Achterwiel geheel vervangen

Vdmpeter
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2021, 19:37
Locatie: België (wielsbeke)
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 350

De ST3 was inderdaad op stock bij de dealer en is geleverd op 24 december 2020 maar als ik het goed voor heb kwamen de eerste klachten reeds uit 2019. Dus daar zit toch wel al eventjes wat tijd tussen. Je kan natuurlijk niet na het eerste voorval reageren maar als zelfs de dealers het al normaal vinden dan is dit toch geen uitzonderlijk geval meer en moet men daar sneller actie op ondernemen. Dit kost hun enkel maar extra geld en is voor zowel de verkoper als de koper ook geen aangename ervaring. Maar goed als ze nu het probleem aanpakken door betere velgen kunnen we alleen maar zeggen beter laat dan nooit :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vdmpeter schreef: 21 feb 2021, 11:47 Dit kost hun enkel maar extra geld
Nee, alle velgen (dus complete wielen incl. motor) preventief vervangen terwijl maar een deel problemen geeft, kost veel meer geld dan alleen de wielen vervangen die terugkomen.

Nu gaat het 'slechts' ten koste van de klanttevredenheid en Stromers imago. Dát kost Stromer pas geld als hun imago dermate slecht wordt dat niemand hun speed pedelecs nog koopt. Vanwege het gebrek aan fatsoenlijke concurrentie, en eerlijk gezegd ook omdat Stromer op het vlak van kinderziektes wel degelijk is verbeterd in de afgelopen jaren, hoeft Stromer daar (voorlopig) niet bang voor te zijn.

Als er concurrenten opstaan die het op alle fronten (m.n. ondersteuning, actieradius en dealernetwerk) net zo goed doen als Stromer, én beter op het vlak van kinderziektes en levertijd van onderdelen, tegen een vergelijkbare of lagere aanschafprijs, dan kan Stromer wel inpakken. Maar ik zie dat niet snel gebeuren. Alle new kids on the block worstelen met zaken waar Stromer jaren geleden al doorheen is gegaan (en de rest heeft een Bosch middenmotor).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Maar was de elektronica maar half zo betrouwbaar als die van Bosch....
Eigenlijk zou dat ideaal zijn, als ze Bosch een achterwielmotor lieten maken 500-1000w, compatibel met de rest van de Bosch techniek en dan het schermpje van Bossch intergreren in het frame als de Omni C.
Ik zie alleen maar win-win.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

1000Wh accu erin (niet twee van die 500Wh brollen), liever nog 1500Wh, en je bent inderdaad klaar.

De gebruikersinterface van Bosch (Kiox) is - behalve lelijk - sowieso ontzettend leuk. Heeft veel meer mogelijkheden dan de Stromer OMNI. Navigatie, routeplanner, ant+ en meer van die snufjes. Stromer is te klein om dit zelf te ontwikkelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hametsa
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2020, 16:12

Goed om dit te lezen!
Ik heb sinds maart een st3 en ook tikkend geluid in m’n voorwiel sinds een maand ongeveer .

Dacht dat het remschijf was , maar dealer gaf aan een probleem met de velg. Stromer wilde het voorwiel zelf hebben, was bekend probleem (dat lees ik hier dus ook!)
Er zit nu een fabriek / locatie ? in Den Bosch en stromer heeft het voorwiel opgehaald voor reparatie . Helaas niet meteen een nieuw voorwiel!! Nu wachten op stromerfabriek :bh: zucht

Krijg je alleen een nieuwe motor als er een probleem met het achterwiel is? Neem aan dat dat bij voorwiel niet gebeurt?

Nb. Heeft iemand evt contact gegevens van Den Bosch? Met googelen vind ik niets
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hametsa schreef: 09 jul 2021, 20:22 Krijg je alleen een nieuwe motor als er een probleem met het achterwiel is?
Wat is het probleem met de motor ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hametsa schreef: 09 jul 2021, 20:22 Nb. Heeft iemand evt contact gegevens van Den Bosch? Met googelen vind ik niets
Stromer heeft onlangs een Benelux hoofdkantoor geopend in Den Bosch. Zij kunnen ook reparaties uitvoeren, zodat een Stromer of onderdelen ervan niet meer helemaal op en neer naar Zwitserland hoeven.

Je zult er geen contactgegevens van vinden, want ze hebben geen klantenservice voor eindgebruikers. Als je vragen hebt, dan kun je die stellen aan je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vdmpeter
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2021, 19:37
Locatie: België (wielsbeke)
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 350

Hier ben ik nog eens terug :). Ik had al eens gemeld dat mijn achterwiel vervangen was voor die vervelende tik. Nu een maandje of 2 geleden was dit terug en ja hoor. Terug de lasnaad defect.
De herstelling ging op net dezelfde manier.
Even gebeld naar de fm en het probleem uitgelegd. Een 2 tal weekjes wachten op het nieuwe wiel. Dan pas naar de fietsenwinkel en de volgende dag mocht ik er al terug om. Dus ja hoor,er worden nog steeds nieuwe wielen geplaatst. Top service van cool electro Cycles Waregem trouwens. Maar om het even samen te vatten. Na 2 jaar dat dit probleem gekend is bij Stromer zijn de vervangwielen nog steeds niet 100 procent foutloos en blijkbaar ben ik niet de enige waar het nieuwe wiel terug stuk is gegaan.
PhotoPat
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 aug 2021, 22:10
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer

Ben benieuwd...

Stromer ST3 XL met een Tik, gewaar geworden na amper 100Km, enkel tijdens het rijden zelf. Fiets ophangen wielen laten draaien... nieks Tik... rijden op de fiets...Tik...
Kan het ook niet thuisbrengen of het het voorwiel of achterwiel is.
Gaat volgende week binnen bij de dealer...

Keep you posted.
Stromer ST3 Black XL :ay
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Vdmpeter schreef: 25 aug 2021, 22:44 Even gebeld naar de fm en het probleem uitgelegd. Een 2 tal weekjes wachten op het nieuwe wiel. Dan pas naar de fietsenwinkel en de volgende dag mocht ik er al terug om. Dus ja hoor,er worden nog steeds nieuwe wielen geplaatst.
2 jaar geleden is mijn voorwiel vervangen ivm een tikkende lasnaad. Nu hetzelfde euvel met mijn achterwiel. Mijn achterwiel gaat naar Stromer (Den Bosch) voor reparatie. Bijzonder dat er toch ook nog achterwielen inclusief motor gewoon vervangen worden.
Stromer ST3 LE
Plaats reactie