Speed pedelecs mogen in Amersfoort met ontheffing op fietspad

Plaats reactie
Marcellissimo
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2021, 12:24
Merk SP: Stromer ST2 2021
Km-stand: 4750

Speed-pedelecers opgelet! Vanaf vandaag kun je een gratis ontheffing aanvragen voor rijden op het fietspad in Amersfoort.
Hiermee bepaal je zelf waar jij je het meest veilig voelt: op het fietspad of de rijbaan. Gebruikmaken van het fietspad betekent wel maximaal 30 km/uur.

Vraag de ontheffing nu aan via www.amersfoort.nl/speedpedelec
mrstrom

Goed dat ze er actief mee bezig zijn ook de laatste alinea voor promotie.

Verder blijf ik het niet goed vinden, de SPers die op de weg willen blijven rijden, gaan nu meer agressie krijgen ben ik bang voor. En eigenlijk in het leven geroepen om dat de bosch middenmotortjes de snelheid niet halen. Eigenlijk wel een slechte typekeuring dan toch.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Of het nu 35 of 45km/h is, je wordt evengoed ingehaald hoor of je bent nog steeds een rijdend obstakel voor een automobilist, brommers eveneens.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 02 jun 2021, 16:22 En eigenlijk in het leven geroepen om dat de bosch middenmotortjes de snelheid niet halen. Eigenlijk wel een slechte typekeuring dan toch.
Ook voor jou voor als je motor problemen hebt of door omstandigheden je accu bijna leeg hebt...

Daarmee is de type goedkeuring niet verkeerd, er staat nergens dat je onder alle omstandigheden 45 km/h moet kunnen halen. Er staat alleen dat de maximale snelheid waarmee nog ondersteund mag worden 45 km/h is. Daar voldoen die Bosch systemen aan.

Hetgeen niet deugd is de wetgeving in NL, die niet alleen alle soorten SP's maar ook alle plekken in NL op één hoop gooit. Ik snap heel goed dat het in grote steden erg druk is op de fietspaden, maar dáár hadden ze een maatwerk oplossing voor kunnen bedenken. In de rest van NL is dat probleem van overvolle fietspaden er immers niet.

Als ik hier in "achteraf Noord-Brabant" naar mijn werk fiets dan kom ik van Veghel t/m Son meestal 10 fietsers tegen. Belangrijk hoor, dat ik de weg op ga, levensgevaarlijk anders :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Als je per locatie het anders gaat doen, wat al beetje gebeurt natuurlijk, wordt het er niet duidelijker op. Nu zijn er toch ook al fietspaden waar je wel op moet en wegen waar je niet mag.

Met lege accu kan je prima tussen de fietsers rijden, mag officieel niet, maar je kan dan toch niet harder dan 20 ofzo.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 03 jun 2021, 07:53 Met lege accu kan je prima tussen de fietsers rijden, mag officieel niet, maar je kan dan toch niet harder dan 20 ofzo.
Dat is een van de problemen met deze wetgeving. Ook al fiets je maar 10 km/h: je mag niet op het fietspad.
mrstrom schreef: 03 jun 2021, 07:53 Als je per locatie het anders gaat doen, wat al beetje gebeurt natuurlijk, wordt het er niet duidelijker op.
Dan moet je het ook doortrekken. Als jij het per situatie anders gaat doen, wordt het er ook niet duidelijker op...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie