Die andere Stromer

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is mijn andere Stromer:

Islay Venture.jpg
Islay Venture.jpg (155.5 KiB) 5352 keer bekeken

Ik woon aan water en het was prachtig weer voor een kayak-tocht vandaag

Daarnaast rijd ik paard, met name op Friezen. Of eigenlijk reed en weer rijd, omdat dat na een zwaar ongeluk een jaar lang fysiek onmogelijk was. Ik heb een half jaar niet kunnen lopen. Dankzij het positieve effect dat op en neer naar mijn werk Stromeren heeft op mijn revalidatie en beenspieren ben ik vorige week ook weer begonnen met paardrijden. :)

Ik ben een buitenmens, net als de meeste Stromer bezitters volgens mij.

Doen jullie ook nog iets anders outdoor/sportiefs, behalve met een big smile op je Stromer rondrijden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik kan niet zeggen dat ik zo sportief ben, stromeren op de Stromer geeft me al voldoende beweging met vrijwel dagelijks een rit van 1-2 uur, soms zelfs meerdere ritten per dag. Piano/orgel is een andere hobby, minder beweging maar ook zeer intens.
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

fietsen fietsen fietsen , en ook werken natuurlijk om door te kunnen fietsen haha
in de winter toch liever niet maar met dit weer??? prachtig, onlangs nog 75km gedaan op de boeren buiten.
in de zomer komen we er wel meer uit ,dan gaan we naar de 100km ,genieten/leven.
een mooie rit mooi uitzicht,stoppen aan een boerencafe, een uitsmijter met brood en een pilsje, genieten van de passage,zon
wat moet je nog meer om de beslommeringen van het leven even te vergeten?
succes
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Kayakken, leuk maar kanoën vind ik nog leuker. Iets rustiger of stabieler. Op vakantie als er een riviertje in de buurt is en ze verhuren kano’s of kayakken kan ik meestal niet aan de verleiding weerstaan.
Met paarden heb ik dan weer niets, mooie beesten om naar te kijken maar er op rijden of om ze te hebben, nee bedankt.

Mijn andere Stromer... nou haal het pek en veren maar boven zou ik zeggen.
4CE814CD-14E0-4247-B926-71CB39E0A75B.jpeg
4CE814CD-14E0-4247-B926-71CB39E0A75B.jpeg (1.47 MiB) 4989 keer bekeken
6E8DE674-5EA4-4767-9714-F8D741C171FA.jpeg
6E8DE674-5EA4-4767-9714-F8D741C171FA.jpeg (96.63 KiB) 4989 keer bekeken
Jawel, die groen is een diesel.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Tony Mb schreef: 15 mar 2018, 00:23 Mijn andere Stromer... nou haal het pek en veren maar boven zou ik zeggen.
Die beige MB moet een model zijn uit de jaren 60/70, mijn vader werkte bij een MB-dealer en tijdens schoolvakanties mocht ik als kereltje dan wel eens een dagje mee. Dan liep ik urenlang door de showroom (handjes op de rug, nergens aankomen, niet in de weg lopen). Geen probleem, met zulke mooie auto's hadden ze van mij geen last.

Die MB heb ik dus echt wel op mijn netvlies, net als de andere modellen uit die tijd. :ba

De geur van olie, rubber en poetsmiddelen... de vitrines met schaalmodellen van de auto's en er was een groter model dat een transistorradio bleek te zijn, met de velgen als bedieningsknoppen. En om de haverklap een kwartje vragen om een gekoeld flesje cola uit de automaat te trekken... het magazijn was dan weer een naargeestige ruimte maar wel hele rare onderdelen maar ook met heel herkenbare auto delen.

Voor een kind was de onderdelenadminstratie misschien nog wel het meest interessant. In die tijd had je geen computers dus alles ging op papier en om de administratie van onderdelen bij te houden was er een afgelegen kantoor met een 5 meter lange tafel met in het midden tweezijdig stalen ladekasten met per (dunne) lade tientallen kaarten waarop de mutaties bijgehouden werden. Ofwel verschrikkelijk saai voor een kind. Nee, er waren drie redenen waarom dit een walhalla was:
1. er kwam vrijwel nooit iemand, dus je kon lekker je gang gaan
2. de lange tafel stond midden in het kantoor met veel ruimte er omheen zodat je snelheid kon maken
3. er stond een bureaustoel op wieltjes waarop ik de overtollige cola-suikers gelijk omzetten in warmte door mezelf aan de tafelrand voort te trekken en eindeloos rondjes te maken hurkend op de stoel.

Dat was mijn andere Stromer! :hy:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Die beige is van 1972. Met niks/nul electronika. Staat al weer een tijdje binnen wegens gaten dicht maken waar er geen mogen zijn. 8-)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Tony Mb schreef: 17 mar 2018, 15:30 Met niks/nul electronika.
Wel veel Cw-waarde... :lol:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Buitenmens... ja, bij beter weer wel. Hoewel ik het SP-en en fietsen ook bij slecht weeer doe, en ik ook wel het hele jaar door regelmatig wandelingen maak.
Mijn andere buiten-hobby zijn meerdaagse fietstochten. Van weekendjes in de buurt, korte vakanties in voor- en najaar tot meerweekse tochten door Europa. Op een vakantiefiets waar ik zelf de motor ben. ;-)
Tent achterop, ieder twee tassen met kampeerspullen (matjes, stoeltjes, kook- en keukengerei) achterop, ik nog twee tassen voorop met mijn kleding. Mijn vrouw heeft alleen de slaapzakken in de achtertassen en kan de kleding daarbij doen. Onze kleine en kostbare spullen in stuurtasjes, die we meenemen bij winkels en tussedoor-stopjes.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 17 mar 2018, 16:45 Tent achterop, ieder twee tassen met kampeerspullen (matjes, stoeltjes, kook- en keukengerei) achterop, ik nog twee tassen voorop met mijn kleding.
Leuk om te lezen hoe iedereen dat anders doet. Ik deed juist altijd mijn tent en kookgerei in de voortasjes, en kleding, toiletspullen, slaapzak e.d. in de achtertassen. :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Tony Mb schreef: 15 mar 2018, 00:23 Mijn andere Stromer... nou haal het pek en veren maar boven zou ik zeggen.
4CE814CD-14E0-4247-B926-71CB39E0A75B.jpeg6E8DE674-5EA4-4767-9714-F8D741C171FA.jpeg
Jawel, die groen is een diesel.
Ik zie dat ik niet de enige ben met die andere stromers van het tegenovergestelde kaliber
Afbeelding
moet er wel bijvertellen dat de linkse er momenteel heel ander uitziet
Afbeelding
Restaureren is een leuke maar langzame bezigheid momenteel al 4 jaartjes bezig
Plaats reactie