Tijdsduur aanvraag nummerplaat België

Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Lotte schreef: 13 feb 2019, 17:48
nick1 schreef: 02 feb 2019, 18:14 Ik heb er eentje besteld. Ben benieuwd of ie past onder de reflector want de plaathouder van de dealer lijkt wel wat korter te zijn maar als de reflector nog wat lager kan zou het inderdaad wel kunnen passen.
En????past het zoals je verwacht had??foto??
Plaathouder ligt hier thuis en fiets staat nog bij FM te wachten tot ie ingeschreven raakt en ook nog voorzien wordt van de wintersloefkes. Hopelijk volgende week papieren en wintersloefkes in orde en dan kan ik de fiets ophalen en de plaathouder monteren. Plaathouder ziet er wel gelikt uit!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De rode reflector acheraan, kan je bij het losdraaien een heel eind naar beneden schuiven. De nummerplaat houders voor 'n B plaat zijn kleiner (12x10 cm), dan voor 'n NL exemplaar, het enige dat er positief aan zit.. :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Hallo,
ik woon in België. Ik heb nog mijn nummerplaat van mijn vorige speed pedelec.
Weet iemand van jullie of ik nu deze nummerplaat moet laten uitschrijven en een nieuwe nummerplaat moet aanvragen? Of kan ik mijn nummerplaat behouden en de nieuwe fiets gewoon inschrijven op de oude nummerplaat?
Kwestie van snel de juiste stappen te kunnen zetten als mijn fiets binnen komt.
ST3 black 983wh
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Tijdsduur is zelfde. Ik zou de oude plaat laten uitschrijven (gewoon afgeven op div kantoor, de oude papieren geef je mee aan de koper van je oude fiets) en dan nieuwe aanvragen met roze formulier.

Afspraak maken bij lokale div en aanduiden dat je eventueel een vroegere afspraak wil als die vrijkomt. Ik had er een de volgende dag! Nummerplaat 1 dag later via postbode (30 euro). Je moet niet meer een halve dag aanschuiven bij div.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bram Roose schreef: 18 apr 2019, 16:33 Weet iemand van jullie of ik nu deze nummerplaat moet laten uitschrijven en een nieuwe nummerplaat moet aanvragen?
Uitschrijven is geen noodzaak, je kan die nummerplaat (indien nog in goede staat) perfect gebruiken op je nieuwe SP : in het vak X1 van de aanvraag tot inschrijving wordt dan gekozen voor "Plaat beschikbaar" en in het vak A wordt dan het plaatnummer ingevuld.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Golvas schreef: 18 apr 2019, 20:29
Bram Roose schreef: 18 apr 2019, 16:33 Weet iemand van jullie of ik nu deze nummerplaat moet laten uitschrijven en een nieuwe nummerplaat moet aanvragen?
Uitschrijven is geen noodzaak, je kan die nummerplaat (indien nog in goede staat) perfect gebruiken op je nieuwe SP : in het vak X1 van de aanvraag tot inschrijving wordt dan gekozen voor "Plaat beschikbaar" en in het vak A wordt dan het plaatnummer ingevuld.
Hoe zit het dan met de centen?
30€ voor een nieuwe plaat of 30€ voor een nieuwe inschrijving?
Of kost de nieuwe inschrijving met de oude plaat niets?
Als ik het wist vroeg ik het niet :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je betaalt € 30 voor een nieuwe nummerplaat (met of zonder inschrijvingsbewijs, dat maakt niet uit) en voor een inschrijvingsbewijs (zonder nieuwe nummerplaat) betaal je € 26.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ok, bedankt iedereen voor de info. Dan houd ik mijn vorige nummerplaat. Kan ik werkelijk direct na inschrijving bij DIV fietsen ipv te wachten op nieuwe plaat en te moeten thuis zijn.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

In afwachting van mijn nummerplaat heb ik ook eens de levertijd gevraagd op de fb pagina van stromer België.
Daar laten ze het volgende weten:

Via Verzekeraar:
Zou niet meer gaan met webdiv sinds maart maar toen dit nog ging: volgende werkdag nummerplaat in huis.

Via DIV-kantoor:
1-6 werkdagen na langsgaan bij een DIV-kantoor, de eerstvolgende afspraak kost je +-5-6 werkdagen.

Via Post:
3-10 werkdagen, als alle info volledig is.

Er vielen ook andere, lees langere, tijden maar deze personen hadden een fiets besteld via leasing en niet privé.

Mijn persoonlijke ervaring:
Eerst gevraagd aan verzekeraar en hij zei dat dit niet meer ging en dat ik het beter zelf opstuurde.
Zo gezegd ,zo gedaan op 26/04 op de post gedaan en nu zijn we 3 werkdagen verder en voorlopig nog niets ontvangen.
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Mijn ervaring:

Fietsenmaker was al naar douane geweest en geeft je zen papier en roze formulier mee. Dat invullen.

Afspraak maken bij lokaal div kantoor zn aanduiden dat je een mail wil als er een eerdere afspraak vrijkomt. Bij mij kon ik zo een werkdag na de aanvraag al gaan. Import voertuig aangeven.

Dan naar div kantoor. Niet meer aanschuiven tussen de autohandelaars maar gewoon meteen aan de beurt. Identiteitskaart niet vergeten. De zure blik en de diepe zucht van de ambtenaar neem je erbij. Ik ben zelf naar div kantoor gefietst. Met omnium en ba verzekering (via familiale) maar zonder plaat.

Volgende dag postbode met nummerplaat.
Plaats reactie