Sensorfout

norw
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 jun 2019, 13:36

Vanochtend na een 7 km viel de ondersteuning compleet weg (niet prettig om 5u30...) en op de display weer de melding sensorfout. Dadelijk gekalibreerd (zittend op de fiets) en hij leek het opnieuw te doen.
Maar vanavond leek het op de terugweg moeilijk om een goede snelheid te halen. Na 25 km in stand 3 gaf de Omni nog een resterend bereik van 53 km aan (35 zou normaal zijn). Opnieuw enkele keren proberen te kalibreren. Bij de laatste poging voor de kalibratie nog het percentage op 100% gezet. Nadien leek hij weer te vliegen. Na enkele km’s heb ik dat percentage weer verlaagd naar de normale 80 en leek alles ok.
Geen idee wat er aan de hand was, mogelijk had ik zelf of last van de warmte of een hongerdipje. Maar gezien de fiets de laatste 20 km weer goed reed, wijt ik het toch eerder aan de fiets.
Als dit blijft optreden, opnieuw naar de FM. Alleen vervelend om daar met een soms wel/soms niet verhaal aan te komen.
Marc's Stromer
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:31
Locatie: Ruinen (Gem. De Wolden)
Km-stand: 3467

Vanochtend gestart met gelijk weer de sensorfoutmelding grrrrr. Accu eruit en alles weer ok en vliegen maar. Maar toch die olifant die genoemd werd komt soms toch ff langs....alsof er iemand aan de bagagedrager hangt.
Ik probeer logica in de melding of in de vertraging te zoeken. Kan het met de recup te maken hebben of het remmen? Het lijkt alsof hij bij remmen toch een beetje blijf remmen of vertragen. Enfin niet fijn.
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Marc's Stromer schreef: 27 aug 2019, 09:28 Het lijkt alsof hij bij remmen toch een beetje blijf remmen of vertragen. Enfin niet fijn.
Dat heb ik dus ook al 2x gehad tijdens mijn rit.
Moeten vertragen en terugschakelen en bij het versnellen en weer opschakelen leek het alsof de rem nog heel fijn was ingetrokken.

Ben dan gestopt, af en weer aan gezet en alles was weer ok.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

thorVN schreef: 22 aug 2019, 14:11 Heeft je FM nog iets gezegd ? Ben wel is benieuwd wat je voorhad , ik heb zelf die foutcode 270100 ook al mee gemaakt maar heb dan later zonder problemen kunnen doorrijden.
Bij nazicht door FM geen verklarende uitleg gekregen, aangezien mechanieker er niet was bij ophalen. De sensorfout heb ik sindsdien niet meer gekregen. Het de virtuele olifant kwam ik nog een paar keer tegen nadien. Die dekselse olifant kon ik telkens afschudden door eens extra stevig te remmen. Na het onderhoud bij FM heb ik geen gelijkaardig incident meer voorgehad. Ze hebben dus wel alle kabels en sensors nagekeken en strak getrokken. Mogelijks de remkabel - of sensor te gevoelig afgesteld?
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Addow schreef: 03 sep 2019, 11:19 Die dekselse olifant kon ik telkens afschudden door eens extra stevig te remmen.
Klinkt als een remsensor die niet helemaal goed gangbaar was. De FM zal dat hebben opgelost met een drup olie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Stromeur schreef: 03 sep 2019, 19:09 Klinkt als een remsensor die niet helemaal goed gangbaar was. De FM zal dat hebben opgelost met een drup olie.
Correct :ay
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Marc's Stromer
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:31
Locatie: Ruinen (Gem. De Wolden)
Km-stand: 3467

Vanochtend lekker op de fiets naar het werk...dacht ik.. Na 500 m alweer de olifant op de fiets. weinig ondersteuning. Accu eruit en er weer in. Stukje ging het goed en weer de sensor foutmelding. GRRRRRRR
De FM heeft de vorige keer de foutmeldingen bekeken en software update gehad maar dat helpt niet. Sensor zou misschien vies kunnen zijn....Hoe maak je die schoon?
Maar terug gefietst waarbij het fietsen gewoon echt zwaar gaat lijkt zelfs of hij tegen werkt. Morgen maar de FM contacten,
Ben een beetje klaar met die Sensor fout van Stromer!!!!!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Marc's Stromer schreef: 12 sep 2019, 09:19 De FM heeft de vorige keer de foutmeldingen bekeken en software update gehad maar dat helpt niet. Sensor zou misschien vies kunnen zijn....Hoe maak je die schoon?
Zoals hier te lezen is hoeft de TMM sensor niet schoongemaakt te worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marc's Stromer
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:31
Locatie: Ruinen (Gem. De Wolden)
Km-stand: 3467

Mijn Stromer is bij de FM geweest vanwege de sensorfout. Blijkbaar was de afdekking van de sensor beschadigd. Deze is opnieuw afgeplakt. De FM heeft een test rit gemaakt van 13 km zonder storingen. Ik heb daarna een rit gemaakt van 42 km zonder storingen. Alles lijkt weer te werken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je bedoelt dat stickertje? Die heeft volgens de fabrikant geen enkele technische functie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie