Zou wel eens een wettelijk dingetje kunnen zijn dat Stromer bewust ingebouwd heeft: een SP heeft sinds 2018 verplicht verlichting als het systeem actief is. Als de lamp kapot is dan voldoet hij dus niet meer aan de wettelijke eisen.SirJohnDoe schreef: ↑26 jun 2021, 21:28 (wat schijnbaar ook bij de ST5 gebeurt, waar een kapotte voorlamp ervoor kan zorgen dat de hele fiets er mee stopt).
Het grote ongevallen topic
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Kan. Kan ook zijn dat iemand geen zin heeft in juridisch getouwtrek, de schade beperkt is en men zich ook gewoon verantwoordelijk voelt ten opzichte van een puber op een fiets.
Super dat er contact is opgenomen om achteraf nog even te vragen hoe het is ipv via andere kanalen direct weer vergoeding te willen hebben. Daar wordt ik toch echt veel blijer van dan een paar rotcenten voor gelijk hebben/krijgen. Maar ieder zijn ding.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
-
- Veteraan
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Vanmorgen heb ik ook kennis mogen maken met het asfalt.
Er was geen verkeer op de rotonde dus met volle vaart erover.
Weggegleden op een olievlek + nat wegdek en gelijk met een smak tegen het asfalt.
Balen, maar toch weer wat wijzer geworden (hoop ik).
Resultaat:
Dikke krassen op spiegel, achterwiel, enkel, elleboog en heup.
Schort en jas voor de prullenmand.
Gekneusde heup, schouder en ribben.
Pijnlijke ervaring die nog enkele dagen/weken zal aanslepen vrees ik.
Het kon veel erger, daar troost ik me mee.
Er was geen verkeer op de rotonde dus met volle vaart erover.
Weggegleden op een olievlek + nat wegdek en gelijk met een smak tegen het asfalt.
Balen, maar toch weer wat wijzer geworden (hoop ik).
Resultaat:
Dikke krassen op spiegel, achterwiel, enkel, elleboog en heup.
Schort en jas voor de prullenmand.
Gekneusde heup, schouder en ribben.
Pijnlijke ervaring die nog enkele dagen/weken zal aanslepen vrees ik.
Het kon veel erger, daar troost ik me mee.
Bluuf me je fikn van me velo!
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Hi Joker,
sterkte met de herstelperiode....of die nu lang of kort duurt.
Iedere SPer heeft zo'n uitdagende ervaring meegemaakt. Ik ben in het totaal nu 3 x onderuit gegaan (grind op rotonde, wild en een be-ijsd wegdek) wat me niet alleen veel blauwe plekken, schade aan de fiets en aan kleding maar vooral veel inzicht heeft opgeleverd.
Je bent SUPER-kwetsbaar op een SP want zowel da langzamere als de snellere verkeerdeelnemer snapt jouw snelheid niet. Over 10 jaar lachen we over deze stupiditeiten maar nu zijn ze letterlijk voelbaar.
En met olie op het wegdek heeft niemand een kans......(geld ook voor grind en modder ....)....
Succes met de herstelperiode voor jou en je fiets.
Het ligt NIET aan jou ! De gemiddelde SPer is zich beter bewust van het verkeer/omstandigheden dan menig verkeeersdeelnemer.
Ik wens jou en alle verkeersdeelnemers veel veilige kilometers toe.
Grtz, Reinout
sterkte met de herstelperiode....of die nu lang of kort duurt.
Iedere SPer heeft zo'n uitdagende ervaring meegemaakt. Ik ben in het totaal nu 3 x onderuit gegaan (grind op rotonde, wild en een be-ijsd wegdek) wat me niet alleen veel blauwe plekken, schade aan de fiets en aan kleding maar vooral veel inzicht heeft opgeleverd.
Je bent SUPER-kwetsbaar op een SP want zowel da langzamere als de snellere verkeerdeelnemer snapt jouw snelheid niet. Over 10 jaar lachen we over deze stupiditeiten maar nu zijn ze letterlijk voelbaar.
En met olie op het wegdek heeft niemand een kans......(geld ook voor grind en modder ....)....
Succes met de herstelperiode voor jou en je fiets.
Het ligt NIET aan jou ! De gemiddelde SPer is zich beter bewust van het verkeer/omstandigheden dan menig verkeeersdeelnemer.
Ik wens jou en alle verkeersdeelnemers veel veilige kilometers toe.
Grtz, Reinout
- depsycholoog
- Pro
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
- Merk SP: Stromer ST1x 2019
- Km-stand: 15040
Ik lees af en toe mee hier om mezelf scherp te houden. Sterkte Joker.
Zeker dat het bestaat
Al een spookfietser op en over mijn auto gehad.
Mijn auto was 3w oud.
Fiets scheef.
Was een asielzoeker die nog nooit van verkeersregels had gehoord.
En reed waar hij niet mocht zijn.
Maar als zwakke weggebruiker had hij wel alle troeven in handen.
Lichaamlijk was zijn schade sowieso verzekerd.
En rechtbank zegt dat auto , het had gezien moeten hebben...
Als ik nu autorij kijk ik zelfs naar boven als ik een manoeuvre doe , stel dat er een parachutist op mijn auto valt , zal hij als zwakke weggebruiker aanzien worden. Want ik had het gezien moeten hebben...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zoiets is mij enkele jaren geleden ook gebeurd. Ik trok in mijn auto vanuit stilstand op om een rotonde op te rijden. Rustig, want die rotonde ligt bij de locale Zeevaartschool en die liep net leeg. Ik hoor en voel een klap achter tegen mijn auto, kijk in mijn binnenspiegel en zie een fietser als een plank achter mijn auto langs naar de vlakte gaan.
Een hoogbejaarde man op een e-bike koos niet voor het verplichte fietspad náást de rotonde, maar pakte met zijn volle 25km/u de rijbaan en klapte schuin rechts achterop mijn auto die nét niet meer stil stond. Er kwam een traumaheli aan te pas en de man heeft het maar nauwelijks overleefd. Uiteraard droeg de 89-jarige man geen helm. Waarom zou je ook op een e-bike. De Fietserbond vind dat ook niet nodig, die willen hun bejaarde achterban niet verliezen.
Ik had die man nooit kunnen zien, ik had er niet op kunnen anticiperen. Dat staat ook in mijn verklaring aan de politie, dat hij letterlijk 'uit de lucht had kunnen vallen'. De VOA is ter plaatse geweest en één van de twee onderzoekers zei dat de man net zo goed tegen een gele prullenbak aan had kunnen rijden. Ik wist aanvankelijk niet eens of de man het ongeval had overleefd. Die gegevens mocht het ziekenhuis niet aan mij verstrekken. Het was een nachtmerrie.
En toch werd ik automatisch aangewezen als verantwoordelijke, want ik zat in de auto en deze hoogbejaarde man op z'n e-bike was de zwakke verkeersdeelnemer. Het heeft langer dan een jaar geduurd voordat de OVJ besloot dat er in dit verhaal alleen maar verliezers waren en 'uitgebreid muteren' in mijn geval voldoende was.
Een hoogbejaarde man op een e-bike koos niet voor het verplichte fietspad náást de rotonde, maar pakte met zijn volle 25km/u de rijbaan en klapte schuin rechts achterop mijn auto die nét niet meer stil stond. Er kwam een traumaheli aan te pas en de man heeft het maar nauwelijks overleefd. Uiteraard droeg de 89-jarige man geen helm. Waarom zou je ook op een e-bike. De Fietserbond vind dat ook niet nodig, die willen hun bejaarde achterban niet verliezen.
Ik had die man nooit kunnen zien, ik had er niet op kunnen anticiperen. Dat staat ook in mijn verklaring aan de politie, dat hij letterlijk 'uit de lucht had kunnen vallen'. De VOA is ter plaatse geweest en één van de twee onderzoekers zei dat de man net zo goed tegen een gele prullenbak aan had kunnen rijden. Ik wist aanvankelijk niet eens of de man het ongeval had overleefd. Die gegevens mocht het ziekenhuis niet aan mij verstrekken. Het was een nachtmerrie.
En toch werd ik automatisch aangewezen als verantwoordelijke, want ik zat in de auto en deze hoogbejaarde man op z'n e-bike was de zwakke verkeersdeelnemer. Het heeft langer dan een jaar geduurd voordat de OVJ besloot dat er in dit verhaal alleen maar verliezers waren en 'uitgebreid muteren' in mijn geval voldoende was.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Rotondes en speed pedelecs gaan nooit vrienden worden. Er ligt vaak smurrie, blerf of grid langs de randen van het rijvlak en het ontwerp van rotondes maakt het verleidelijk om er lekker overheen te zoeven. In de meeste gevallen kan dat ook prima. Maar zomaar ineens word je verrast en glijdt je bike onder je weg zonder dat je het aan zag komen.
Heel veel beterschap. Je zult je de komende dagen nog wel flink door elkaar gerammeld voelen. Hopelijk knap je snel weer op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023