Crank laat los tijdens het fietsen

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoezo namonteren? Deze washer doet gewoon wat hij moet doen hoor.
einstijn
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2019, 10:49
Merk SP: Stromer ST3 2019

Stromeur schreef: 21 sep 2019, 20:48 Ik hoop dat de dealer de moeite neemt om de assemblagefout aan Stromer door te geven, zodat de monteur erop kan worden aangesproken.
Inderdaad, komt voor elkaar.

Fietsenmaker excuseerde zich uitgebreid. Die zal dat vanaf nu wel steeds controleren. Veel volk in de winkel en gelukkig toch meteen opgelost, dus de FM krijgt alsnog n 2e kans.
einstijn
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 aug 2019, 10:49
Merk SP: Stromer ST3 2019

Daniel1975 schreef: 21 sep 2019, 21:22 Hoezo namonteren? Deze washer doet gewoon wat hij moet doen hoor.
Ja, maar is niet zwart van kleur :D
Nuja, als de FM het al meldt aan Stromer ben ik al tevreden. En ik stuur nog mailtje naar FM , dan heb ik toch ‘bewijs’ dat dit is voorgevallen.

Case closed voor mij, fiets rijdt nu gewoon geweldig
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wordt vanzelf zwart ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat iemand iets vergeet te controleren dat kan ik mij nog voorstellen, maar dat je die crank niet voelt bewegen bij het monteren van de trappers? Dat vind ik echt gek aan dit verhaal...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

einstijn schreef: 21 sep 2019, 21:25 Fietsenmaker excuseerde zich uitgebreid. Die zal dat vanaf nu wel steeds controleren. Veel volk in de winkel en gelukkig toch meteen opgelost, dus de FM krijgt alsnog n 2e kans.
Ja tuurlijk, zou ik ook doen. Ik heb in 2017 het nodige te stellen gehad met mijn ST1 X, maar de dealer heeft het steeds zo snel en correct opgelost dat ik niet boos was en er later ook mijn ST2 S heb gekocht. Zo werkt het als een dealer investeert in klantrelatie :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Waarom moet de dealer ieder schroefje controleren dat Stromer heeft gemonteerd?
De dealer mag er vanuit gaan dat dat goed zit.

Een autoverkoper loopt toch ook niet ieder schroefje van een nieuwe auto na?
Of een koelkast verkoper toch ook niet de hele koelkast?

Als een krank losgaat vind ik het daarom niet terecht om naar de dealer te wijzen en te zeggen dat ie het had moeten controleren. Dat gaat echt te ver en valt écht buiten zijn taken.
Als ie weet dat er standaard wat issues zijn met bepaalde schroefjes heeft hij die plicht natuurlijk wel
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als de dealer de Stromer test (en dat mag je minimaal voorafgaand aan levering verwachten), dan vallen matige ondersteuning en enorme speling op de trap-as direct op. Deze Stromer is dus niet getest.

Verder verwacht ik van zowel een fietsen- als autodealer wel degelijk een fatsoenlijke controle op kwaliteit voorafgaand aan levering naar mij, inclusief de boutjes e.d. Wil ik dat niet, dan stap ik wel naar de goedkoopste dozenschuiver.

Maar los daarvan: de root-cause ligt absoluut bij Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

FreddyH schreef: 21 sep 2019, 22:26 Dat iemand iets vergeet te controleren dat kan ik mij nog voorstellen, maar dat je die crank niet voelt bewegen bij het monteren van de trappers? Dat vind ik echt gek aan dit verhaal...
Inderdaad. Kan ik ook niet geloven.
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Dito verhaal voor mij. Crank was na 1300km lichtjes aan het loskomen met het herkenbare "klikkend" geluid bij het kracht zetten. Fiets was nochtans nét binnengeweest bij FM. Ik merkte het al na de eerste testmeters. U-turn en meteen laten vastzetten. Dit is louter een kwestie van een attente FM of niet, vind ik.

Note to self: meteen blokje rondrijden nadat ie van de FM komt en eens heftig testen. :bj
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Plaats reactie