Stromer ST3 PINION of Stromer ST5?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Allesstroomt heeft er een in bestelling staan, ik neem aan dat hij dit dan wel correct heeft ;)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
PetrolBoy28
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:19
Locatie: Temse
Merk SP: ST3 pinion LE
Km-stand: 0

Er is een actie op de website van Stromer waarbij je bij welke ST1/2 en 3 een gratis batterij upgrade kunt aanvragen.. had dit ook aangegeven bij Velodome en kreeg dit ook zonder problemen.

Had nog een vraagje.. heeft er hier iemand ervaring mee of een verende voorvork op het platteland/steden een absolute must is? Ik heb dit nu niet genomen omdat ze mij vertelden in de winkel dat dit in Vlaanderen totaal overbodig is en zelfs hinderlijk kan zijn tijdens het rijden. Kan iemand dit bevestigen of tegenspreken?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben het daarmee volledig oneens. Mijn eigen fiets heeft voorvering, vorige week tijdens de test ritten met de ST3 vond ik het op delen van mijn route echt niet leuk.
Vandaag met de B-Speed (voor- en achtervering) had ik op die delen een grote grijns op mijn gezicht :D

Dan heb ik het dus over Nederland. In België, met wat jullie wegen en fietspaden noemen zou ik niet durven fietsen zonder voorvering.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Subjectieve vragen, subjectieve antwoorden : wat mij betreft is de volgende SP sowieso eentje met verende voorvork.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PetrolBoy28 schreef: 08 sep 2021, 20:08 omdat ze mij vertelden in de winkel dat dit in Vlaanderen totaal overbodig is en zelfs hinderlijk kan zijn tijdens het rijden.
Een goed afgestelde verende voorvork is nooit hinderlijk.

Of een verende voorvork in jouw regio en op jouw route noodzaak is: geen idee. Je kunt starten zonder en er eventueel later alsnog eentje laten monteren.

Ik zou zelf niet meer zonder willen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

In BE is een voorvork bijna een must have. Voor de mensen die van een racer komen is een dikke band al luxe maar een SP weegt wel een pak meer dan een racer. Persoonlijk dus een verende vork.
PetrolBoy28
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 sep 2021, 13:19
Locatie: Temse
Merk SP: ST3 pinion LE
Km-stand: 0

Amaai dikke merci allemaal voor het snelle respons. Morgen eens snel langsgaan bij mijn FM voor een aanpassing te maken op mijn offerte dan. Had vandaag een testritje gedaan met een ST5 en vond idd dat het niet echt “aangenaam” reed.. was dan ook een st5 zonder verende voorvork en zadelvering.. mja volgens hun was het niet noodzakelijk.. een zadelvering dan weer wel.
Maar nu weet ik dat mijn gevoel juist zat dus toch een verende voorvork bijbestellen dan. Thx! 😄
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Welke voorvork heeft je huidige ST5 en met welke voorvork heb je je ST3 besteld ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

FreddyH schreef: 08 sep 2021, 19:37 Allesstroomt heeft er een in bestelling staan, ik neem aan dat hij dit dan wel correct heeft ;)
Idd… echter heb ik hier een offerte liggen voor de ST3 pinion in de mooie rode kleur waar de fiets 7818 kost en upgrade accu 340.

Kan natuurlijk zijn dat de rode duurder is bijvoorbeeld 8158. Of mijn dealer heeft een fout gemaakt.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 08 sep 2021, 20:22 In BE is een voorvork bijna een must have.
Overal wel hoor. Waar wil je anders je voorwiel aan vastmaken? :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie