Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Spoedig herstel gewenst Jos67 !

Op welke banden staat je SP, Big Ben ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ach nee toch. Beterschap!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
stroomluc
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:22

Op 3 mei na nachtshift op weg naar huis. Reed ongeveer40km/h.
Plots sloeg een auto rechtsaf om op de oprit van een bedrijf te rijden, Zijn zicht was gehinderd door camionette.
Gevolg: knal er tegen, overkop, over koffer van auto en dan met een smak tegen de vlakte. sleutelbeen gebroken, 7 ribben gebroken, 5 dagen ziekenhuis en al 6 weken thuis.
ST3 total Loss. 19800km mee gereden 26 maand oud.
Veel geluk gehad met goede helm, want deze was ook flink geschaafd, het had veel erger kunnen zijn.
Ik kijk soms wel voor een nieuwe speed, maar de twijfel is groot. alhoewel ik heel graag met mijn SP reed. Het was echt mijn favoriet WW vervoersmiddel.
ST3 deep black M. 983 Wh Comfort. Giro Bexley
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Sterkte! Die twijfel is goed te begrijpen, wellicht helpt het om eens een en uitgebreide proefrit te maken. Als je je dan niet comfortabel voelt heb je voor nu je antwoord. Voelt het meteen naar meer, dan heb je ook een antwoord...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Veel sterkte gewenst... moet een serieuze klap geweest zijn. Zorg maar eerst goed voor jezelf en de rest komt wel later.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Veel beterschap! Eerst maar eens genezen en daarna rustig bekijken of je nog op een SP wil stappen of niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Spoedig herstel en vlotte afhandeling stroomluc ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Vorige week ben ik onderuit gegaan in een bocht bij het remmen. Het was een betonplaten weg met zand erop, en voor ik het wist lag ik op mijn rug op de grond met twee open knieën en een duim waar de huid af lag. Gelukkig gaat het weer wat beter, en is m'n Stromer nog grotendeels heel: enkel de derailleur is scheef, dus die moet waarschijnlijk vervangen worden.

Ik zit nu wel te denken om andere banden er op te leggen, bv. de Continentals die hier zo aangeprijst worden, maar vraag me af of die in dit scenario geholpen hadden.

Verder ben ik een beetje bang voor de bizar lange levertijden die ik hier lees voor onderdelen. Is het een idee om onderdelen zelf te kopen en bij de fietsenmaker te laten afleveren, en vervolgens te declareren bij de verzekering? Ik ga morgen eens vragen of dat mag. En is een leenfiets ook gebruikelijk? De vorige keer dat ik iets had kreeg ik gelijk 'nee' te horen; 'die hebben we niet'. Maar het lijkt me niet meer dan normaal toch? Je mag het ook declareren bij de verzekering (8,5 euro per dag voor ebikes).
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Lullig zo een glijpartij. Gelukkig niks ernstig. Is wel schrikken lijkt me. Leenfiets, ja een goede fm levert een leenfiets. Dat heet service. Banden, ja de Conties zijn prima in lekbestendigheid en rijden onder natte omstandigheden. Dat lijkt hier echter niet aan de orde.
Een twee maanden terug was mijn derailleur ook verbogen en werd snel vervangen. Hangt ook van de fm af. Heeft de fm een voorraad aan reserve materialen? Overigens er kan best een andere derailleur onder dan het orgineel ( is het geen Shimano op de ST 3?).
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Beterschap. Met andere banden zal je ook onderuit gaan als je met te hoge snelheid een bocht neemt waar zand op het wegdek ligt en dan ook nog remt.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie