Achterwiel geheel vervangen

PhotoPat
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2021, 22:10
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer

PhotoPat schreef: 01 sep 2021, 16:02 Ben benieuwd...

Stromer ST3 XL met een Tik, gewaar geworden na amper 100Km, enkel tijdens het rijden zelf. Fiets ophangen wielen laten draaien... nieks Tik... rijden op de fiets...Tik...
Kan het ook niet thuisbrengen of het het voorwiel of achterwiel is.
Gaat volgende week binnen bij de dealer...

Keep you posted.
Net bericht gekregen van FM, Tik kwam uit het voorwiel... en blijkbaar het gekend probleem lasnaad velg.
Netjes nieuw wiel geleverd.

I X my fingers
Stromer ST3 Black XL :ay
Werner719
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 nov 2020, 23:20
Merk SP: Stromer ST3 L 983wh kinekt

Twee weken geleden werd er ook een klein scheurtje gevonden in mijn achterwiel. Vanuit Zwitserland is mijn nieuwe complete wiel al binnen. vandaag of morgen word hij gemonteerd. Ik maak veel kilometers dus ben er best content mee, en begreep dat er ook gewoon weer twee jaar garantie op zit. Ben nog steeds erg tevreden over de service van Stromer. Met dit merk, en een goede dealer zit je gewoon goed. Hoor toch steeds meer spookverhalen over aankopen buiten het officiële dealer netwerk.
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

April dit jaar een nieuwe ST3 (chain) gekocht, Was toen nieuw geleverd vanuit Stromer.
Na denk een maand, een tik uit het achterwiel en na wat uitsluiten door de FM, moest het inderdaad de velg zijn.
Wiel opgestuurd naar stromer voor reperatie.... 3 weken minimaal kwijt geweest,

Na deze 'reparatie' je raad het al. Tik weer terug na een dag, weer FM contact dat ik na de zomer weer langs zou komen.
Je raad het al.... Wiel moest weer opgestuurd worden, weer 2 weken kwijt..... FM krijg wiel terug maakt een test rit de volgende dag en hoort
zelf de tik weer... Zegt Stromer stuur maar weer op...
FM boos op strömer geworden, dat ze nu echt een oplossing wilde,

Nu de fiets terug met twee nieuwe velgen. Incl. nieuwe achterwiel motor.
Dat na 2500km.

Zijn nu mat zwarte velgen i.p.v. glans. Vind ik eigenlijk veel mooier :-) Is dat nieuw sinds de Pinion?

Hopelijk nu voor altijd van dat vervelende getik af en op naar de zorgeloze km's :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Best wel K hoe het gelopen is, maar hopelijk heb je nu EN een oplossing EN nog mooiere wielen ook :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bert20
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 13 jun 2022, 19:11
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 5000

FreddyH schreef: 17 okt 2022, 18:47 Best wel K hoe het gelopen is, maar hopelijk heb je nu EN een oplossing EN nog mooiere wielen ook :cool2:
Yep, had nog gestreden voor ST5 velgen. Maar ach, deze zijn ook mooi, zolang ze niet tikken :-)
En al die weken dat ik 'm kwijt was (zo'n 8 in totaal) een Reise & Muller gehad als leenfiets.
Fiets best comfortabel enkel max. zo'n 38km/hr.
Dus qua dat aangaat gewoon lekker kunnen blijven fietsen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fijn dat je er zo positief naar kunt kijken :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat 'tikken' van de ST3 velgen is al (best lang) een bekend probleem. Alex Rims, de leverancier van de velg, had er (heeeeeeeeel laat) een oplossing voor bedacht. Maar een deel van die velgen met deze 'oplossing' kwam nog steeds tikkend terug, dus van een echte oplossing kon dan ook niet echt gesproken worden. Het lijkt er inmiddels op dat ze eruit zijn, maar ook dat zal de tijd moeten uitwijzen.

De manier waarop dit probleem is aangepakt is trial & error. En dat is inderdaad mooi balen als het om jouw velgen gaat.

Hopelijk is het nu klaar met het tikken!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rob1973
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2023, 20:31
Locatie: Sneek
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 17 okt 2022, 22:15 Dat 'tikken' van de ST3 velgen is al (best lang) een bekend probleem. Alex Rims, de leverancier van de velg, had er (heeeeeeeeel laat) een oplossing voor bedacht. Maar een deel van die velgen met deze 'oplossing' kwam nog steeds tikkend terug, dus van een echte oplossing kon dan ook niet echt gesproken worden. Het lijkt er inmiddels op dat ze eruit zijn, maar ook dat zal de tijd moeten uitwijzen.

De manier waarop dit probleem is aangepakt is trial & error. En dat is inderdaad mooi balen als het om jouw velgen gaat.

Hopelijk is het nu klaar met het tikken!
Ik heb net een ST3 aangeschaft, rijdt natuurlijk fantastisch maar al snel ( 2de rit ) ook een tik in het achterwiel. Probleem herkenbaar zoals beschreven, Bij de tik staat de lasnaad van de velg op zijn laagste punt, tik is weg als ik mijn gewicht wat naar voren verplaats. FM meldt dat wiel opgestuurd moet worden naar stromer, maar ook dat het vaak voorkomt en het op zich geen kwaad kan. Dat laatste vraag ik me dus af. Naast dat het irritant is wil ik geen breuk in de velg dus wil wel laten verhelpen maar weet niet of dat direct nodig is. Ervaring met het blijven doorrijden met de tik ? groet, Rob
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kun je rustig even uitstellen tot aan een moment dat jij je Stromer tijdelijk kunt missen.

Of misschien kan jouw FM je een leen-Stromer meegeven ter overbrugging?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rob1973
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2023, 20:31
Locatie: Sneek
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 14 nov 2023, 22:25 Kun je rustig even uitstellen tot aan een moment dat jij je Stromer tijdelijk kunt missen.

Of misschien kan jouw FM je een leen-Stromer meegeven ter overbrugging?
Dank ! dat klinkt goed, neem ik even de tijd. Groeten, Rob.
Plaats reactie