Richtingaanwijzers ?

Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Onveilig op de fiets voel ik me als een automobilist op soms minder dan 1 meter van mijn spatbord zit. Dat fietst niet prettig.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Dat heb ik ook keertje gehad in de stad .... ik voelde me toen een beetje op gejaagd , wat ook soms vervelend is is dat vlak naast je gaan rijden omdat ze dan nieuwsgierig zijn wat dit voor fiets is. Gewoon super irritant ...
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Wanneer richtingaanwijzers verplicht worden komen er helaas weer nieuwe losse onderdelen op de SP. Het zou mooi zijn wanneer de markt hier integrale oplossingen levert.

In het stuur zoals van een ST5 kan toch prima een paar richtingaanwijzers geïntegreerd worden.
Af fabriek kan dat stijlvol en kan de bediening worden geïntegreerd.

Op de achterkant van de fiets is het meestal een allegaartje van onderdelen door toeleveranciers.

Ik zit nu naar Garmin Varia te kijken maar ook dat zijn allemaal losse componenten die afzonderlijk geladen moeten worden. Bevestiging is een steeds terugkerend probleem bij elk onderdeel.

Een spiegel op mijn brommer schroefde ik vroeger gewoon in de remhandel. Ongeacht het merk.
Knipperlichten waren onderdeel van het systeem en er was 1 accu. Moet bij SP toch gewoon kunnen.
Brommers waren goedkoper dan huidige SP's.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

De duurste versie van de nieuwe cratoni helm heeft richtingaanwijzers. Zoiets lijkt mij de enige optie; verder geen gesleutel aan de fiets, en hoog genoeg zodat een auto die achterop je zit het ook nog kan zien.

http://cratoni.com/de/bike/pedelec_-_e-bike/smartride
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Alleen aan de achterzijde, tegenliggers zien dan nog steeds niet dat je wilt afslaan...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Zespri
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2017, 00:53
Locatie: derde boom rechts

Daar hebben ze wat op gevonden al een paar jaren geleden .... gewoon handje uitsteken niks aan de handje :cool2:
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik heb drie maatregelen genomen om de zichtbaarheid op de weg te vergroten:

1. Lupine Rotlicht remlicht onder het zadel gemonteerd;
2. 45 KM/H sticker op de fietstas (Ortlieb high vue);
3. Winglights knipperlichten.

Sinds ik de 45 KM/H sticker erop heb zitten (contactlijm) houdt het verkeer meer afstand en rekening dat ik niet altijd met het verkeer mee kan, bijv als er wind tegen is.

mvg::Rob
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Dank voor je suggesties Rob. Pittig duur lampje trouwens. Sticker is simpel maar effectief. Niet aan gedacht. Waar haal je die?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Tnx. Meteen besteld.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie