Batterij klep staat in het midden een beetje bol

bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Hedieke schreef: 07 sep 2021, 19:50 Na tweede kromme zwarte plaat en kromme batteryklep op mijn ST3 is hij vandaag de laatste 20 km van een fietstocht zelf beginnen rijden, ondersteuning zonder te trappen.Morgen weer naar de FM.Wat een rommel en dat voor de Zwitsers.
Nu ben ik niet een fanaat die het op wilt nemen voor Stromer, maar er bestaat ook zoiets als pech.

Dat je die batterijklep tot 4maal toe moet vervangen is gewoon jammer, hoewel ik denk dat dat toch echt in het ontwerp zit. Ik zie het bijna bij elke Stromer (niet in erge maten hoor, bij de mijne is het bijvoorbeeld heeeel minimaal) - maar bij de ST2 LE demo die ik meekreeg (riemfiets, reed overigens heerlijk) - was het veel erger. Maar ja, die had ook aanzienlijk meer mishandeling gehad... :P

Ik hoop in elk geval dat je wel een behulpzame dealer hebt... Zelf ga ik naar Vietz (ik heb niet het idee dat de Vlamingen onder ons een dealer hebben die het zo vriendelijk afhandelt als hen), maar die plaats zou ik alleen maar aan kunnen raden..

De eerste keer dat ik er kwam stonden mn spaken aan de linkerkant van mn achterwiel los, Nelis hing m'n ST2 even op, heeft ze al pratend met mij binnen 5 minuten gespannen en nu 10000km later gaat het nog steeds als een trein! Klasse :d3:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Hedieke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 17:20
Locatie: Aarschot
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 700

Mijne St3 op nieuw bij FM met sensor fout,sensor moet opnieuw vervangen worden is 350 km geleden reeds vervangen door nieuwe generatie sensor, bodem plaat word voor de 8 maal vervangen nu door een 3e generatie.Ik ben het beu.Overweeg om gerechtelijke stappen te ondernemen tegen Stromer,ik wil een nieuwe fiets.Mijn fiets staat meer bij FM dan bij mij in de garage.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die gerechtelijke stappen zul je dan moeten nemen tegen je fietsenmaker. Dat is namelijk de partij waar je een juridische overeenkomst mee hebt (de koop).

Stromer is juridisch geen partij voor jou. En deelt ook niet 'zomaar' nieuwe fietsen uit. Ik betwijfel sowieso of jouw problemen verdwijnen met een nieuwe ST3. Ik begin ook een beetje met een schuin oog naar je de kwaliteiten van je FM te kijken inmiddels.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hedieke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 17:20
Locatie: Aarschot
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 700

Weet het niet maar de FM kan toch niet meer doen dan de sensor en bodemplaat vervangen,dat de sensor stuk gaat en bodemplaat krom trekt kan toch moeilijk de fout van de fm zijn
Hedieke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 17:20
Locatie: Aarschot
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 700

Wat zou u doen in mijn plaats? Ik weet het niet meer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De FM sommeren nu de problemen correct op te lossen, met als aantekening erbij dat als hij dat niet voor elkaar krijgt dat je dan de koop gaat ontbinden.

ALS je daarna opnieuw een Stromer wilt, koop hem dan bij een FM die wel weet hoe die dingen werken. Zodat je bij problemen een goede oplossing krijgt.

Net als Stromeur heb ik namelijk het vermoeden dat jouw FM niet verder komt dan klakkeloos dingen vervangen, in plaats van fatsoenlijk op zoek gaan naar de root cause.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hedieke schreef: 21 feb 2022, 17:55 Weet het niet maar de FM kan toch niet meer doen dan de sensor en bodemplaat vervangen,dat de sensor stuk gaat en bodemplaat krom trekt kan toch moeilijk de fout van de fm zijn
Ik vrees dat er aan die krom trekkende afdekplaat van het controllervak inderdaad niet veel te doen valt. Kan de FM ook weinig fout aan doen (tenzij de boutjes niet goed werden aangedraaid b.v.). Balen, maar het is niet anders. Persoonlijk zou ik er een klittenbandje omheen doen en klaar. (Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat dit niet hoort voor een speed pedelec van 7k.)

V.w.b. de TMM sensor: normaal gezien lost het vervangen door de nieuwe generatie TMM sensor alle eventuele sensorproblemen op. Maar: het correct monteren van de TMM sensor is echt ontzettend belangrijk en moet op een specifieke manier gebeuren (o.a. de boutjes in een bepaalde volgorde aandraaien). Stromer heeft daar een duidelijke how-to voor en ik vraag me eerlijk gezegd af of jouw FM hier wel van op de hoogte is. Verder moet het achterwiel op het juiste moment worden aangedraaid.

De ST3 staat (op die afdekplaat na) niet bekend als een probleem-Stromer. In tegendeel. Hij is er ook alweer aardig wat jaren. Vandaar dat ik me af begin te vragen of de FM wel weet wat-ie doet.

Maar misschien heb ik het mis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hedieke
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2021, 17:20
Locatie: Aarschot
Merk SP: Stromer st3
Km-stand: 700

FM heeft me gezegd dat ze fouten doorgeven aan stromer en dat deze een oplossing aanbieden.De fietsenen zaak heeft een technieker die enkel instaat voor stromer,dus ik denk wel dat die weet wat hij doet.Het is ook een degelijke fietszaak met redelijk veel omzet geleid door een gewezen (wereldkampioen)veldrijder,maarja dat wilt daarom nog niets zeggen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind dat op zich wel vertrouwenwekkend klinken ja. Behalve dan dat een ex-veldrijder niet per se ook elektronica hoeft te snappen, maar daar hebben ze dan die dedicated Stromer monteur voor dus dat ZOU goed moeten gaan.

Misschien nog één keer afwachten met welke oplossing de FM/Stromer nu komen? En als die oplossing niet blijvend de problemen met de ondersteuning verhelpt, dan zou ik toch overgaan tot schriftelijk de FM manen. (De FM mag het vervolgens uitvechten met Stromer, dat is jouw probleem niet.) Zoiets doen is niet leuk, maar anders blijf je aan de gang.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Stromeur schreef: 21 feb 2022, 19:54 Ik vrees dat er aan die krom trekkende afdekplaat van het controllervak inderdaad niet veel te doen valt. Kan de FM ook weinig fout aan doen (tenzij de boutjes niet goed werden aangedraaid b.v.). Balen, maar het is niet anders. Persoonlijk zou ik er een klittenbandje omheen doen en klaar. (Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk dat dit niet hoort voor een speed pedelec van 7k.)
Er is een oplossing mogelijk voor die afdekplaat die alsmaar kromtrekt.

Laminaat, in elke DHZ zaak verkrijgbaar, blijft mooi vlak omdat het uit 3 lagen bestaat.
Een toplaag, tussenlaag en een onderlaag die sterk lijkt op de toplaag. Laat je de laatste weg dan trekt het laminaat vroeg of laat krom.
Gebruik dezelfde truuk voor de afdekkap.

Succes ermee.
Teveel gedoe, dan rest het klittenbandje of nog een keer mopperen bij je fm
Plaats reactie