Garantie problemen met een andere fiets

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

De fietsenmakler kan het allemaal goed bedoelen, maar ik betwijfel de vakkundigheid op het gebied van wielen spaken. Het is echt niet normaal als er een spaak is vervangen en daarna springen er nog 6. Dan is de reparatie niet goed uitgevoerd of het materiaal (spaken, velg) niet geschikt voor het gebruik. In het eerste geval verwacht ik een excuus van de FM, in het tweede geval een advies om een en ander te vervangen.
Bij mijn FM is er 1 werknemer die het echt goed kan, en 1 die het van hem leert momenteel. Wielen bouwen is een ambacht.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 01 nov 2017, 13:34 Wielen bouwen is een ambacht.
Klopt helemaal.

Ik heb n.a.v. Zebbernauts verhaal wat rond gelezen en vond meer klachten over het achterwiel en de spaken. Babboe houdt standaard vol dat de kwaliteit van het wiel goed is (máár sluit spaakbreuk wel uit van garantie). Misschien dat de kwaliteit van de spaken en het wiel van deze bakfietsen wel op het randje is, en de boel alleen heel blijft als je de spaken regelmatig laat aanspannen. En gaat het dan toch fout dan ben je wat Babboe betreft on your own. (En als je dan ook nog je eerste onderhoudsbeurt hebt gemist, is Babboe dus helemaal makkelijk van je af.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie