Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik vraag me af of verzekeringsmaatschappijen daar aan mee willen werken. Het is volgens mij gebruikelijk dat een schade hersteld wordt, niet dat de eigenaar er beter van wordt... :az
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als het frame wordt overgespoten, dan kun je gewoon zelf je kleurtje kiezen. Of het kleur a of b wordt maakt voor de kosten namelijk niet uit.

Luxe lak of een complete custom print is een ander verhaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mark78 schreef: 26 aug 2019, 16:08
Bram Roose schreef: 17 aug 2019, 11:11 Ik denk niet dat ze één stuk of enkel de schade kunnen spuiten, doen ze bij auto's ook niet. Ze kunnen dat nooit exact gelijk krijgen dus spuiten ze de hele kant opnieuw.
Het is zeer te betwijfelen of ze geheel gaan herspuiten. Bij mijn ST2 was dit ook niet het geval. Voor een volledige respray moet de hele fiets gedemonteerd worden. Bij een plaatselijke respray hoeft dit natuurlijk niet. Ligt natuurlijk aan de schade die hersteld moet worden.
Neemt niet weg dat het veel mooier is om volledig te spuiten (bij mijn ST2 was het na afloop wel zichtbaar welk deel overgespoten was, ik heb hier uiteraard op gewezen maar de fiets bleek toch total loss omdat bleek dat het frame krom was...).
Wij hebben hier paar jaar geleden lakschade op een Cannondale Synapse hi-nod laten wegspuiten. Mat zwart in 2 tinten en mat antraciet.
Deel-spuiting gedaan, was echt niet terug te vinden. En qua fietsframes ben ik echt een pietje-precies.
Gedaan in sGravenzande: https://www.specialpaintwork.nl/nl/gall ... gallery_wd
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Over verzekeren gesproken:
All risk is eigenlijk wel een must voor SPs. Niet alleen voor diefstal, maar ook voor schade door een val/ongeluk: De kans dat je een keer valt is aanzienlijk en ook het schadebedrag is al gauw aanzienlijk (taxatie van de schade loopt nog bij mij, maar ik gok meer dan 1k). Ik realiseer me sinds mijn ongeval het belang van all risk: als je een aanrijding krijgt met een fietser of voetganger (en ook die kans is aanzienlijk), is deze bij wet maximaal voor 50% aansprakelijk voor de schade (zelfs als deze de veroorzaker is en bekent de veroorzaker te zijn). Dat betekent ook dat als je slechts WA verzekerd bent, voor zeker 50% kunt fluiten naar je geld. Als dan ook nog blijkt dat de tegenpartij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft en zelf blut is, sta je met lege handen!

Gelukkig ben ik all risk verzekerd...
Rijdt er iemand met slechts een WA verzekering (bijv omdat je denkt dat het diefstal risico laag is)??
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb alleen WA.

Kans op diefstal is minimaal. Kans op een aanrijding met een andere weggebruiker ook, omdat ik in een buitengebied woon. Pechhulp onderweg heb ik niet nodig (ik red me wel en anders zet ik mijn bike bij een boer en bel ik een taxi). Het grootste risico dat ik eigenlijk loop is op een eenzijdig ongeval. En het grootste risico dat ik neem is total loss als er schade is aan het frame, aangezien Stromer geen losse frames levert. Dat laatste is mijn enige hmmmmm-doeikditwelhandig-vraag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Voor die 84 euro is dit voor mij een no brainer. Bij een auto betaal je je blauw aan omnium, hier is dit slechts een fractie van een fractie van een nieuwe fiets.
Het risico is gewoonweg te groot en je dekt meteen alles:
Diefstal (hoewel ik die kans klein inschat)
eenzijdig ongeval: Grootste risico. Dit komt verdomd vaak voor... ik ben met vorige speedbike 3 keer gevallen door mijn eigen 'fout' of door enorm glad wegdek (afhankelijk van hoe je het bekijkt). Met een zware stromer is 1 keer pech hebben genoeg om je frame te plooien en total loss te gaan...
veroorzaakt door anderen: al dan niet onoplettende weggebruikers (fietsers, voetgangers, speedbikers, auto's, vrachtwagens,....)
En dat allemaal voor nog geen 100 euro per jaar... Ik zou toch heroverwegen hoor Stromeur.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De laatste keer dat ik keek was het in NL aanzienlijk duurder dan in BE om te verzekeren. Maar je hebt gelijk, ik neem het in heroverweging.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Het grootste financiële risico loop je door andere niet-verplicht verzekerden: voetgangers, fietsers, konijnen, hazen, egels, eekhoorns, eenden, duiven, enz.
Alles met een kentekenplaat is verplicht verzekerd, dus daar loop je nagenoeg geen financieel risico.

All risk kost in nl ca. 250 euro per jaar voor een Stromer.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

pvg schreef: 26 aug 2019, 20:55 Het grootste financiële risico loop je door andere niet-verplicht verzekerden: voetgangers, fietsers, konijnen, hazen, egels, eekhoorns, eenden, duiven, enz.
Ik vind het dan ook belachelijk dat deze individuen zich onverzekerd in de openbare ruimte mogen begeven :dwarf:
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

pvg schreef: 26 aug 2019, 20:55 Het grootste financiële risico loop je door andere niet-verplicht verzekerden: voetgangers, fietsers, konijnen, hazen, egels, eekhoorns, eenden, duiven, enz.
Alles met een kentekenplaat is verplicht verzekerd, dus daar loop je nagenoeg geen financieel risico.

All risk kost in nl ca. 250 euro per jaar voor een Stromer.
Buiten die voetgangers & fietsers mogen ze allen in de casserole springen. Voeg er gerust nog fazanten, ganzen, reeën, wilde zwijnen en ander groot wild aan toe.
Plaats reactie