Overname ST3 na leasing, waarop te letten?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Na ongeveer anderhalf jaar een ST3 te leasen bij KBC Autolease (België) wil ik de fiets overnemen. M'n leasecontract stopt omdat ik ontslag genomen heb om m'n zelfstandige activiteit uit te breiden.

Als ik alles goed begrepen heb moet ik een nieuwe nummerplaat aanvragen omdat de huidige op naam van KBC Autolease staat en dien ik dat te doen bij m'n nieuwe verzekeraar. Daar heb ik ondertussen contact opgenomen.

Drie vragen:
• Zijn er nog tips naar verzekering toe? Ik begrijp dat niet elke verzekeraar al evenveel afweet van hoe het nu allemaal in elkaar zit met speed pedelecs.
• Hoe lang duurt het ongeveer om een nieuwe nummerplaat te krijgen? Ik wil liever m'n fiets niet aan de kant laten staan, want ik heb er m'n auto voor weggedaan.
• Wat zijn zowat de referenties naar prijs toe, maw, wat betaal jij voor jouw verzekering?

Tnx bij voorbaat!
Stromer ST3 XL matt black
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Ik heb mijn fiets in 2019 privé aangekocht. Nummerplaat was toen 2 weken. Ik heb alleen een familiale verzekering. Was voldoende volgens mijn verzekeringsmaatschappij.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Dat klinkt alvast goed! Welke kosten zijn er verbonden aan de nummerplaat?

Twee weken is wel even :ck:
Stromer ST3 XL matt black
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

De nummerplaat kost 30 euro. Verzekering: familiale is inderdaad voldoende. Omnium: wellicht niet meer mogelijk.
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Perfect, dankjewel!
Stromer ST3 XL matt black
Blackbird
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 aug 2021, 10:56
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Klever X-Speed Alpha
Km-stand: 3500km

Ik heb vorige maand mijn SP na 3jaar lease overgenomen.
Eens je het 2de deel van het inschrijvingsbewijs van de leasemaatschappij na inleveren nummerplaat bij B-post hebt ontvangen , kan je bij je eigen verzekeraar het nieuwe roze inschrijvingsformulier aanvragen. Dit kan je zelf invullen aan de hand van de gegevens op het gelijkvormigheidsattest . Dit ingevuld samengevoegd met beide delen (1 en2)van het inschrijvingsbewijs van de leasemaatschappij ,een kopie van het gelijkvormigheidsattest en document van schrapping van oude nummerplaat bij B-post stuur je naar de DIV in Brussel of je steekt alles zelf in één envelop in de bus bij de DIV in Kontich. Twee dagen later ontvang je dan je nummerplaat afgeleverd doir B-post. Te betalen aan de koerier een bedrag van 30€.
BA heb je niet nodig , de SP is verzekerd via de familiale. Wel een advies van mijn agent was een verzekering te nemen voor eigen lichamelijke schade . De schade aan de tegenpartij is altijd verzekerd , eigen kwetsuren niet ... stel je breekt een arm , dan ben je na een paar uur al uit het ziekenhuis met een gips , dus geen overnachting .... dus ook geen tussenkomst van je hospitalisatieverzekering. Hier betaal ik 53€ voor op jaarbasis , maar dit dekt wel het ganse gezin .
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Super duidelijk, dankjewel!
Stromer ST3 XL matt black
mrstrom

Kristoftekent schreef: 21 sep 2021, 07:47 Super duidelijk, dankjewel!
Dit is toch sarcastisch? en alle formulieren die fax je ofzo? of nog gewoon postduif?
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Eigenlijk niet, dit is gewoon duidelijk, ik apprecieer dat iemand de tijd neemt om eigen ervaringen met overname van een fiets uit de doeken te doen.
Stromer ST3 XL matt black
mrstrom

Kristoftekent schreef: 21 sep 2021, 10:14 Eigenlijk niet, dit is gewoon duidelijk, ik apprecieer dat iemand de tijd neemt om eigen ervaringen met overname van een fiets uit de doeken te doen.
:ay , dat is ook te waarderen.
Plaats reactie