Zo komt het nooit goed....

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik rij normaal elke dag zo'n 6km slingerende lintbebouwing met een paar afslagen en onoverzichtelijke bochten aan weerszijden boerderijen, boerenweggetjes en wat verzamelingen huizen/schuren.
De max toegestane snelheid is 30 km/uur, 6km lang er fietsen ook kinderen en de snelheid wordt meestal ondersteund door de bewoners (niet allemaal en altijd) ik rij er meestal 30-35.
Al twee keer ben ik ingehaald door een SP die, gewoon tegen de 48-50 rijdt steekt geen had uit, kijkt niet bij kruisingen, haalt kinderen in de bocht in, en pakt de bocht helemaal verkeerd.
Beste man neemt de binnenbocht en komt daarbij op de andere weghelft. etc. etc.
Hij heeft de fiets nauwelijks onder controle....noodstop kun je vergeten.
Afgelopen vrijdag heb ik hem gevraagd of hij zich hiervan bewust is en waarom hij dit doet, hij moest zijn muziek-oortje uit z'n oor pulken en zei doodleuk......30, dat is me veel te langzaam en nog net niet bemoei je met je eigen zaken (dit is natuurlijk ook mijn zaak) ik zag tot mijn verbazing dat hij ook nog een kruk langs het frame gebonden had.
Ik heb hem gevraagd eens na te denken over de mogelijke gevolgen van zijn gedrag en dat hij zo geen reclame maakt voor SPers die zich wel normaal door het verkeer willen begeven en hoop dat deze hork een boom, paal of de sloot pakt ipv. onschuldig iemand of dier.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
mrstrom

:ay netjes hoor, doe je goed om dat aan te spreken. Vaak krijg je wel een positief gesprek en worden de ogen pas geopend. Andere zijn wat stugger en zullen het niet direct toegeven. Hopelijk komen er geen ongelukken.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jep, zo'n lul ben ik ook ooit tegengekomen. Die meneer zei wel letterlijk dat ik me met mijn eigen zaken moest bemoeien... Zwaar irritant, maar meer invloed heb je er helaas niet op.

Inderdaad is het te hopen dat het een boom of betonnen iets is en niet een onschuldig iemand.
(bij voorbaat al excuses aan de boom, die is uiteraard ook onschuldig... Maar die overleeft het wel)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Super dat je hem hebt aangesproken. Jammer van die grote waffel terug. Hopelijk gaat er toch ergens een piepklein stemmetje in zijn hoofd doorjengelen tegen zijn geweten. Jij hebt in elk geval je best gedaan.

Uit nieuwsgierigheid vanwege zijn hoge snelheid: waar reed-ie mee?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

WFVst5 schreef: 07 jul 2021, 20:24 Ik heb hem gevraagd eens na te denken over de mogelijke gevolgen van zijn gedrag
Vorige week werd je net niet geverbaliseerd omdat je het niet nodig vond om je helm op te zetten … heb je de man verteld dat je zelf ook niet vrij bent van zonden ? :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met dat verschil dat-ie daarmee alleen zichzelf in gevaar brengt (en zijn naasten in diepe rouw als er iets mis gaat wat een helm kon voorkomen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Golvas schreef: 07 jul 2021, 23:53
WFVst5 schreef: 07 jul 2021, 20:24 Ik heb hem gevraagd eens na te denken over de mogelijke gevolgen van zijn gedrag
Vorige week werd je net niet geverbaliseerd omdat je het niet nodig vond om je helm op te zetten … heb je de man verteld dat je zelf ook niet vrij bent van zonden ? :mrgreen:
Nou wijsneus: 1 ik reed zonder helm en niet harder 25 km/uur. 2 Het was 6.45 uur en maar 1 kip te bekennen op wit/blauw/oranje motor. 3 Ik breng dan geen andere mensen in gevaar. 4. Ik heb doelbewust nagedacht over mogelijk gevolgen. 5 Als mijn snelheid op de racefiets onder de 30 komt en het is warm gaat de helm ook af in de groep, meestal 40+ draag ik hem altijd. Heb wat teveel narigheid gezien van hard vallen zonder helm. Deze man maakt zijn eigen regels en is een gevaar voor anderen en geen reclame voor ons vervoermiddel. :aq :aq
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Stromeur schreef: 07 jul 2021, 20:45 Super dat je hem hebt aangesproken. Jammer van die grote waffel terug. Hopelijk gaat er toch ergens een piepklein stemmetje in zijn hoofd doorjengelen tegen zijn geweten. Jij hebt in elk geval je best gedaan.

Uit nieuwsgierigheid vanwege zijn hoge snelheid: waar reed-ie mee?
Riese Müller en ik moest aardig rammen om hem snel in te halen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is knap.

In mijn regio knalt ook al jaren iemand op een R&M rond die ik nauwelijks voor kon blijven op mijn ST1 X 2017 (met de ST2 S en Alpha wel). Die man heeft een bere-conditie, rijdt ook met een behoorlijk hoge cadans. Hij fietst trouwens niet als een gek. Hier kan het: volle bak rechtuit blazen over verlaten fietspaden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je hebt overal wel zo'n persoon, maar Almere is een paar maanden van hem verlost.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie