Ik heb me laten in fluisteren dat je met een SP hoe dan ook welkom bent. Zo schijnt er ooit een StromerForum geweest te zijn waar ook niet-Stromer-rijders welkom waren.
Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Goeiemiddag.
Reeds meer dan een jaar regelmatig komen piepen in de forums, en vandaag is het dan zover.
Stromer ST3 Pinion Launch Edition besteld met verende zadelpen en ABS.
Moet toegeven dat ik grote fan was van de Klever Xspeed Pinion en normaal voor de Alpha ging gaan.
Nu Stromer rond juli/augustus met het Pinion nieuws kwam (althans ik heb het rond die periode vernomen) ben ik me ook meer gaan richten op Stromer.
Het moest voor mij een Pinion systeem zijn, de testritten op de Klever hadden me deze beslissing al doen nemen.
Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf om voor Stromer te gaan was de afwerking, en deze keuze is waarschijnlijk zeer persoonlijk getint.
Eerste punt was de "brooddoos" zoals ik de batterij bij Klever noem, stoorde me niet, maar het in het frame verwerken van de batterij bij Stromer is toch net dat iets meer.......gestyleerd.
De Pinion die mooi geïntegreerd is in Stromer kader i.p.v. het meer "onderhangende losse module" bij de Klever was het tweede punt.
Derde en laatste punt is het wegwerken van de kabels aan het stuur.
Was vandaag eveneens het moment om hier een acc aan te maken om dit nieuws even te kunnen delen.
En nu wachten tot hopelijk ergens in maart volgend jaar om dan dagelijks een 60Km te gaan bollen.
Have a nice day !!!
Reeds meer dan een jaar regelmatig komen piepen in de forums, en vandaag is het dan zover.
Stromer ST3 Pinion Launch Edition besteld met verende zadelpen en ABS.
Moet toegeven dat ik grote fan was van de Klever Xspeed Pinion en normaal voor de Alpha ging gaan.
Nu Stromer rond juli/augustus met het Pinion nieuws kwam (althans ik heb het rond die periode vernomen) ben ik me ook meer gaan richten op Stromer.
Het moest voor mij een Pinion systeem zijn, de testritten op de Klever hadden me deze beslissing al doen nemen.
Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf om voor Stromer te gaan was de afwerking, en deze keuze is waarschijnlijk zeer persoonlijk getint.
Eerste punt was de "brooddoos" zoals ik de batterij bij Klever noem, stoorde me niet, maar het in het frame verwerken van de batterij bij Stromer is toch net dat iets meer.......gestyleerd.
De Pinion die mooi geïntegreerd is in Stromer kader i.p.v. het meer "onderhangende losse module" bij de Klever was het tweede punt.
Derde en laatste punt is het wegwerken van de kabels aan het stuur.
Was vandaag eveneens het moment om hier een acc aan te maken om dit nieuws even te kunnen delen.
En nu wachten tot hopelijk ergens in maart volgend jaar om dan dagelijks een 60Km te gaan bollen.
Have a nice day !!!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Welkom!
Lastige keus inderdaad, maar heel goed voor ons als consument dat er nu meer merken bij komen die de PINION (ik ben ook fan) omarmen.
Gefeliciteerd met de aanschaf. Het Grote Wachten kan beginnen
Lastige keus inderdaad, maar heel goed voor ons als consument dat er nu meer merken bij komen die de PINION (ik ben ook fan) omarmen.
Gefeliciteerd met de aanschaf. Het Grote Wachten kan beginnen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Manmanman, nu ik ben verhuisd naar Nijmegen pak ik vaak de lexkesveer om het water over te gaan. Maar dat gebied ligt natuurlijk vlakbij het water, dus allemaal klei. Gisterochtend had ik mn ketting gesmeerd, en vanochtend wilde ik hem buiten zetten, zag ik dat de ketting op een bepaald stuk gewoon dusdanig roestig was geworden dat 3 schakels in een soort 'driehoek' stonden. Kortom, ik smeer me wezenloos (All season PTFE spray gebruik ik, afwisselend met wat olie om het vloeibaar te houden, die PTFE spray kan nogal droog worden namelijk)
Ook het geknars van de ketting met al die vlagen klei erin (de fiets wordt er ook goor aan) - maar dat doet me nachtelijk dromen over de ST3 Pinion. Bestaat er kans dat er ST3 LE (rood) demo's in gebruik genomen word, dat ik deze later voor een iets aantrekkelijker prijsje zou kunnen kopen? De ketting is vermoeiend En de ST3 LE Pinion (machtige kleur) kan ik helaas niet betalen
Ook het geknars van de ketting met al die vlagen klei erin (de fiets wordt er ook goor aan) - maar dat doet me nachtelijk dromen over de ST3 Pinion. Bestaat er kans dat er ST3 LE (rood) demo's in gebruik genomen word, dat ik deze later voor een iets aantrekkelijker prijsje zou kunnen kopen? De ketting is vermoeiend En de ST3 LE Pinion (machtige kleur) kan ik helaas niet betalen
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik acht de kans bij de rode klein. Hij is al uitverkocht bij Stromer, dus hij is gewild.
De vraag is welke dealer 'm dan wil degraderen tot demo. Misschien een paar zeer grote dealers, omdat-ie eerder leverbaar is dan de zwarte en de witte en ze dan hun klanten twee maanden eerder kunnen laten testrijden. Maar de ex-demo's zullen je in dat rood niet om de oren vliegen; je moet het treffen.
De vraag is welke dealer 'm dan wil degraderen tot demo. Misschien een paar zeer grote dealers, omdat-ie eerder leverbaar is dan de zwarte en de witte en ze dan hun klanten twee maanden eerder kunnen laten testrijden. Maar de ex-demo's zullen je in dat rood niet om de oren vliegen; je moet het treffen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Echt een mooie fiets in deze kleur !
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM