwam ik terecht op dit geweldige forum en werd ik heel erg enthousiast over het idee om mijn dagelijkse rit van Kampen naar Apeldoorn (42,5km enkele reis) met een speedpedelec te gaan afleggen. Wat helemaal mooi was dat ik erachter kwam dat er in het prachtige Kampen zelf een dealer zat van Stromer dus dan moest het natuurlijk helemaal een Stromer worden!
In de herfst van 2018 was het dan zover dat ik op een probeer-ST1 voor het eerst een weekje op pad kon. Wat ik vooral wilde weten was of het haalbaar was de rit binnen het uur te rijden als ik zelf een beetje mijn best doe. De route kende ik namelijk al goed omdat ik in de zomermaanden wel eens met de racefiets op en neer ging. Ik wist dus al dat de route eigenlijk bestaat uit 2 lange rechte wegen (10km en 15km) met daar tussen 2 dorpen die goed te doorkruisen zijn op de grote weg en een mooi lang stuk door het bos via een asfalt fietspad. Over de hele rit zitten welgeteld 5 stoplichten waarvan 3 stuks bijna altijd op groen staan.
Op de ST1 was het niet helemaal haalbaar om binnen het uur de route af te leggen maar na een paar dagen kwam ik al wel in de buurt! Na die drie dagen proberen wilde mijn vrouw ook wel eens haar woon-werk route (Kampen-Nunspeet 25km enkele reis) proberen. Nou je begrijpt het al die was ook enthousiast! Via mijn werk kreeg ik een mooi aanbod om die winter een ST3 editie 2019 te kunnen kopen en begin April was het dan zo ver dat we daadwerkelijk konden gaan rijden met de ST3!
Wij hadden altijd twee auto's voor ons woon-werk-verkeer maar na een paar maanden bleek de tweede auto, die er voor de zekerheid nog stond, niet meer van de plek kwam. Wij besloten die auto er dus uit te doen. Dit betekende wel dat elke dag iig 1 van ons beide met de Stromer op pad moet/mag. Maar tot op heden is dit geen probleem geweest en komt het er in de praktijk op neer dat ik 4 dagen in de week naar mijn werk fiets en mijn vrouw de week doormidden zaagt op woensdag met fiets. Alleen vorige jaar winter toen er veel sneeuw lag zijn we een paar dagen met de auto over Nunspeet naar Apeldoorn gereden en dit bleek eigenlijk een prima oplossing.
De cijfers:
- 40.000km
- 554 dagen in 2 jaar en 7,5 maand
- 902,5 uur
- vorige jaar bij 25.000km gratis een nieuwe accu gekregen!
- rij nu op het vijfde setje tandwielen achter en met de vijfde ketting. (sinds deze zomer eindelijk een adres gevonden om alleen 11, 13 en 15 te vervangen aangezien ik 95% van de tijd op de 13 rijd)
- rij nog steeds met de originele banden en heb in de 40.000km 1 keer een lekke band gehad (kwam na het werk bij de fiets die plat stond)
- 475kwh weggetrapt (=10,8 w/km)
- 0 storingen gehad los van een keer of 5 een accu melding die dan weg was als de accu opnieuw geplaatst werd.
- 1 keer met panne langs de weg gestaan. Doordat ik de cassette achter los had getrapt was die vast gaan zitten tussen het wiel en het frame en kon ik niet meer voor of achteruit.
Kortom hier zit een zeer tevreden stromerrijder! Ik ben benieuwd hoe lang de motor en wiellagers meegaan maar voorlopig geen enkele reden om naar iets anders te kijken!