Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Optisch stoort het mij niet. Ik denk dat ieder voor zichzelf moet uitmaken wat hem/haar evenwicht is tussen "uitzicht" en comfort. Comfort is niet belangrijk op korte ritten maar zoveel meer op lange ritten. Het maakt een wereld van verschil.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ziet er echt ok uit. Niet zo mooi als origineel stuur maar niemand die daar op let als je aan 45km.u voorbij zoeft. En waarschijnlijk veel comfortabeler en door backsweep wendbaarder. En dat is voor mij een prioriteit. Zal ik zeker in overweging nemen als comfort stuurpen onvoldoende zou blijken.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ondertussen al 90 km gedaan met dit stuur, kan het alleen maar aanraden :ay
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo'n recht MTB stuur dat (voor de komst van de ST3) standaard op de Stromers wordt geleverd ziet er natuurlijk geweldig stoer en gelikt uit, maar een meer ergonomisch stuur is duizend keer beter voor onze toepassingen. Ik denk dat nog heel veel mensen jou gaan volgens na het lezen van je ervaringen en het zien van de foto's.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Hier ook 20gr stuur op de st3 besteld. Is in voorraad dus komt volgende week met de nieuwe fiets. Voor de stuurpen heb ik ook de hoogste gekozen maar dat is nog wachten tot juni. Dan komt ook de verende voorvork.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik heb ST3 besteld met urban comfort stuurpen.
FM raadde me niet aan om hierbij ook nog eens het riser stuur te nemen. HIj zegt dat je dan qua hoogte wel heel comfortabel zal zitten, maar dat je dan met die backsweep en riser te dicht bij je lichaam komt en je schouders dit niet ok zullen vinden. Dus hij zei me eerst te proberen met enkel stuurpen. Zal zijn advies volgen.

Ik post een foto vanaf de stuurpen er op gemonteerd is. Ik denk dat dit er wel OK zal uitzien en dat het heel veel verschil gaat maken. Want had bij testrit telkens zin om stuur met mijn vingers vast te houden ipv mijn volle hand, en dat is net waar mijn hand zal komen met die stuurpen.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klinkt als een goeie keus, al blijft het lastig zonder dit eerst te kunnen testen. Prima advies ook van je dealer om eerst het standaard meegeleverde stuur te testen, dat heeft al een lichte backsweep. En later het stuur vervangen kost je gelukkig de kop niet (tientjeswerk).

Sow... dat is ook weleens leuk om te zeggen, dat een Stromer onderdeel je de kop niet kost. Want dat is écht voor het eerst :bp:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Bij mij omgekeerd: ik rij nu met het comfort stuur rond en de standaard pen. Ook een enorme verbetering voor mij als lange mens.

Ik heb de stuurpen nog wel in bestelling staan.

Dat mijn schouders dan te dicht staan: zou kunnen. Heb je ook een kinekt Bodyfloat, bram? Want die duwt je zadel weer een beetje achteruit.

Inderdaad ook zelf niks kunnen testen. Het comfort stuur bevalt me nu enorm en eigenlijk rijdt de fiets naar wens. Nu, verende voorvork, daar kijk ik zeker nog naar uit.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik heb de fiets helaas nog niet. Begin mei normaalgezien. Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaringen met die stuurpen. Eerst wordt fiets geleverd met standaard stuurpen dus zal wel kunnen vergelijken.

Bodyfloat zadel heb ik niet bijbesteld. Had dat niet bij vorige fiets dus eerst zien of ik dat nodig heb.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik kwam dit net tegen op FB.
Voor wie nog inspiratie nodig heeft....
Bijlagen
6F3CEC6F-7071-47FB-8A91-4799A00476E1.jpeg
6F3CEC6F-7071-47FB-8A91-4799A00476E1.jpeg (155.39 KiB) 4213 keer bekeken
Plaats reactie