NL-Stromer inschrijven in België onmogelijk?

Stromer Newbee

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en afkomstig uit België. (en ja, ik stelde mij reeds voor in het juiste topic daarvoor ;) )

Momenteel heb ik een ST2 (2017 met batterij 983) op het oog bij NL Dealer voor €5.500.

Vermits dit een mooie korting is t.o.v. de nieuwe modellen in België wil ik de moeite wel doen om hiervoor langs de douane te gaan e.d.

MAAR;

Ik hoor nu van verschillende kanten (dealers en makelaar) dat een NL-Stromer niet inschrijfbaar is in België!!?

Klopt dit?
Iemand hiermee ervaring?
Belgen op dit forum aanwezig?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dat is volgens mij wel mogelijk, 't gaat je alleen wat meer moeite kosten. Er bestaat zoiets als vrij verkeer van goederen in de Europese unie.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Stromer Newbee

Mja zou ik ook denken...

Maar mijn makelaar heeft er al 2 proberen inschrijven en is niet gelukt.
Gelukkig heeft de NL dealer in beide gevallen de fiets teruggenomen zonder meer.

Ook een Stromer dealer in A'pen wist mij hetzelfde te vertellen...

Bij DIV ben ik (uiteraard) nog niet binnen geraakt om de vraag rechtstreeks te stellen maar ik vrees dat ik daar een typisch DIV-antwoord zal krijgen waarmee ik nog geen stap verder ben :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

DIV contacteren zou ik gewoon niet mee starten :mrgreen: Been there done that.
Ik heb zelf twee jaar geleden een fiets in Duitsland gekocht en ingeschreven in België, zonder problemen verlopen toen. Maar of dat nu ook nog gaat kan ik je dus niet zeggen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Noud
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mar 2018, 09:37

Beste Newbee,
Ik heb in november 2017 bij de Nederlandse dealer een M1 Sterzing GT gekocht. Alle benodigde documenten (rekening, ID, aanvraag vignet 705 en COC) naar de Belgische douane (invoer voertuigen) gemaild en binnen enkele dagen kon ik het vignet 705 ophalen (€2,50 contant). Dit formulier laten tekenen door de dealer.
Hiermee kun je de inschrijving bij het DIV aanvragen. De nummerplaat wordt door Bpost thuis afgeleverd bij weer contante betaling van €30,- (2017). Koste wat uitzoek werk maar ik fiets nu supersnel met een mooi klein plaatje van mijn Belgische woonplaats naar mijn werk in Nederland.
Noud
IMG_2440.jpg
IMG_2440.jpg (2.07 MiB) 8452 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Maar dat was 2017. De vraag is of het even eenvoudig is een 2017 model te importeren als dan nog niet is ingeschreven. En daar neem je dus wel een risico...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Stromer Newbee schreef: 14 mar 2018, 11:53 Hallo

Ik ben nieuw op dit forum en afkomstig uit België. (en ja, ik stelde mij reeds voor in het juiste topic daarvoor ;) )

Momenteel heb ik een ST2 (2017 met batterij 983) op het oog bij NL Dealer voor €5.500.

Vermits dit een mooie korting is t.o.v. de nieuwe modellen in België wil ik de moeite wel doen om hiervoor langs de douane te gaan e.d.
Die korting heb je momenteel bij de Belgische dealers ook hoor! Geen nood om er eentje in NL te bestellen.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Stromer Newbee

Bedankt allen voor de reacties.

Kheb geen risico gelopen en ik heb mezelf (zoals altijd) niet kunnen inhouden om toch maar gewoon voor het nieuwste model te gaan :mrgreen:

Sinds vorige week heb ik dus mijn ST2 model 2018 Zwart.
UBER tevreden van!

ALLEEN;
Voordat ik de aankoop deed, heb ik testfiets gehad. ST2 model 2017.
Daarmee reed ik redelijk vlot tot 47km/u.

Nu ik m'n eigen nieuwe 2018 heb, merk ik dat ik beduidend meer moeite moet doen om 45km/u te behalen....
Iemand hier ervaring mee?

Moet de motor nog inrijden/loskomen?
Batterij sterker worden?
Is het zo dat je minder snel kan rijden eens batterij onder 40% gaat? (ik had het idee wel al redelijk snel. Dus batterij nog nieuw en tussen de 100% en 70%)
Lomito

Stromer Newbee schreef: 27 mar 2018, 16:27 Voordat ik de aankoop deed, heb ik testfiets gehad. ST2 model 2017.
Daarmee reed ik redelijk vlot tot 47km/u.

Nu ik m'n eigen nieuwe 2018 heb, merk ik dat ik beduidend meer moeite moet doen om 45km/u te behalen....
Iemand hier ervaring mee?
Kijk eens goed naar de koppelsensor in de OMNI (MENU-SENSOR). Zet die op maximaal en kalibreer de sensor door op het zadel te zitten, voeten aan de grond, remhendels niet aanraken en dan kalibreren. Succes!
Luk witvrouwen
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2018, 19:55

Heb je de fiets van Nederland in Belgie kunnen invoeren? Ik zit namelijk met het zelfde problem.

Mvg
Luk
Plaats reactie