Het verschil in componenten tussen een auto, motor, scooter/brommer en een fiets is enorm. Voor een FM is het om die reden een eenvoudige klusje om ELK boutje te controleren. Het kost niet eens veel tijd en ik kan het weten, want bij elke kettingwissel (eens per 2 weken) doe ik dit ook.
Crank laat los tijdens het fietsen
Ook helemaal mee eens.
Witte ST3 van maart 2019
-
- Rookie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 jun 2020, 11:04
- Locatie: Mechelen
- Merk SP: Stromer ST1x 2018
- Km-stand: 28000
Welke crank heb je geïnstalleerd?BozZke schreef: ↑11 okt 2019, 23:13 Ik ben aan m'n derde crank begonnen op m'n st2 . Steeds loskomen, slijtage tandjes binnenin, meer en meer speling en daardoor aan gort gereden. Heb er nu geen originele stromer fsa crank meer opgezet, we zullen zien hoever we raken. Momenteel 35k en met de nieuwe crank voelt hij als nieuw.
Doet deze het nog steeds goed?
-
- Runner-up
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 31 okt 2021, 07:10
- Locatie: Essen
- Merk SP: Stromer ST3 Limited Edition
- Km-stand: 2350
Vandaag ook men Crank er ineens af.
Is even schrikken als je flink aant rijden bent tegen de wind in tussen de velden.
En dag bij nog maar650km op de teller.
Al bij al nog geluk gehad dat er een kennis van me op 1km vandaan was en een inbus 8 in zen wagen had liggen.
Alles terug vast gezet en weer verder.
Is even schrikken als je flink aant rijden bent tegen de wind in tussen de velden.
En dag bij nog maar650km op de teller.
Al bij al nog geluk gehad dat er een kennis van me op 1km vandaan was en een inbus 8 in zen wagen had liggen.
Alles terug vast gezet en weer verder.
ST 3 Special Edition van Dec 2021 ww Essen - Malle => 30 km enkel.
Km stand maart 2022: 1350
Km stand maart 2022: 1350
Slechte crank, slechte trapas of slechte (geen ?) aflevercontrole, wie zal het zeggen ? ... sowieso melden aan de FM, borgmiddel op de bout (laten) aanbrengen en vastzetten met een momentsleutel (40 Nm).
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ook al 2x meegemaakt. Deze keer loctite op de bout gedaan. Vrees alleen dat er intussen al wat spelig op de aansluiting zit. Zou op zich zelf wel een deftige crank willen monteren, maar de 83mm bb-breedte is gangbaar in de downhillwereld en die hebben geen steek waar een 52T tandwiel op past. Boeltje dan maar laten vervangen door dezelfde rommel bij de dealer binnenkort bij het 1e echte onderhoud. Heb intussen de lagers van de bb ook vervangen wegens 1 knarsend exemplaar. En nee, ik spuit daar niet met water op om die te kuisen. Jammer dat steeds wordt bespaard op cruciale onderdelen omdat die niet 'sexy' of direct zichtbaar zijn.
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Vanmorgen ben ik een crank kwijtgespeeld van de vervang ST1.
Daar stond ik dan tussen de velden, lekker in de kou. Gelukkig was het aanwezig.
2,5u later op het werk.
Daar stond ik dan tussen de velden, lekker in de kou. Gelukkig was het aanwezig.
2,5u later op het werk.
Bluuf me je fikn van me velo!