Verlengen garantie stromer

Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik vind 2 jaar zat, daarna beschouw ik hem als afgeschreven. premie is vast meer dan af en toe wat onderdeeltjes. Uiteraard ben ik er loeizuinig op en als ik zin heb haal ik een nieuwe.
Doe je toch met auto's ook niet.....
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt, met een auto doe ik dat niet ... daar heb je een punt.

Mijn auto is net 9 jaar geworden en heeft nu 93500 issuevrije kilometers gereden ... hij kreeg van mij zijn regulier onderhoud aan de halve kilometerinterval die de constructeur voorschrijft, dus :

- 6 x nieuwe motorolie

- 6 x nieuw oliefilter

- 3 x nieuw brandstoffilter

- 3 x nieuw luchtfilter

- 3 x nieuw pollenfilter

- 1 x nieuwe ruitenwissers

- nieuwe banden

En dat is het ... verder moest ik nog geen enkel (slijtage)onderdeel vervangen, dus ook geen remmerij, batterij, usw.

Mijn Stromer is net 2 jaar, heeft amper 5800 km gereden en kreeg onder garantie :

- nieuwe wicket cable

- nieuwe motorkabel

- nieuwe motor

- 2 x nieuwe controller

Ik haalde het al eerder aan : ik rij geen meter met dat ding zonder dat er nog garantie op zit !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:bi :bi
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

:ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Golvas schreef: 03 nov 2020, 11:51 Ik haalde het al eerder aan : ik rij geen meter met dat ding zonder dat er nog garantie op zit !
Elk automerk met de betrouwbaarheid van een Stromer zou al lang failliet zijn of elke week bij consumentenprogramma’s als Kassa, Radar en bij Frits Bom op TV als onderwerp zin. Ik zie er nooit iets van.
Ook ter illustratie: mijn Daihatsu Cuore had vandaag na 195559 km de eerste grote reparatie wegens afkeuring bij de APK. Versleten fusékogel met draagarm. Kosten slechts € 130 en 45 minuten arbeidsloon. Daarom rijd ik Japanse auto’s
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk niet dat het over auto versus speed pedelec gaat. Het gaat vervoermiddelen met traditionele verbrandingsmotoren versus elektrisch aangedreven alternatieven.

Of dat alternatief nou een Tesla is of een Stromer maakt niet uit. Het zijn niche merken in de hogere prijsklasse, met nieuwe technologie die niet voldoet de aan verwachtingen van publiek dat hier dik voor betaalt. Tesla staat in de belangstelling van consumentenprogramma's. Het is een kwestie van tijd voordat er ook verhoogde aandacht is voor speed pedelecs zoals die van Stromer.

Maar vergeet niet dat Stromer het nu op het gebied van opstartproblemen en kinderziektes al veel beter doet dan drie jaar geleden. Stromer bestaat pas tien jaar, Daihatsu bestaat 113 jaar... Mensen die nu op een Drie of een Eén rijden hebben geen idee meer hoe de ST1 X 2017 eraan toe was. Maakt ook niet uit; een SP moet gewoon probleemloos zijn werk doen. Maar er is wel stevige vooruitgang is geboekt in relatief zeer korte tijd. Alleen het grotere publiek dat nu wordt aangesproken is hierin minder tolerant dan de early adopters van een paar jaar geleden.

De SP-markt holt zichzelf alleen nu wel voorbij; er worden producten de markt op geslingerd die eigenlijk 6-12 maanden meer tijd nodig hebben. Maar dat gebeurt ook onder druk van de consument.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Geldt die beperkte levenduur en snelle slijtage niet voor ieder fietsmerk? Die 10.000 km die ik met mijn Stromer jaarlijks rij, rij ik met mijn gazelle in 7 of 8 jaar. En dan denk ik, prima. Ofwel we rijden veel en de fiets in het algemeen is daar door de complexere techniek (nog) niet op gemaakt. (Net als autos uit de jaren 60/70 die al roestten in folder)
Met vriendelijke groeten Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas refereert bij zijn auto aan (normale) slijtage en verder issueloos, en bij zijn Stromer aan enkel issues en (nog) geen slijtage. (maar dat komt vanzelf).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Normale slijtage Ok. bij racefietsen vervang je ook elke 3-6K de ketting en cassette, en om de cassette ook het voorkettingwiel.

Juist zaken als wiellagers, motoren, controllers en dure sensoren, kabelboom, doen pijn. vooral als dit binnen de eerste 15K bij sommige collegae meerdere malen voorkomt.

Ik heb daarom ook de garantie een jaar verlengd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie