Stromer ST3 PINION of Stromer ST5?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 08 sep 2021, 21:13
FreddyH schreef: 08 sep 2021, 19:37 Allesstroomt heeft er een in bestelling staan, ik neem aan dat hij dit dan wel correct heeft ;)
Idd… echter heb ik hier een offerte liggen voor de ST3 pinion in de mooie rode kleur waar de fiets 7818 kost en upgrade accu 340.

Kan natuurlijk zijn dat de rode duurder is bijvoorbeeld 8158. Of mijn dealer heeft een fout gemaakt.
Die fout was bij Reinout ook gemaakt en is later hersteld :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Deze actie van Stromer is geldig op de Stromer ST1, ST2 en ST3.

Aangezien Stromer de nieuwe ST3 met PINION in de "preview '22" folder die ik heb meegepikt uit Genk de "ST3 optie PINION" noemt, ga ik er vanuit dat deze gratis accu-upgrade actie ook voor deze ST3 (maar dan dus met de optie PINION) geldt.


In de actie wordt niet gesproken over leverdata, maar over "tot 31-10-2021 of zolang de voorraad strekt".

Dat betekent in mijn ogen: tussen nu en 31 oktober 2021 een ST3 PINION bestellen = gratis accu upgrade (totdat Stromer zegt: nee, actievoorraad is 'op'). Het feit dat dit bij de bestelling van Reinout-ST3 is rechtgezet bevestigt dat inderdaad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PetrolBoy28
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:19
Locatie: Temse
Merk SP: ST3 pinion LE
Km-stand: 0

Ik heb zelf vandaag een ST3 pinion in rode kleur besteld en kreeg daar ook een gratis batterij upgrade bij. Prijs bleef op € 7818.
mrstrom

PetrolBoy28 schreef: 08 sep 2021, 23:57 Ik heb zelf vandaag een ST3 pinion in rode kleur besteld en kreeg daar ook een gratis batterij upgrade bij. Prijs bleef op € 7818.
De ST5 al weer ingeruild dan?
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

MarcelH schreef: 08 sep 2021, 21:13
FreddyH schreef: 08 sep 2021, 19:37 Allesstroomt heeft er een in bestelling staan, ik neem aan dat hij dit dan wel correct heeft ;)
Idd… echter heb ik hier een offerte liggen voor de ST3 pinion in de mooie rode kleur waar de fiets 7818 kost en upgrade accu 340.

Kan natuurlijk zijn dat de rode duurder is bijvoorbeeld 8158. Of mijn dealer heeft een fout gemaakt.
I stand corrected. Ik heb mijn offerte er nog eens bijgenomen en inderdaad, de batterij upgrade staat apart vermeld voor 340 euro. Er is wel nog wat korting bedongen vandaar de verwarring. Ik hoorde inderdaad van een NL dealer die hier vroeger de Hemel werd ingeprezen, dat de batterij upgrade enkel kon op modellen die meteen geleverd konden worden. Toch wou die dealer meteen een geste doen en de upgrade erbij geven. Komt dan uiteindelijk neer op een korting. Of hij dat nu doorrekent aan Stromer of niet, geen idee.

Wat ik momenteel lastig vind aan de 'wissel' van ST3 naar ST3 pinion is dat zowel ST3's als ST5's momenteel einde leasing zijn in BE en tegen 'spotprijzen' de deur uit gaan.

Verende Voorvork: ik kreeg gisteren van mijn dealer nog een vervangende ST3 zonder voorvering. Ik durf daar niet meer op te rijden in België en heb een andere vervangfiets genomen. De fietspaden liggen er hier zo belabberd bij dat geen verende voorvork hebben, hier vragen is om een ongeval.
Den fietser
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:02
Locatie: Rijkevorsel
Merk SP: Stromer st2 2018
Km-stand: 45000

Ik zou zekerheid iets nemen waar een actie op is zo kan je duizenden euro's besparen soms.Er is weinig verschil tussen de modellen alles gaat even snel.Wat ze allemaal duren beweren is verkoop strategie.Bij de st5 is de s stand zelfs terug getuned bij de nieuwe update.Zou ook niet iets kopen wat ik uitvoerig getest heb een paar dagen het is toch geen klein geld dat je ga spenderen.Ik zelf blijf zo lang mee rijden dat ik kan verzekeren omnium diefstal en extra garantie 5 jaar dus.Ook de levertermijn st3 pinion maart/april hoe zeker is dat?Zou toch per proberen te bedingen dat levertermijn maanden zou opschuiven want soms stellen ze wel te optimistisch voor.Tja stromer is als een racewagen keihard i like.Ik vering helemaal misstaan bij die fietsen .Dan kan beter voor een merk kiezen die voor comfort gaan.Tja op en Porsche leg je ook geen 14" banden voor meer comfort!!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Den fietser schreef: 09 sep 2021, 23:13 Er is weinig verschil tussen de modellen alles gaat even snel.Wat ze allemaal duren beweren is verkoop strategie.
Als je het over de topsnelheid hebt: die is wettelijk gemaximeerd op 45km/u maar er zijn wel degelijk onderlinge verschillen, ook GPS gemeten.

Als het om de kracht van de ondersteuning gaat, zowel onder optimale omstandigheden als b.v. bij wind tegen: die verschillen zijn aanzienlijk. Dat ligt enerzijds aan de specs van de motor/accu en aan de andere kant wordt dit inderdaad soms bewust gedaan door de fabrikant om het prijsverschil tussen modellen onderling te rechtvaardigen.

Maar dat maakt niet dat ze ineens allemaal 'even hard' gaan bij windkracht 5 tegen. Dat is feitelijk onjuist.


PS: Is er een reden dat je zo moeilijk leesbaar schrijft? Het is lastig te volgen. Als het een taalprobleem is, dan is dat helemaal oké. Als het luigheid/onverschilligheid is, dan wil ik je vragen om iets aan de leesbaarheid te doen. Dankjewel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Den fietser
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 sep 2021, 22:02
Locatie: Rijkevorsel
Merk SP: Stromer st2 2018
Km-stand: 45000

Heb hier niets gevonden hoe dat ik moet posten of schrijven op het forum!
Sorry dat ik het voor u moeilijk leesbaar gemaakt.
En heb het begrepen zal dan ook niets meer posten.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is je eigen keus.

Ik stelde gewoon een vraag - en gaf je een opening, er zijn hier b.v. wel meer niet-native speakers en dat is helemaal geen probleem. Maar zelfs je antwoord snap ik voor 2/3 niet :bn:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Den fietser schreef: 09 sep 2021, 23:36 Heb hier niets gevonden hoe dat ik moet posten of schrijven op het forum!
Sorry dat ik het voor u moeilijk leesbaar gemaakt.
En heb het begrepen zal dan ook niets meer posten.
Misschien is het een idee om eerst te proberen het wat leesbaarder te maken, of enige toelichting te geven waarom je tekst zo op het forum verschijnt, het lijkt nu wel op het bericht van een "bot" (no offense).
Ook ik heb moeite om dit te volgen qua zinsbouw, gebrek aan spaties en af en toe een enter:
Ik zou zekerheid iets nemen waar een actie op is zo kan je duizenden euro's besparen soms.Er is weinig verschil tussen de modellen alles gaat even snel.Wat ze allemaal duren beweren is verkoop strategie.Bij de st5 is de s stand zelfs terug getuned bij de nieuwe update.Zou ook niet iets kopen wat ik uitvoerig getest heb een paar dagen het is toch geen klein geld dat je ga spenderen.Ik zelf blijf zo lang mee rijden dat ik kan verzekeren omnium diefstal en extra garantie 5 jaar dus.Ook de levertermijn st3 pinion maart/april hoe zeker is dat?Zou toch per proberen te bedingen dat levertermijn maanden zou opschuiven want soms stellen ze wel te optimistisch voor.Tja stromer is als een racewagen keihard i like.Ik vering helemaal misstaan bij die fietsen .Dan kan beter voor een merk kiezen die voor comfort gaan.Tja op en Porsche leg je ook geen 14" banden voor meer comfort!!
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie