Downgraden Stromer speed-pedelec naar E-bike

Speed pedelec leasen, speed pedelec verzekeren, hoe lang duurt inschrijving, fietspad of rijbaan?
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Belgium

Je komt er wel, je hebt er goed over nagedacht.
Zolang het voor jou voldoet is het gewoon prima, doen en genieten maar.
Succes. :cool2:
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 13.300

Thanks. Keep you posted.
Bicarbonaat
Expert
Expert
Belgium
Merk SP: klever b speed
Km-stand: 3030

Lexveen schreef: 15 aug 2021, 15:54 Thanks. Keep you posted.
Is er al een update?
Er is maar 1 vrouw duurder dan je vrouw.., je ex-vrouw.

een nijlpaard kan op land sneller lopen dan een mens , en ook kan een nijlpaard sneller zwemmen dan een mens, dus als je wil winnen in een triatlon zal je snel moeten fietsen.
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands

Nee, degene voor wie ik bezig was om een Stromer E-bike te creeren vanuit een S-pedelec heeft een bestaande Stromer ST1 E-bike gekocht.
Dus behoefte is op dit moment weg.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands

Hmm. In stand 1 (of stand 2 naar minimale snelheid getuned) rijdt een stromer ook max ca 25-28km/u. Als je nu de omni in die stand zet en de bedieningsring verwijdert, kun je hem op de fiets niet meer harder zetten. Zou de rdw dat slikken?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
FreddyH
Netherlands
Merk SP: Bulls Green Mover E45

pvg schreef: 10 sep 2021, 20:28 Hmm. In stand 1 (of stand 2 naar minimale snelheid getuned) rijdt een stromer ook max ca 25-28km/u. Als je nu de omni in die stand zet en de bedieningsring verwijdert, kun je hem op de fiets niet meer harder zetten. Zou de rdw dat slikken?
Ik meen me te herinneren dat je bij stilstand op de OMNI de ondersteuningsstand kunt wijzigen.
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
Bicarbonaat
Expert
Expert
Belgium
Merk SP: klever b speed
Km-stand: 3030

Hallo,
Aangezien ik de SP niet meer kan inzetten voor mijn ww verkeer, en de fiets niet zo goed verkoopbaar lijkt, overweeg ik om hem op de een of andere manier legaal naar elektrische 25km fiets te zetten.
Motor moet dan naar 250W, die is nog wel te vinden, de controller zal ook vervangen moeten worden, en de accu zou ik willen hergebruiken. Ik heb wel ervaring met het opbouwen van ebikes, dus ik vertrek niet van 0 ;-)
Iemand tips?
de motor terugschroeven naar 250w kan via aliexpress : https://nl.aliexpress.com/i/1005001288418640.html

bron : ali express
Er is maar 1 vrouw duurder dan je vrouw.., je ex-vrouw.

een nijlpaard kan op land sneller lopen dan een mens , en ook kan een nijlpaard sneller zwemmen dan een mens, dus als je wil winnen in een triatlon zal je snel moeten fietsen.
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands

Ik zie op de link een middenmotor :bn:
Gaat het hier over een Stromer? Dan zou ik toch zeker de bestaande techniek handhaven anders raak je van de regen in de drup: BMS, OMNI, etc. Naast de technische aanpassing niet de RDW vergeten.
Jins
Belgium

Lexveen schreef: 22 sep 2021, 20:21 Ik zie op de link een middenmotor :bn:
Gaat het hier over een Stromer? Dan zou ik toch zeker de bestaande techniek handhaven anders raak je van de regen in de drup: BMS, OMNI, etc. Naast de technische aanpassing niet de RDW vergeten.
Een sticker is toch voldoende…
Jij beweert dat het 250W is, de sticker bevestigd je verklaring…
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands

Hmmm, of dat voldoende is als er een tweezijdig ongeval plaats vindt, is de vraag. Het frame staat in de RDW database en daar moet hij toch echt uit.
Plaats reactie