Wellgo B233.
Zijn inderdaad fijne pedalen, zaten ook op mijn Stromer ST2 S. Alleen de zwarte lak verdwijnt na verloop van tijd/gebruik.
Test de ST5 ABS
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De footprint van de pedalen op de Alpha is niet groter, maar ze ogen inderdaad niet bepaald slank. Ik heb de mijne vervangen:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 79#p100079
https://www.speedpedelecreview.com/view ... 79#p100079
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- boomshakalak
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
- Locatie: België, Antwerpen
- Merk SP: Stromer ST7 LE
Vandaag nog een aantal mooie kiekjes gemaakt van mijn ST5 ABS.
Net bij de FM geweest voor alles af te stellen, rijdt als een trein nu!
Net bij de FM geweest voor alles af te stellen, rijdt als een trein nu!
- Bijlagen
-
- IMG_20210709_124739_348.jpg (2.48 MiB) 1482 keer bekeken
-
- 20210709_120313.jpg (16.05 MiB) 1486 keer bekeken
-
- 20210709_120515.jpg (17.41 MiB) 1486 keer bekeken
-
- 20210709_120404.jpg (16.59 MiB) 1486 keer bekeken
-
- 20210709_120347.jpg (13.42 MiB) 1486 keer bekeken
-
- 20210709_120102.jpg (12.74 MiB) 1486 keer bekeken
-
- 20210709_120120.jpg (13.3 MiB) 1486 keer bekeken
-
- PSX_20210709_123555.jpg (2.1 MiB) 1486 keer bekeken
- Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - Kinekt XR Zadelpen / W-W: 26km enkel
Stromer ST5 ABS
Stromer ST3 Cool White
Sparta M9b e-Speed (45)
Stromer ST5 ABS
Stromer ST3 Cool White
Sparta M9b e-Speed (45)
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Hallo forum,
vandaag mocht ik met deze krachtpatser er op uit.
Bij Vietz waren ST5 ABS demodagen en ik wilde eens voelen wat dat ABS deed. Dat ken ik wel uit de auto maar wat doet dat nou op de (snelle) fiets ?
Dus: testen....
De ST5 is gewoon een vermogensbeest (lust trouwens ook aardig veel meer accu-powerrrrrr). Wat kom je griezelig snel op hoge snelheid...
Niets mis met mijn ST3 maar dit is nog een tikkie makkelijker. Het stuur is niet mijn dingetje; doe mij maar een backswept ST3-stuur. Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met persoonlijke voorkeur. Geldt ook voor de vering. De demo ST5 had geen zadelvering en dan wordt je weer geconfronteerd met het comfort wat die accessoire oplevert.....
(heb dus snel mijn eigen zadel(pen/vering) overgezet)
Slechts 1 fotootje gemaakt want er zijn al meerdere ST5 gebruikers die vele fraaie foto's hebben geplaatst. Daarnaast ben ik in de middag met Sylvia en Freddy op Stromer-pad geweest en die hebben veel meer visueel vastgelegd. Doelstelling was de ABS beproeven. En in de omgeving van Vietz zijn voldoende leuke stukjes om 45 km/h te rijden en dan vol in de ankers te gaan. Wat een bijzondere ervaring want het voorwiel blijft eng stabiel rechtdoor gaan (bij volle remkracht enkel op voorwiel). Geen neiging tot schudden/kantelen/glijden. Keurig onder controle in uitzonderlijk korte remafstand tot stilstand komen.
Ook bij vol remmen voor-en-achter tegelijk blijft deze Stromer ongelofelijk stabiel. Het voorwiel spoort rechtuit en inderdaad zwabbert het achterwiel er als een dronkeman achteraan.
Wat opvalt: echt een korte remweg onder volledige controle.
Heb later gezamenlijk met Sylvia en Freddy ook weer een noodstop met m'n ST3 gemaakt. Dat kost niet alleen meer metertjes maar ook minder controle want de fiets wilde onder me vandaan komen.
Samenvattend: mijn volgende Stromer heeft ABS........
Veel veilige kilometers toegewenst.
Grtz,
Reinout
vandaag mocht ik met deze krachtpatser er op uit.
Bij Vietz waren ST5 ABS demodagen en ik wilde eens voelen wat dat ABS deed. Dat ken ik wel uit de auto maar wat doet dat nou op de (snelle) fiets ?
Dus: testen....
De ST5 is gewoon een vermogensbeest (lust trouwens ook aardig veel meer accu-powerrrrrr). Wat kom je griezelig snel op hoge snelheid...
Niets mis met mijn ST3 maar dit is nog een tikkie makkelijker. Het stuur is niet mijn dingetje; doe mij maar een backswept ST3-stuur. Dat heeft niets met kwaliteit te maken maar met persoonlijke voorkeur. Geldt ook voor de vering. De demo ST5 had geen zadelvering en dan wordt je weer geconfronteerd met het comfort wat die accessoire oplevert.....
(heb dus snel mijn eigen zadel(pen/vering) overgezet)
Slechts 1 fotootje gemaakt want er zijn al meerdere ST5 gebruikers die vele fraaie foto's hebben geplaatst. Daarnaast ben ik in de middag met Sylvia en Freddy op Stromer-pad geweest en die hebben veel meer visueel vastgelegd. Doelstelling was de ABS beproeven. En in de omgeving van Vietz zijn voldoende leuke stukjes om 45 km/h te rijden en dan vol in de ankers te gaan. Wat een bijzondere ervaring want het voorwiel blijft eng stabiel rechtdoor gaan (bij volle remkracht enkel op voorwiel). Geen neiging tot schudden/kantelen/glijden. Keurig onder controle in uitzonderlijk korte remafstand tot stilstand komen.
Ook bij vol remmen voor-en-achter tegelijk blijft deze Stromer ongelofelijk stabiel. Het voorwiel spoort rechtuit en inderdaad zwabbert het achterwiel er als een dronkeman achteraan.
Wat opvalt: echt een korte remweg onder volledige controle.
Heb later gezamenlijk met Sylvia en Freddy ook weer een noodstop met m'n ST3 gemaakt. Dat kost niet alleen meer metertjes maar ook minder controle want de fiets wilde onder me vandaan komen.
Samenvattend: mijn volgende Stromer heeft ABS........
Veel veilige kilometers toegewenst.
Grtz,
Reinout
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het was leuk om je weer eens te zien Reinout! En FreddyH was er ook weer bij, dus we hebben gezellig een stukje gereden, getest, gefotografeerd en bijgeklept
Ik had tot nu toe alleen het prototype van de ST5 ABS gezien; dat was min of meer een standaard ST5, met gele remmen, en ABS module ingebouwd. Nu dus het definitieve productie-exemplaar, met smooth welding zoals we al kennen van de ST5 Ltd (die groene).
De ABS module zit in de bovenbuis, en daarom is het frame t.h.v. de OMNI display een tikkie breder gemaakt. Onderin de bovenbuis zit, achter de aan/uitknop een luikje om de ABS module te bereiken. Check ook even die lak: de ST5 ABS is nu in één kleur en met een glimmertje (de sticker met QR code en al die icoontjes kan eraf):
Ik had tot nu toe alleen het prototype van de ST5 ABS gezien; dat was min of meer een standaard ST5, met gele remmen, en ABS module ingebouwd. Nu dus het definitieve productie-exemplaar, met smooth welding zoals we al kennen van de ST5 Ltd (die groene).
De ABS module zit in de bovenbuis, en daarom is het frame t.h.v. de OMNI display een tikkie breder gemaakt. Onderin de bovenbuis zit, achter de aan/uitknop een luikje om de ABS module te bereiken. Check ook even die lak: de ST5 ABS is nu in één kleur en met een glimmertje (de sticker met QR code en al die icoontjes kan eraf):
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Voor Reinout was de ST5 ABS nieuw, voor FreddyH en mij was het net als vorig jaar in Genk lekker spelen. Reinout kent de omgeving en heeft ons meegenomen op een route inclusief een rustig stuk lange weg rechtuit waar we uitgebreid tekeer konden gaan: doortrekken naar topsnelheid (rond de 48km/u op de display) en huppekee: sans gene zo hard als je kunt de linker remgreep inknijpen.
FreddyH en Reinout kregen het achterwiel daarbij wel wat aan het zwabberen, maar de ST5 ABS houdt zijn spoor. FreddyH kreeg zelfs het achterwiel van de grond, iets wat eigenlijk niet zou moeten kunnen met ABS. Bij mij gaat het achterwiel slippen, maar het breekt niet uit en verder geeft de Vijf geen krimp. Je staat in no time stil. We hebben het loskomen van het achterwiel voorgelegd aan Jos van Vietz en hij gaf aan dat het ABS systeem af te stellen is via (meegeleverde?) software van Blubrake zelf. Ik kan me ook wel voorstellen dat zo'n systeem bij iemand met de lengte en gewicht van FreddyH anders moet worden ingeregeld dan bij een kanarie zoals ik.
Ik vind de ABS op de ST5 echt fenomenaal. Of, zoals FreddyH het treffend omschreef: normaal ben je bij een keiharde noodstop maar met één ding bezig: waar kan ik in de berm vallen? Dat gevoel is helemaal weg dankzij ABS.
Hier ons treintje Stromers van vanmiddag: een ST5 ABS XL voor FreddyH, een ST5 ABS L met Kinekt seatpost voor mij (de reach van een M is identiek aan die van de L, alleen het zadel op een M kan lager) en Reinouts prachtige ST3 Ltd:
FreddyH en Reinout kregen het achterwiel daarbij wel wat aan het zwabberen, maar de ST5 ABS houdt zijn spoor. FreddyH kreeg zelfs het achterwiel van de grond, iets wat eigenlijk niet zou moeten kunnen met ABS. Bij mij gaat het achterwiel slippen, maar het breekt niet uit en verder geeft de Vijf geen krimp. Je staat in no time stil. We hebben het loskomen van het achterwiel voorgelegd aan Jos van Vietz en hij gaf aan dat het ABS systeem af te stellen is via (meegeleverde?) software van Blubrake zelf. Ik kan me ook wel voorstellen dat zo'n systeem bij iemand met de lengte en gewicht van FreddyH anders moet worden ingeregeld dan bij een kanarie zoals ik.
Ik vind de ABS op de ST5 echt fenomenaal. Of, zoals FreddyH het treffend omschreef: normaal ben je bij een keiharde noodstop maar met één ding bezig: waar kan ik in de berm vallen? Dat gevoel is helemaal weg dankzij ABS.
Hier ons treintje Stromers van vanmiddag: een ST5 ABS XL voor FreddyH, een ST5 ABS L met Kinekt seatpost voor mij (de reach van een M is identiek aan die van de L, alleen het zadel op een M kan lager) en Reinouts prachtige ST3 Ltd:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023