Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fre911 schreef: 21 aug 2021, 22:43 Dit is hoe jij hem zou bestellen.
Sterker nog: Golvas bestelt helemaal nooit meer een Stromer.

Wat ik in zijn geval trouwens wel snap. Een kundig jurist zou in Golvas' geval gehakt maken van Stromer. Maar hoewel ook Stromers hun nukken hebben, zijn de problemen die Golvas met zijn Stromer heeft (en waarvan een deel onder coulance is opgelost) niet representatief voor alle Stromers.

De ST3 is de meest betrouwbare Stromer van dit moment. Met zo'n PINION erop, die zichzelf al jarenlang bewezen heeft, kun je eigenlijk (hopelijk) als fabrikant nauwelijks wat fout doen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Mooie fiets met naast de geweldige combi Pinion/Gates en achterwielmotor een strakke kabelafwerking. Oogt toch net iets mooier dan de Santos in deze uitvoering terwijl dat een e-bike is maar wel met 12/18 is uitgevoerd. Zou er wel een Supernova bij willen. Hij concurreert in prijs verbazend met de Klever (en Santos) in ongeveer gelijke uitvoering.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef:
De ST3 is de meest betrouwbare Stromer van dit moment. Met zo'n PINION erop, die zichzelf al jarenlang bewezen heeft, kun je eigenlijk (hopelijk) als fabrikant nauwelijks wat fout doen.

😂😂😂die laatste uitspraak ga ik onthouden, we zullen zien. Maar hoop idd dat stromer geleerd heeft van het verleden.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 21 aug 2021, 23:11 😂😂😂die laatste uitspraak ga ik onthouden
Ik zág het mezelf posten en dacht ook: oei die ga ik kneiterhard terugkrijgen als het fout gaat :bj

Vandaar ook dat 'hopelijk'. Maar als Stromer verder niks geks aan deze ST3 versleutelt en er alleen een PINION met Gates riem aan vast heeft geplakt, dan durf ik het wel aan. Dat spul zit ook op mijn Klever X Alpha 45 (en de twee Klever X-Speed PINIONs die ik heb getest plus wat fietsen uit mijn verleden) en dat deugt echt goed.

Alleen de optionele ABS module moet zich nog bewijzen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bijna op de kop af 4 jaar geleden mijmerde ik al hardop over een Stromer met PINION, kun je nagaan:

viewtopic.php?p=3503#p3503
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Bij Sylvia's openingspost ("rondslingeren van de dealerfolder 2022") was ik ook aanwezig.
Heb deze ST3 / Pinion / ABS (was trouwens € 850 extra) direct besteld/betaald. Dat was al enkele maanden geleden.
Tijdens deze dag kon ik op de ST5 ABS ervaren wat die ABS-toevoeging doet........dat was een overtuigende demo....dat gaat er op.

Van de importeur kreeg ik te horen dat ik de eerste besteller was. Of ik de eerste NL-gebruiker wordt is nog niet zeker want mijn gewenste framemaat XL volgt over het algemeen de meer bestelde L. Boeit ook niet zo.

Met de huidige ST3LE rijd ik alweer 25.000 km naar volle tevredenheid rond. Maar de Pinion/riem/ABS maken dit helemaal mijn ST3. Ik hoop in Genk niet alleen op mooie foto's maar vooral op een toffe rit. Ik ken de Stromer ST3; de Pinion; de Gates en ABS.....nu de combinatie. En integratie is iets wat ze bij Stromer goed voor elkaar hebben.
Nog een vriendelijke inruilkorting gekregen voor de ST3LE. Is een risico van beide zijden want ik moet er nog een tijdje mee Stromeren.
De geveerde voorvork wordt tzt over gezet; geldt ook voor de spatbordverlengers, zadelvering, etc. Die investeringen hoeven niet opnieuw.

De importeur, ook aanwezig op die bewuste ST5 ABS demodag, vertelde dat Pirelli Cycle-e WT eindelijk gecertificeerd zal gaan worden. He he. Ik Stromer al 17.000 km rond op deze top-sloffen (zonder lek; als 4-seizoenenband) maar optisch is deze band net te smal. En eigenlijk niet goedgekeurd. Daar komt dus nu verandering in. Mijn aanstaande ST3 pinion komt dan ook afgeleverd op Pirelli-WT's.

....ik hoef niet eens mijn forum-naam aan te passen....

Op naar Genk !
Grtz, Reinout
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 21 aug 2021, 22:46 De ST3 is de meest betrouwbare Stromer van dit moment. Met zo'n PINION erop, die zichzelf al jarenlang bewezen heeft, kun je eigenlijk (hopelijk) als fabrikant nauwelijks wat fout doen.
Bladwijzer gemaakt ! ;p
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
rubenv
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jun 2019, 08:58

komt net op tijd, huidige leasecontract van mijn st3 loopt eind mei 2022 af. Heeft nu ondanks 14weken stil te hebben gestaan dit jaar toch 25000km op dik2 jaar zonder grote problemen. Ik vind de prijs heel goed meevallen. Had hem met deze uitrusting duurder verwacht. Rood is niet echt mijn kleur en had misschien liever is iets anders gehad dan zwart. Maar zal dan toch terug zwart worden. Dus perfecte timing :D
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1708
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Reinout mag ik vragen of je de standaard lamp er op laat of een Supernova overweegt?
Denkend aan jouw kilometers door het donker zou de Supernova toch voordeel hebben of sta je hier anders in?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 22 aug 2021, 07:34 Maar de Pinion/riem/ABS maken dit helemaal mijn ST3. Ik hoop in Genk niet alleen op mooie foto's maar vooral op een toffe rit.
Ik werd vorige week door Stromer gebeld met de definitieve bevestiging dat de nieuwe ST3 PINION berijdbaar beschikbaar is in Genk. En ze weten dat jij, die er opnieuw eentje recht van de tekentafel heeft besteld, er speciaal voor langs komt :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie