Wie rijdt er met platen?

Karst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2019, 18:18
Locatie: IJmuiden
Merk SP: Stromer ST5

U-verlichting kan ook een 25 kmpu Stromer zijn...
ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee. De oude ST1 en de ST1 X (die modellen waren leverbaar als 25km/u e-bike) hebben geen DRL in het balhoofd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Ik rij gewoon met plaatje.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Natuurlijk rij je met een plaatje, dit topic is van 2017 ! :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Toch gebeurt het nog steeds.

Dit paasweekend trekt ondanks (of dankzij) COVID behoorlijk wat toeristen naar mijn woonplaats. Waaronder een gepensioneerd koppel met elk een witte ST2. Ik zag ze vanmorgen bij de lokale supermarkt; Sport model voor meneer, Comfort voor mevrouw. Tasjes achterop. Allebei zonder plaat.

Geen kenteken, geen helm, geen verplichte WA-verzekering. Harder dan 25km/u op de Friese en eilander fietspaden willen rijden zonder de wettelijke 'lasten' te dragen.

Avrieswijk zal dit type SP-rijders deze zomer nog wel vaker tegen komen, want hij is van een hier nabij gelegen eiland. (En ik zie ze regelmatig het veer op stappen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Foldertje maken met daarin de overleden of zwaargewonde SP-rijders en meegeven?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 geen verplichte WA-verzekering
Tenzij je ze hebt aangesproken weet je dit natuurlijk niet zeker...

Maar verder :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 Toch gebeurt het nog steeds.

Dit paasweekend trekt ondanks (of dankzij) COVID behoorlijk wat toeristen naar mijn woonplaats. Waaronder een gepensioneerd koppel met elk een witte ST2. Ik zag ze vanmorgen bij de lokale supermarkt; Sport model voor meneer, Comfort voor mevrouw. Tasjes achterop. Allebei zonder plaat.

Geen kenteken, geen helm, geen verplichte WA-verzekering. Harder dan 25km/u op de Friese en eilander fietspaden willen rijden zonder de wettelijke 'lasten' te dragen.

Avrieswijk zal dit type SP-rijders deze zomer nog wel vaker tegen komen, want hij is van een hier nabij gelegen eiland. (En ik zie ze regelmatig het veer op stappen.)

Niet echt verstandig. Bij een ernstig verkeersongeval, al dan niet met geheel of gedeeltelijke aansprakelijkheid, zal uit de vaststellingen en onderzoek van de politiediensten snel blijken dat de bestuurder van de betrokken speedpedelec deze niet op een wettelijk conforme manier in het verkeer heeft gebracht (geen inschrijving of nummerplaat, geen helm, vermoedelijk geen verzekering en ook het rijbewijs is een onbekende) De financiële gevolgen bij een ongeval kunnen dramatisch zijn….Verzekeraar, als die er al is, kan tussenkomst resoluut weigeren. Zelfs als de aansprakelijkheid niet betrokken zou zijn is o.a het niet dragen van de verplichte helm een ernstige tekortkoming die kan leiden tot halvering van schadevergoedingen gezien de fout (eigen schuld) …. Uitermate dom en asociaal van deze mensen en uiteindelijk kan dit ook gevolgen hebben voor de verkoper (handelaar). Ik begrijp trouwens niet hoe zoiets nog kan. Ik heb mijn nummerplaat ontvangen en doorgemaild naar de fietsenmaker want hij begint de fiets pas in mekaar te steken nadat ik hem de nummerplaat heb doorgemaild. Een gewone e-bike met ondersteuning tot 25 km/u voor deze mensen is de enige oplossing. En bovendien zal elke goed opgeleide politieambtenaar of handhaver deze personen kunnen verbaliseren of meer nog, de fietsen immobiliseren tot alles in orde is….. Good luck for them dus ;)
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Gebruikersavatar
Bernie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2021, 21:54
Locatie: Nabij Gent (BE)
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1000000

Over nummerplaten gesproken...Ik heb de documenten (aanvraag tot inschrijving + kopie COC) binnen gedaan bij de DIV antenne in Gent vorige week op donderdagmorgen en één dag later, op vrijdag, reeds de nummerplaat thuis geleverd..... :ay Nu nog wachten op de ST2 LE sport L.......en op beter weer :hy: :hy:
:arrow: Klever X-Alpha 45 - 10-2021 - 1200 wH - raw copper
woon/werk 50 km (bijna dagelijks)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Er gaat ook best veel goed bij het gepensioneerde koppel
Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 een gepensioneerd koppel met elk een witte ST2. Sport model voor meneer, Comfort voor mevrouw.
Beiden rijden op hetzelfde merk en kleur. Geheel in lijn met andere gepensioneerden. De man is nog in goede conditie, krijgt zijn been zelfs nog omhoog en over het zadel van het herenmodel. Andere oudere heren rijden al op een damesmodel.
Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 Tasjes achterop.
waar ze horen, aan de bagagedrager. Niet aan het stuur. Misschien zitten de helmen in de tasjes.
Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 Geen kenteken, geen verplichte WA-verzekering.
Dat is een aanname. Ze kunnen ook wel verzekerd zijn. Zonder plaat rijden riskeer je een boete
Stromeur schreef: 05 apr 2021, 00:27 Harder dan 25km/u op de Friese en eilander fietspaden willen rijden.
Naughty oldies! Dat doen de wielrenners ook.
Laatst gewijzigd door mboelis op 06 apr 2021, 00:09, 2 keer totaal gewijzigd.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie