Ampère op USB aansluiting ST5

OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

Bicarbonaat schreef: 21 aug 2021, 18:55 Let wel
Een no data kabel of usb condoom zal niet helpen voor je iphone

Voor de gopro wss wel
Zo had ik het begrepen…
Is ook gn drama uiteindelijk, gopro werkend krijgen waar het mij om te doen is. Ik vind het fijn mijn tocht vast te leggen en nadien beetje te monteren.

Ik hou je op de hoogte…
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 568
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 30209

Ja vaak is dat rood voor +5V en zwart voor 0/ground (en geen -5 zoals ik eerder zei natuurlijk...)
Kan natuurlijk per kabel verschillen maar je zal toch ergens in de kabel moeten knippen om te meten. Gelukkig kosten die usb snoeren bijna niets meer tegenwoordig.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Data lijnen kortsluiten aan de juiste kant. De iPhone moet een weerstand “zien” <200 Ohm op de data lijnen.
OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

JeroenSpock schreef: 21 aug 2021, 22:30 Ja vaak is dat rood voor +5V en zwart voor 0/ground (en geen -5 zoals ik eerder zei natuurlijk...)
Kan natuurlijk per kabel verschillen maar je zal toch ergens in de kabel moeten knippen om te meten. Gelukkig kosten die usb snoeren bijna niets meer tegenwoordig.
Kabeltje werkt :)
Zwart-Rood was idd de stroom, wit/groen de data.
T werkt :)
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
OlivierVK
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 apr 2021, 09:58
Locatie: Ninove
Merk SP: Stromer
Km-stand: 1510

Jins schreef: 22 aug 2021, 12:29 Data lijnen kortsluiten aan de juiste kant. De iPhone moet een weerstand “zien” <200 Ohm op de data lijnen.
Wat bedoel je met ‘datalijnen kortsluiten aan de juiste kant’ ?
Stromer ST5 - 2020/04 - Kinect :ba
Bicarbonaat

OlivierVK schreef: 26 aug 2021, 21:16
Jins schreef: 22 aug 2021, 12:29 Data lijnen kortsluiten aan de juiste kant. De iPhone moet een weerstand “zien” <200 Ohm op de data lijnen.
Wat bedoel je met ‘datalijnen kortsluiten aan de juiste kant’ ?
Groen en wit verbinden zal hij bedoelen
Maar volgens mij is dit niet echt halal.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

OlivierVK schreef: 26 aug 2021, 21:16
Jins schreef: 22 aug 2021, 12:29 Data lijnen kortsluiten aan de juiste kant. De iPhone moet een weerstand “zien” <200 Ohm op de data lijnen.
Wat bedoel je met ‘datalijnen kortsluiten aan de juiste kant’ ?
Als je de datalijnen doorsnijdt moet je de 2 draden die naar de telefoon gaan kortsluiten, de zijde van de "voeding" laat je vrij. Waar je de draden doorsnijdt maakt niet uit, enkel welke zijde je kortsluit.
De telefoon moet die lage weerstand "zien" om het laden toe te staan.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Voor een GoPro: plak een stukje tape over de middelste twee (van de 4) connectiepunten van de vrouwelijke kant (fiets kant) van de USB aansluiting. Steek vervolgens de usb-kabel er in en je krijgt de 'usb connected' melding niet meer. Helaas levert die dan ook minder stroom omdat de data lijnen nodig zijn om een hoger amperage te 'onderhandelen' met de fiets. Hierdoor werkt de GoPro niet zonder accu, hij valt bij mij gelijk uit als ik begin op te nemen zonder accu. Ik heb op het GoPro forum gevraagd of ze niet gewoon een 'laad modus' kunnen toevoegen, maar verwacht niet dat dit er komt (laatste update staat nu op december 2020 :bj )
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

SirJohnDoe schreef: 01 sep 2021, 17:13 Helaas levert die dan ook minder stroom omdat de data lijnen nodig zijn om een hoger amperage te 'onderhandelen' met de fiets.
Dat is de reden om de datalijnen kort te sluiten richting verbruiker (niet aan de voedingszijde, die laat je "open"). Er wordt niet "onderhandeld" maar de lage weerstand maakt een "niet onderhandelde" max 1.5A mogelijk. Zonder communicatie gaat de bron de stroom tot 1.5A beperken maar dat voldoet in de meeste gevallen. Althans zo werk ik met "power only" USB laders. Werkt met Iphone, Android, Bluetooth speakers, ... hier thuis gewoon met alles dat kan laden via USB.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Jins schreef: 02 sep 2021, 07:57
SirJohnDoe schreef: 01 sep 2021, 17:13 Helaas levert die dan ook minder stroom omdat de data lijnen nodig zijn om een hoger amperage te 'onderhandelen' met de fiets.
Dat is de reden om de datalijnen kort te sluiten richting verbruiker (niet aan de voedingszijde, die laat je "open"). Er wordt niet "onderhandeld" maar de lage weerstand maakt een "niet onderhandelde" max 1.5A mogelijk. Zonder communicatie gaat de bron de stroom tot 1.5A beperken maar dat voldoet in de meeste gevallen. Althans zo werk ik met "power only" USB laders. Werkt met Iphone, Android, Bluetooth speakers, ... hier thuis gewoon met alles dat kan laden via USB.
Met zo'n datablocker bedoel je dan? Die heb ik destijds aangeschaft maar mijn GoPro viel er ook mee uit vanwege te weinig stroom (denk ik), en aangezien de kabel dan nog verder naar beneden steekt vond ik een stukje tape wel een prima oplossing.
Plaats reactie