Pagina 22 van 96

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 15 sep 2021, 08:08
door mrstrom
Ik snap stromeur wel zeker mooie fiets. Ik houd hem in de gaten, maar moet nog 2 jaar op de mijne. Wat zeker ook geen klagen is haha.

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 15 sep 2021, 09:51
door kvdhaute
Stromeur schreef: 12 sep 2021, 17:14 Klopt, ik had er net een testrit mee gedaan.
Mijn excuses als je het reeds gezegd hebt en dat ik het gemist heb, maar wat zegt jouw eerste gevoel als je vergelijkt met uw huidige fiets? Ik sta namelijk voor dezelfde keuze, maar heb nog niet de kans gehad om met de ST3 te rijden. Dus ben wel benieuwd naar uw bevindingen.

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 15 sep 2021, 12:47
door Jerremaister
kvdhaute schreef: 15 sep 2021, 09:51
Mijn excuses als je het reeds gezegd hebt en dat ik het gemist heb, maar wat zegt jouw eerste gevoel als je vergelijkt met uw huidige fiets? Ik sta namelijk voor dezelfde keuze, maar heb nog niet de kans gehad om met de ST3 te rijden. Dus ben wel benieuwd naar uw bevindingen.
Deze ga ik eventjes volgen :)

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 15 sep 2021, 19:19
door Stromeur
kvdhaute schreef: 15 sep 2021, 09:51
Stromeur schreef: 12 sep 2021, 17:14 Klopt, ik had er net een testrit mee gedaan.
Mijn excuses als je het reeds gezegd hebt en dat ik het gemist heb, maar wat zegt jouw eerste gevoel als je vergelijkt met uw huidige fiets? Ik sta namelijk voor dezelfde keuze, maar heb nog niet de kans gehad om met de ST3 te rijden. Dus ben wel benieuwd naar uw bevindingen.
Onlangs heb ik de reguliere Stromer ST3 en mijn Klever X Alpha 45 tegenover elkaar gezet. Mijn bevindingen vind je in onderstaand topic:

viewtopic.php?f=5&t=4674


Ook als de ST3 een PINION met riem krijgt, blijft het een totaal andere speed pedelec dan de Alpha. Ik kan oprecht niet beslissen welke van die twee ik nou "de beste" vind. Eerder was dat overduidelijk de Alpha, JUIST vanwege de riemaandrijving + PINION. Nu heeft de Drie dat ook gekregen, als is het wel een 9-speed i.p.v. een 12-speed en de ST3 heeft geen richtingaanwijzers, waar ik inmiddels toch behoorlijk aan gewend ben.

Hoewel Stromer de ST3 met PINION - naar Stromer maatstaven - behoorlijk scherp in de markt heeft gezet (€ 7.818,- voor het standaard model met 814Wh accu) krijg je met de Klever X Alpha 45 nog steeds meer waar voor je geld. De ST3 PINION met 983Wh accu kost € 8.158. De Alpha met 1200Wh accu (actieradius vergelijkbaar) kost € 8.199,-. Op de Alpha krijg je daarbij wel nog een geveerde voorvork, richtingaanwijzers, verstelbare stuurpen en een PINION C1.12 (i.pv. C1.9). Maar Stromer geeft je volledige connectiviteit en grotere remschijven. Ook kun je er (tegen een grote bak geld dat wel) af fabriek ABS op laten zetten.


Maar echt: testen is de enige manier om een besluit tussen deze twee te maken, want heel veel ontlopen ze elkaar niet op papier maar het rijgedrag (ondersteuning/wegligging) is een wereld van verschil.

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 18 sep 2021, 14:40
door Stromerfred
En voor mij is esthetiek ook erg belangrijk. Een Porsche vind ik gewoon mooier dan een Nissan en dan kan de prijs-kwaliteit nog zoveel beter zijn.

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 19 sep 2021, 10:46
door zimoneke
Stromeur schreef: 15 sep 2021, 19:19
kvdhaute schreef: 15 sep 2021, 09:51
Stromeur schreef: 12 sep 2021, 17:14 Klopt, ik had er net een testrit mee gedaan.
Mijn excuses als je het reeds gezegd hebt en dat ik het gemist heb, maar wat zegt jouw eerste gevoel als je vergelijkt met uw huidige fiets? Ik sta namelijk voor dezelfde keuze, maar heb nog niet de kans gehad om met de ST3 te rijden. Dus ben wel benieuwd naar uw bevindingen.
Onlangs heb ik de reguliere Stromer ST3 en mijn Klever X Alpha 45 tegenover elkaar gezet. Mijn bevindingen vind je in onderstaand topic:

viewtopic.php?f=5&t=4674


Ook als de ST3 een PINION met riem krijgt, blijft het een totaal andere speed pedelec dan de Alpha. Ik kan oprecht niet beslissen welke van die twee ik nou "de beste" vind. Eerder was dat overduidelijk de Alpha, JUIST vanwege de riemaandrijving + PINION. Nu heeft de Drie dat ook gekregen, als is het wel een 9-speed i.p.v. een 12-speed en de ST3 heeft geen richtingaanwijzers, waar ik inmiddels toch behoorlijk aan gewend ben.

Hoewel Stromer de ST3 met PINION - naar Stromer maatstaven - behoorlijk scherp in de markt heeft gezet (€ 7.818,- voor het standaard model met 814Wh accu) krijg je met de Klever X Alpha 45 nog steeds meer waar voor je geld. De ST3 PINION met 983Wh accu kost € 8.158. De Alpha met 1200Wh accu (actieradius vergelijkbaar) kost € 8.199,-. Op de Alpha krijg je daarbij wel nog een geveerde voorvork, richtingaanwijzers, verstelbare stuurpen en een PINION C1.12 (i.pv. C1.9). Maar Stromer geeft je volledige connectiviteit en grotere remschijven. Ook kun je er (tegen een grote bak geld dat wel) af fabriek ABS op laten zetten.


Maar echt: testen is de enige manier om een besluit tussen deze twee te maken, want heel veel ontlopen ze elkaar niet op papier maar het rijgedrag (ondersteuning/wegligging) is een wereld van verschil.
Helaas beperkt klever zich tot een L maat. En iedereen boven de 1m85 mag het dan al vergeten...

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 19 sep 2021, 12:43
door Stromeur
Klever biedt optioneel een extra lange zadelpen aan voor lange mensen.

Het blijft natuurlijk persoonlijk of je daarmee de door jou gewenste fietshouding vindt, maar er rijden wel degelijk mensen langer dan 1,90m rond op Klever X-Speed speed pedelecs. Is een kwestie van proberen.

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 19 sep 2021, 13:45
door zimoneke
Stromeur schreef: 19 sep 2021, 12:43 Klever biedt optioneel een extra lange zadelpen aan voor lange mensen.

Het blijft natuurlijk persoonlijk of je daarmee de door jou gewenste fietshouding vindt, maar er rijden wel degelijk mensen langer dan 1,90m rond op Klever X-Speed speed pedelecs. Is een kwestie van proberen.
Klopt gedeeltelijk, maar is een oplapmiddel naar mijn mening. Als fervent wielertoerist en fietsmecanicien is een stack en reach van een fiets heel belangrijk voor je comfort. Met extra spacers en langere stuur/zadelpennen krijg je nooit het gevoel van een groter frame. Met mijn 1m95 is een klever not done.

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 19 sep 2021, 14:07
door Stromeur
Precies, het is persoonlijk. Dan houdt het voor jou inderdaad op.

Lijkt me sowieso lastig, om dan een sp te vinden die aan jouw wensen voldoet. Omdat je lang bent enerzijds, maar ook omdat je nogal een wensenpakket hebt en de maatvoering van speed pedelecs meestal "van dik hout snijdt men planken" is.

Re: Stromer ST3 2022: met PINION en riemaandrijving

Geplaatst: 24 sep 2021, 15:32
door allesstroomt
Is er nog nieuws over bestelde ST3 pinion's met gratis batterij upgrade? Er is plots twijfel over bij mijn bestelling en ik dacht dat hier mensen waren bij wie het effectief zo op de factuur/offerte stond. Dank!