Ik vindt het er mooi uitzien en zeker beter, al is hij full options inderdaad aan de prijs.
Wel heb ik bedenkingen, de motor is identiek aan de huidige motor, volgens mij (ik ben geen expert) heb je met een combinatie pinion en riem te maken met meer verliezen in de aandrijflijn. Dus minder snel en meer accugebruik. De eerste zou ik prima mee kunnen leven zolang je stromerwaardig nog steeds makkelijk 45 kunt rijden, minder kilometers zou een serieuze min zijn, dus die grotere accu zou hem echt perfect maken.
Geweldig die rode kleur trouwens !
Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Verliezen in de aandrijflijn?
- geldt alleen voor de bereider, de motor gaat niet via de aandrijflijn
- tov getting die netjes gesmeerd is heb je gelijk, aangezien je in blubber weer niet dagelijks je aandrijflijn poetst geldt dat dus alleen voor die eerste dag na schoonmaken. De rest van de week wordt dat geldelijk aan minder en aan het einde van de week wint de Pinion combi
- geldt alleen voor de bereider, de motor gaat niet via de aandrijflijn
- tov getting die netjes gesmeerd is heb je gelijk, aangezien je in blubber weer niet dagelijks je aandrijflijn poetst geldt dat dus alleen voor die eerste dag na schoonmaken. De rest van de week wordt dat geldelijk aan minder en aan het einde van de week wint de Pinion combi
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik zit nog eens verder te lezen, dacht ooit gelezen te hebben dat er een verlies was ten opzichte van een ketting, maar lees nu inderdaad eerder het omgekeerde !
Ik ben wel benieuwd welke pinion ze gepakt hebben er zijn twee verschillende.
Pinion P1.12:
Totaal bereik: 600%
Stappen tussen de verzetten: 17,7%.
Gewicht: 2350 gram.
Geschikt voor: mountainbikes en sportfietsen.
Pinion P1.9 XR:
Totaal bereik: 568%
Stappen tussen de verzetten: 24,3%.
Gewicht: 2200 gram.
Geschikt voor: mountainbikes, urban sportfietsen en speed pedelecs.
Pinion P1.9 CR:
Totaal bereik: 364%
Stappen tussen de verzetten: 17,5%.
Gewicht: 2200 gram.
Geschikt voor: stadsfietsen en E-bikes
IK heb de 1.12 erbij gezet omdat die waarschijnlijk onder de Klever Alpha hangt, en dus meer overeen komt met de P1.9 CR wat stappen tussen de verzetten betreft.
Ikzelf vindt kleinere stappen tussen de verzetten fijner, soms heb je net niet de lekkere cadans te pakken.
In de praktijk gebruik is 3 versnellingen, 13, 15 en 17, 11 zelden.
Ik hoop dat er nog Accu nieuws uit de hoge hoed komt
Ik ben wel benieuwd welke pinion ze gepakt hebben er zijn twee verschillende.
Pinion P1.12:
Totaal bereik: 600%
Stappen tussen de verzetten: 17,7%.
Gewicht: 2350 gram.
Geschikt voor: mountainbikes en sportfietsen.
Pinion P1.9 XR:
Totaal bereik: 568%
Stappen tussen de verzetten: 24,3%.
Gewicht: 2200 gram.
Geschikt voor: mountainbikes, urban sportfietsen en speed pedelecs.
Pinion P1.9 CR:
Totaal bereik: 364%
Stappen tussen de verzetten: 17,5%.
Gewicht: 2200 gram.
Geschikt voor: stadsfietsen en E-bikes
IK heb de 1.12 erbij gezet omdat die waarschijnlijk onder de Klever Alpha hangt, en dus meer overeen komt met de P1.9 CR wat stappen tussen de verzetten betreft.
Ikzelf vindt kleinere stappen tussen de verzetten fijner, soms heb je net niet de lekkere cadans te pakken.
In de praktijk gebruik is 3 versnellingen, 13, 15 en 17, 11 zelden.
Ik hoop dat er nog Accu nieuws uit de hoge hoed komt
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Achiel
- Expert
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
- Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
- Merk SP: Klever X-speed Pinion
- Km-stand: 16000
Denk niet dat ze de P serie van Pinion gebruiken maar net als Klever de C serie.
C https://pinion.eu/en/c-line/#module-id-7
P https://pinion.eu/en/p-line/
Rij zelf op de Klever Pinion, tot nu toe erg fijn, vertrek meestal in 6, waarna je snel doorschakelt naar 9 of 10, ligt eraan of ik hier in de 30km zone zit of na het werk direct in de polder. Topsnelheid fiets ik meestal in de 11, met iets meer tegenwind 10. In beide versnellingen is de 45 comfortabel te halen. De 12 gebruik ik eigenlijk niet, echt een bergaf versnelling.
C https://pinion.eu/en/c-line/#module-id-7
P https://pinion.eu/en/p-line/
Rij zelf op de Klever Pinion, tot nu toe erg fijn, vertrek meestal in 6, waarna je snel doorschakelt naar 9 of 10, ligt eraan of ik hier in de 30km zone zit of na het werk direct in de polder. Topsnelheid fiets ik meestal in de 11, met iets meer tegenwind 10. In beide versnellingen is de 45 comfortabel te halen. De 12 gebruik ik eigenlijk niet, echt een bergaf versnelling.
Laatst gewijzigd door Achiel op 22 aug 2021, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veteraan
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51
Volgens mij is al ergens de PINION C1.9 genoemd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Helemaal goed. Ik heb er geen enkel probleem mee om op mijn woorden terug te komen als Stromer het tóch weer voor elkaar krijgt om er iets geks mee uit te halen
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt. C1.12 op de Klever X Alpha 45, C1.9 op de nieuwe Stromer ST3:Achiel schreef: ↑22 aug 2021, 14:55 Denk niet dat ze de P serie van Pinion gebruiken maar net als Klever de C serie.
C https://pinion.eu/en/c-line/#module-id-7
P https://pinion.eu/en/p-line/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Oke, was me niet bewust van een verschil maar een geld kwestie zie ik , andere behuizing en minder garantie.
Dan zal het deze zijn (intern zijn de P1.9 en C1.9 identiek.)
Betekend in de praktijk dat 6 en 7 het meest gebruikt worden in mijn geval...en de zware trappers kunnen nog zwaarder
Dan zal het deze zijn (intern zijn de P1.9 en C1.9 identiek.)
Betekend in de praktijk dat 6 en 7 het meest gebruikt worden in mijn geval...en de zware trappers kunnen nog zwaarder
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De eigenaar van het Zwitserse Stromer Forum is dit weekend op het Stromer Universe Event in Basel geweest. Hij vertelde me dat er een 'secret Stromer in the box' staat die al het nieuws tot nu toe zal doen vervagen.Peerke1960 schreef: ↑21 aug 2021, 22:15 En nu ben ik benieuwd naar HET GROTE GEHEIM. Zal zeker iets met een batterij van doen hebben.
En verdorie zeg, ook hij zegt verder niks.
Maar er IS dus een iets met een compleet model Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Misschien omdat de ST5 in de opruiming gaat en de prijs van de ST3 omhoog schuift, toch een ST5 opvolger met twee wiel aandrijving, Pinion, Riem, ABS en twee accu's volledig geveerd frame Dus iedereen die nu denkt ik wil die nieuwe ST3.....ff de plas ophoudenStromeur schreef: ↑22 aug 2021, 15:12
De eigenaar van het Zwitserse Stromer Forum is dit weekend op het Stromer Universe Event in Basel geweest. Hij vertelde me dat er een 'secret Stromer in the box' staat die al het nieuws tot nu toe zal doen vervagen.
En verdorie zeg, ook hij zegt verder niks.
Maar er IS dus een iets met een compleet model Stromer.
Je weet de spanning wel op te bouwen
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7