Het grote ongevallen topic
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als het frame wordt overgespoten, dan kun je gewoon zelf je kleurtje kiezen. Of het kleur a of b wordt maakt voor de kosten namelijk niet uit.
Luxe lak of een complete custom print is een ander verhaal.
Luxe lak of een complete custom print is een ander verhaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Wij hebben hier paar jaar geleden lakschade op een Cannondale Synapse hi-nod laten wegspuiten. Mat zwart in 2 tinten en mat antraciet.Mark78 schreef: ↑26 aug 2019, 16:08Het is zeer te betwijfelen of ze geheel gaan herspuiten. Bij mijn ST2 was dit ook niet het geval. Voor een volledige respray moet de hele fiets gedemonteerd worden. Bij een plaatselijke respray hoeft dit natuurlijk niet. Ligt natuurlijk aan de schade die hersteld moet worden.Bram Roose schreef: ↑17 aug 2019, 11:11 Ik denk niet dat ze één stuk of enkel de schade kunnen spuiten, doen ze bij auto's ook niet. Ze kunnen dat nooit exact gelijk krijgen dus spuiten ze de hele kant opnieuw.
Neemt niet weg dat het veel mooier is om volledig te spuiten (bij mijn ST2 was het na afloop wel zichtbaar welk deel overgespoten was, ik heb hier uiteraard op gewezen maar de fiets bleek toch total loss omdat bleek dat het frame krom was...).
Deel-spuiting gedaan, was echt niet terug te vinden. En qua fietsframes ben ik echt een pietje-precies.
Gedaan in sGravenzande: https://www.specialpaintwork.nl/nl/gall ... gallery_wd
Over verzekeren gesproken:
All risk is eigenlijk wel een must voor SPs. Niet alleen voor diefstal, maar ook voor schade door een val/ongeluk: De kans dat je een keer valt is aanzienlijk en ook het schadebedrag is al gauw aanzienlijk (taxatie van de schade loopt nog bij mij, maar ik gok meer dan 1k). Ik realiseer me sinds mijn ongeval het belang van all risk: als je een aanrijding krijgt met een fietser of voetganger (en ook die kans is aanzienlijk), is deze bij wet maximaal voor 50% aansprakelijk voor de schade (zelfs als deze de veroorzaker is en bekent de veroorzaker te zijn). Dat betekent ook dat als je slechts WA verzekerd bent, voor zeker 50% kunt fluiten naar je geld. Als dan ook nog blijkt dat de tegenpartij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft en zelf blut is, sta je met lege handen!
Gelukkig ben ik all risk verzekerd...
Rijdt er iemand met slechts een WA verzekering (bijv omdat je denkt dat het diefstal risico laag is)??
All risk is eigenlijk wel een must voor SPs. Niet alleen voor diefstal, maar ook voor schade door een val/ongeluk: De kans dat je een keer valt is aanzienlijk en ook het schadebedrag is al gauw aanzienlijk (taxatie van de schade loopt nog bij mij, maar ik gok meer dan 1k). Ik realiseer me sinds mijn ongeval het belang van all risk: als je een aanrijding krijgt met een fietser of voetganger (en ook die kans is aanzienlijk), is deze bij wet maximaal voor 50% aansprakelijk voor de schade (zelfs als deze de veroorzaker is en bekent de veroorzaker te zijn). Dat betekent ook dat als je slechts WA verzekerd bent, voor zeker 50% kunt fluiten naar je geld. Als dan ook nog blijkt dat de tegenpartij geen aansprakelijkheidsverzekering heeft en zelf blut is, sta je met lege handen!
Gelukkig ben ik all risk verzekerd...
Rijdt er iemand met slechts een WA verzekering (bijv omdat je denkt dat het diefstal risico laag is)??
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb alleen WA.
Kans op diefstal is minimaal. Kans op een aanrijding met een andere weggebruiker ook, omdat ik in een buitengebied woon. Pechhulp onderweg heb ik niet nodig (ik red me wel en anders zet ik mijn bike bij een boer en bel ik een taxi). Het grootste risico dat ik eigenlijk loop is op een eenzijdig ongeval. En het grootste risico dat ik neem is total loss als er schade is aan het frame, aangezien Stromer geen losse frames levert. Dat laatste is mijn enige hmmmmm-doeikditwelhandig-vraag.
Kans op diefstal is minimaal. Kans op een aanrijding met een andere weggebruiker ook, omdat ik in een buitengebied woon. Pechhulp onderweg heb ik niet nodig (ik red me wel en anders zet ik mijn bike bij een boer en bel ik een taxi). Het grootste risico dat ik eigenlijk loop is op een eenzijdig ongeval. En het grootste risico dat ik neem is total loss als er schade is aan het frame, aangezien Stromer geen losse frames levert. Dat laatste is mijn enige hmmmmm-doeikditwelhandig-vraag.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Voor die 84 euro is dit voor mij een no brainer. Bij een auto betaal je je blauw aan omnium, hier is dit slechts een fractie van een fractie van een nieuwe fiets.
Het risico is gewoonweg te groot en je dekt meteen alles:
Diefstal (hoewel ik die kans klein inschat)
eenzijdig ongeval: Grootste risico. Dit komt verdomd vaak voor... ik ben met vorige speedbike 3 keer gevallen door mijn eigen 'fout' of door enorm glad wegdek (afhankelijk van hoe je het bekijkt). Met een zware stromer is 1 keer pech hebben genoeg om je frame te plooien en total loss te gaan...
veroorzaakt door anderen: al dan niet onoplettende weggebruikers (fietsers, voetgangers, speedbikers, auto's, vrachtwagens,....)
En dat allemaal voor nog geen 100 euro per jaar... Ik zou toch heroverwegen hoor Stromeur.
Het risico is gewoonweg te groot en je dekt meteen alles:
Diefstal (hoewel ik die kans klein inschat)
eenzijdig ongeval: Grootste risico. Dit komt verdomd vaak voor... ik ben met vorige speedbike 3 keer gevallen door mijn eigen 'fout' of door enorm glad wegdek (afhankelijk van hoe je het bekijkt). Met een zware stromer is 1 keer pech hebben genoeg om je frame te plooien en total loss te gaan...
veroorzaakt door anderen: al dan niet onoplettende weggebruikers (fietsers, voetgangers, speedbikers, auto's, vrachtwagens,....)
En dat allemaal voor nog geen 100 euro per jaar... Ik zou toch heroverwegen hoor Stromeur.
ST3 black 983wh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De laatste keer dat ik keek was het in NL aanzienlijk duurder dan in BE om te verzekeren. Maar je hebt gelijk, ik neem het in heroverweging.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het grootste financiële risico loop je door andere niet-verplicht verzekerden: voetgangers, fietsers, konijnen, hazen, egels, eekhoorns, eenden, duiven, enz.
Alles met een kentekenplaat is verplicht verzekerd, dus daar loop je nagenoeg geen financieel risico.
All risk kost in nl ca. 250 euro per jaar voor een Stromer.
Alles met een kentekenplaat is verplicht verzekerd, dus daar loop je nagenoeg geen financieel risico.
All risk kost in nl ca. 250 euro per jaar voor een Stromer.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Buiten die voetgangers & fietsers mogen ze allen in de casserole springen. Voeg er gerust nog fazanten, ganzen, reeën, wilde zwijnen en ander groot wild aan toe.pvg schreef: ↑26 aug 2019, 20:55 Het grootste financiële risico loop je door andere niet-verplicht verzekerden: voetgangers, fietsers, konijnen, hazen, egels, eekhoorns, eenden, duiven, enz.
Alles met een kentekenplaat is verplicht verzekerd, dus daar loop je nagenoeg geen financieel risico.
All risk kost in nl ca. 250 euro per jaar voor een Stromer.