Wie rijdt er met platen?

Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Maar zo is de toon van sommigen. Als je kennelijk denkt dat je wel zo goed anticiperend rijdt dat je met 45 over een fietspad kunt dan overschat je jezelf. Dat is gewoon asociaal en hoop dat de politie daar keihard op handhaaft.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 21 jul 2019, 22:03 Maar zo is de toon van sommigen.
Klopt. Die mogen hun toon matigen en de discussie op een volwassen en inhoudelijke manier gaan voeren, of hun heil op een ander platform zoeken ;) Ik kan zo enkele FB groepen opnoemen waar ze zich geweldig thuis zullen voelen.

Verder ook helemaal mee eens @handhaving.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Overigens wel interessante juridische kwestie of je niet verzekerd bent op het fietspad. Bij erna is bijvoorbeeld “roekeloosheid” uitgesloten de vraag is of met 20-25 op het fietspad kwalificeert als roekeloos.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Of dat het veroorzaken van een ongeval tijdens het illegaal rijden op het fietspad binnen de bebouwde kom, ongeacht de snelheid, beschouwd wordt als "opzet" (eveneens uitgesloten). Een SP'er heeft daar om te beginnen al niks op het fietspad te zoeken, en wat de snelheid precies was zal vaak maar moeilijk kunnen worden aangetoond.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromerfred schreef: 21 jul 2019, 21:44 Fietspad betekent max 25 mijns inziens...
Mwah... Met een gewone fiets rijd ik typisch 30 km/h (als er ruimte is, en dat is er hier meer dan genoeg) en dat was nooit een probleem. 25 km/h vind ik betutteling.

Binnen de bebouwde kom geldt op het fietspad een max snelheid van 30 km/h, dat vind ik een prima grens.

Verder ben ik het wel met de discussie eens, all mag er van mij keuze komen: met max 30 km/h op het fietspad of met hogere snelheid op de weg. Als je wettelijk die keuze hebt dan kan je in geval van lege accu, motor storing, gevaarlijke rijbaan, flinke mist, windkracht veel tegen, etc. in elk geval zonder risico op boete voor je eigen veiligheid kiezen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Stromerfred schreef: 21 jul 2019, 22:13 Overigens wel interessante juridische kwestie of je niet verzekerd bent op het fietspad. Bij erna is bijvoorbeeld “roekeloosheid” uitgesloten de vraag is of met 20-25 op het fietspad kwalificeert als roekeloos.
Daarentegen is de wet volgen en op de rijbaan rijden op sommige plekken ook zeker te definiëren als roekeloos.......
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Freddy als we willen dat het mogelijk gaat worden op het fietspad te rijden (ik ben alleen bang dat de wetgever dat niet zal willen, de tendens is namelijk om steeds meer verkeer van het fietspad af te halen, dus vermoed dat er eerder een verlaging van de max snelheid in de bebouwde kom aankomt) moet iedereen prudent rijden. Er hoeft maar 1x iemand met SP asociaal hard te rijden op het fietspad en de hele publieke opinie is tegen je.
Sowieso merk ik op feesten en partijen vaak dat de gemiddelde burger vindt dat we niet op een fietspad (net als racefietsers trouwens) thuishoren...dus tja.

Overigens denk dat 25 correct gemeten een mooie snelheid is dat is 30 op de teller.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Eerlijk gezegd vind ik zo’n brede autorijbaan, die vaak ook strak geasfalteerd is, helemaal niet verkeerd om op te rijden. Veel beter dan die smallere fietspaden waarvan het wegdek ook nog eens slecht wordt onderhouden. Afgelopen weekend een stuk langs het Amsterdam Rijnkanaal (tussen Utrecht en Weesp) gefietst, maar ik werd daar gek van de boomwortels die verantwoordelijk zijn voor de hobbels in het fietspad.
Witte ST3 van maart 2019
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Mag ik zeggen dat het in dit geval in Belgie beter geregeld is dan in nederland. Wil je snel rijden dan kan je dat op de baan doen. Wil je rustig aan dan doe je dat op het fietspad. Alleen moeten de SPers dan wel genoeg hersencellen hebben om op het fietspad dan ook rekening te houden met andere gebruikers en daar wringt het schoentje meer dan eens zodat wij binnenkort ook kunnen beginnen janken dat we op de weg moeten.

Overigens is mijn mening dat een SP in eerste plaats een fiets is. En zeker geen brommer.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

We dwalen af
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie